تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 4 ذو القعدة 1445 Saturday, 11 May , 2024
20

گردشگری ورزشی چیست؟

  • کد خبر : 59427
  • 15 دسامبر 2019 - 15:42
گردشگری ورزشی چیست؟

گردشگری ورزشی چیست؟ (۶)  یادداشت از مجید روان‌ستان تهران – توریسم پرس – در قسمت پنجم این یادداشت به آنجا رسیدیم که گردشگری ورزشی گرچه مرزهای محدودی دارد، اما بر بخش‌های مختلف نظیر اقتصاد، محیط زیست و فرهنگ تاثیرگذار است. بیشتر تحقیقات انجام شده در گردشگری رویدادهای ورزشی بر مسائل مالی و اقتصادی و تاثیرات […]

گردشگری ورزشی چیست؟ (۶)

 یادداشت از مجید روان‌ستان

تهران – توریسم پرس – در قسمت پنجم این یادداشت به آنجا رسیدیم که گردشگری ورزشی گرچه مرزهای محدودی دارد، اما بر بخش‌های مختلف نظیر اقتصاد، محیط زیست و فرهنگ تاثیرگذار است. بیشتر تحقیقات انجام شده در گردشگری رویدادهای ورزشی بر مسائل مالی و اقتصادی و تاثیرات این رویدادها بر کشور میزبان تمرکز داشته‌اند.

 گرچه برگزاری رویدادهای ورزشی، منافع اقتصادی زیادی برای میزبانان به دنبال دارد، اما برنامه‌ریزی‌ کنندگان این رویدادها باید تأثیرات جنبی آن را نیز در نظر بگیرند. این تأثیرات ممکن است مثبت و حتی منفی باشند. این تأثیرات مثبت و منفی در رویدادهای ملی و بین‌المللی بسیار قابل توجه‌تر هستند.

یکی از مسائلی که باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد بحث هزینه‌های برگزاری رویداد و فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم برای ورزش‌های مختلف است. علاوه بر اینها، برگزاری یک رویداد بزرگ و جذب گردشگران زیاد از سراسر دنیا تأثیرات فرهنگی و زیست‌محیطی بی‌شماری بر کشور و منطقه‌ میزبان و زندگی اهالی آن دارد.

تبدیل امکانات ورزشی از امکانات محلی به امکانات ملی و بین‌المللی ممکن است تأثیر منفی در محیط زیست داشته باشد. البته در کنار این، نباید جنبه‌ اشتغال‌زایی و کسب درآمد برای اهالی را فراموش کرد. تأثیرات فرهنگی و اجتماعی گردشگری ورزشی چیست؟ گردشگری ورزشی تأثیراتی فراتر از مسائل اقتصادی دارد.

از میان تأثیرات مثبت این بخش از گردشگری بر فرهنگ، مواردی مانند، گردشگری ورزشی، روحیه‌ اجتماعی، میراث ملی و هویت جامعه را تقویت می‌کند، چرا که اهالی منطقه برای ارتقاء فرهنگشان با هم همکاری می‌کنند. گردشگری ورزشی وسیله‌ای فراهم می‌کند تا گردشگران از سیار نقاط دنیا به یک کشور سفر کرده و با فرهنگ آن منطقه بیشتر آشنا شوند.

گردشگری ورزشی اهالی یک منطقه را به احیا و حفظ سنت‌های فرهنگی، تشویق و ترغیب می‌کند. و اما، از میان تأثیرات منفی آن می‌توان مواردی مثل، فرصت‌های سودآور گردشگری ممکن است منجر به برهم خوردن تعادل اقتصادی منطقه‌ میزبان و از بین بردن جوامع سنتی شود. در صورت عدم برنامه‌ریزی صحیح، گردشگری ورزشی ممکن است به میراث فرهنگی و هویت یک جامعه آسیب بزند.

ادامه دارد…

مطالب دیگر در حوزه گردشگری ورزشی ها ر ا توریسم پرس دنبال کنید.

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=59427

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.