تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 4 ذو القعدة 1445 Saturday, 11 May , 2024
19

گردشگری ورزشی چیست؟

  • کد خبر : 59233
  • 12 دسامبر 2019 - 11:49
گردشگری ورزشی چیست؟

گردشگری ورزشی چیست؟ (۵)  یادداشت از مجید روان‌ستان تهران – توریسم پرس – در قسمت چهارم این یادداشت به آنجا رسیدیم که چرا گردشگری ورزشی فراگیر شده است؟ عوامل مختلفی بر افزایش محبوبیت و فراگیر شدن این بخش از صنعت گردشگری تأثیرگذار بوده‌اند. از میان آنها به مواردی مانند، دلایل و الزامات اقتصادی، نوآوری‌های دنیای […]

گردشگری ورزشی چیست؟ (۵)

 یادداشت از مجید روان‌ستان

تهران – توریسم پرس – در قسمت چهارم این یادداشت به آنجا رسیدیم که چرا گردشگری ورزشی فراگیر شده است؟ عوامل مختلفی بر افزایش محبوبیت و فراگیر شدن این بخش از صنعت گردشگری تأثیرگذار بوده‌اند. از میان آنها به مواردی مانند، دلایل و الزامات اقتصادی، نوآوری‌های دنیای فناوری و تغییر در نگرش‌ها و ارزش‌ها می‌توان اشاره کرد که هنوز هم رشد روزافزون این بخش را به دنبال دارند.

از طرفی مطبوعات و به دنبال آن رادیو و تلویزیون نیز تاثیر زیادی در گسترش تماشاگری ورزشی داشتند. اخیرا پیشرفت‌های فناوری در تولید تجهیزات ورزشی نیز سبب همه‌گیر شدن ورزش و به تبع آن افزایش محبوبیت گردشگری ورزشی شده است. ابداعات فناوری باعث شده‌اند که دسترسی به اخبار و اطلاعات، امکان رزرو بلیت‌های ورزشی و سهولت شرکت کردن در مسابقات ورزشی تقریباً برای همه فراهم شود.

اما، تغییر در نگرش‌ها و ارزش‌ها چیست؟ امروزه به‌خصوص در جوامع غربی، افراد بیشتر از گذشته به تفریحات و سرگرمی اهمیت می‌دهند. همین مسئله سبب می‌شود که تمایل برای انجام تفریحات ورزشی و به دنبال آن گردشگری ورزشی افزایش پیدا کند. یکی از مشخصه‌های این تغییر فکر این است که امروزه کلینیک‌های تناسب اندام با اهداف تجاری روزبه‌روز در حال گسترش هستند.

این کلینیک‌ها بیشتر بر جنبه‌های فردی و شاید لذت‌گرایی ورزش تاکید دارند. در عین حال که شرکت در مسابقات ورزشی و پیروزی در آنها برای دسته‌ زیادی از افراد و دوستداران ورزش دارای اهمیت است، اما عده‌ زیادی نیز بیشتر تمایل دارند تا فعالیت‌های ورزشی را برای تفریح و سرگرمی انجام دهند. گردشگری ورزشی و تاثیرات آن بر بخش‌های مختلف چیست؟

گردشگری ورزشی گرچه مرزهای محدودی دارد، اما بر بخش‌های مختلف نظیر اقتصاد، محیط زیست و فرهنگ تاثیرگذار است. بیشتر تحقیقات انجام شده در گردشگری رویدادهای ورزشی بر مسائل مالی و اقتصادی و تاثیرات این رویدادها بر کشور میزبان تمرکز داشته‌اند. سیاستمداران، برنامه‌ریزان و اقتصاددانان برای احیای اقتصاد محلی، بر گسترش گردشگری ورزشی تاکید دارند.

این بخش از گردشگری از آنجایی‌که شامل دو بخش پرطرفدار و پرسود است بدون شک به بهبود شرایط اقتصادی یک جامعه کمک خواهد کرد. آمار و ارقام زیادی درباره‌ تاثیر رویدادهای بزرگ ورزشی بر اقتصاد مناطق گوناگون منتشر شده است. بررسی آنها این مسئله را ثابت می‌کند که رشد این بخش از صنعت گردشگری تحول اقتصادی را برای میزبان این رویدادها به همراه داشته است.

ادامه دارد…

مطالب دیگر در حوزه  گردشگر ورزشی  ر ا توریسم پرس دنبال کنید.

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=59233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.