تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
5

عملكرد اداره‌كل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی قابل تقدیر است

  • کد خبر : 119104
  • 08 می 2024 - 14:50
عملكرد اداره‌كل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی قابل تقدیر است
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: عملکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در هر سه حوزه ماموریتی خود رضایت‌بخش و در راستای اهداف و برنامه‌های ابلاغی وزارت‌خانه بوده است.

به گزارش صنعت و توریسم به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، جواد واحدی، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جلسه شورای معاونان این اداره‌کل که در هتل آنا ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در سفر به ارومیه تحول شگرفی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را شاهد بودیم و گردشگری در این استان از حالت خمودی خارج شده و با سرعت مطمئن به مسیر خود ادامه می‌دهد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: آذربایجان غربی از نظر تملک بناهای تاریخی جزو رتبه‌های برتر کشور است و آذربایجان غربی باید به‌عنوان یک استان نمونه وموفق در حوزه تعامل و همکاری بین دستگاه‌هایی اجرایی در سطح کشور معرفی شود و بنده گزارشی از سفر امروز و اقدامات انجام شده در استان را به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه دادم که رضایت وزیر را نیز در پی داشت.

او گفت: اگر این روند توسعه در استان ادامه داشته باشد آذربایجان غربی در تحقق برنامه‌های تدوین شده در جایگاه برتر کشوری قرار خواهد گرفت و من ایمان دارم در آینده نزدیک آذربایجان غربی تبدیل به مقصد گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد و تحقق این امر نیز نیازمند تلاش و همت مضاعف است.

واحدی گفت: ادارات کل استان‌ها نباید منتظر دیکته کردن برنامه‌ها و اهداف از طرف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باشند بلکه هر استان باید براساس اقلیم و ظرفیت‌های خود برنامه تدوین کنند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: همان طور که با حضور مهندس ضرغامی جایگاه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی متحول شده و این وزارت‌خانه در دولت جایگاه والایی دارد مدیران کل در استان‌ها نیز باید نقش مشاور گردشگری استاندار را ایفا کرده و حلقه وصل دستگاه‌های اجرایی استان برای توسعه گردشگری باشند.

او گفت: با برنامه‌های تدوین شده در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آینده میزان درآمد حاصل از گردشگری می‌تواند به اندازه درآمد نفت کشور باشد و این نشان‌دهنده جایگاه ویژه گردشگری در اقتصاد کشور است‌.

واحدی اظهار کرد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان‌ها نیز یکی دیگر از اولویت‌های وزارت‌خانه بوده که آذربایجان غربی در این حوزه نیز اقدامات ارزنده‌ای داشته و آماده‌سازی کتاب آذربایجان غربی نگارخانه تاریخ و طبیعت‌گردی یک اقدام خوب برای معرفی استان است.

مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این جلسه از تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان با این اداره‌کل قدردانی کرد و گفت: استاندار آذربایجان غربی نگاه ویژه‌ای به حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داشته و انجام بسیاری از اقدامات با توجه ویژه وی امکان‌پذیر شده که جای قدردانی و سپاس دارد.

قبل از صحبت‌های جواد واحدی، معاونان و مدیران حوزه‌های مختلف به ارائه گزارش عملکرد و طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=119104
  • نویسنده : صنعت و توریسم
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.