تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 5 ذو القعدة 1445 Sunday, 12 May , 2024
22

گردشگری ورزشی چیست؟

  • کد خبر : 59033
  • 10 دسامبر 2019 - 12:03
گردشگری ورزشی چیست؟

گردشگری ورزشی چیست؟ (۳)  یادداشت از مجید روان‌ستان تهران – توریسم پرس – در قسمت دوم این یادداشت به آنجا رسیدیم که گردشگری ورزشی سخت شامل تعداد افرادی است که در رویدادهای رقابتی ورزشی شرکت می‌کنند. در این نوع سفرها به‌طور معمول این رویداهای ورزشی هستند که انگیزه‌ی سفر به مقصدی خاص می‌شوند. بازی‌های المپیک، […]

گردشگری ورزشی چیست؟ (۳)

 یادداشت از مجید روان‌ستان

تهران – توریسم پرس – در قسمت دوم این یادداشت به آنجا رسیدیم که گردشگری ورزشی سخت شامل تعداد افرادی است که در رویدادهای رقابتی ورزشی شرکت می‌کنند. در این نوع سفرها به‌طور معمول این رویداهای ورزشی هستند که انگیزه‌ی سفر به مقصدی خاص می‌شوند. بازی‌های المپیک، جام جهانی فوتبال، مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک و رویدادهای ورزشی منطقه‌ای مانند بازی‌های آسیایی جزء این دسته قرار می‌گیرند.

گردشگری ورزشی نرم زمانی است که مسافر برای شرکت در فعالیت‌های ورزشی تفریحی یا سرگرمی‌های این چنینی سفر می‌کند. ورزش‌هایی مانند پیاده‌گردی Hiking))، اسکی و قایق‌رانی تفریحی در این دسته قرار می‌گیرند. با وجود این که پیشرفت‌های فناوری در سال‌های اخیر تاثیر بزرگ و قابل توجهی در صنعت ورزش نداشته، اما چندان بی‌تاثیر نبوده است.

فراهم شدن امکان خرید بلیت مسابقات ورزشی به شکل آنلاین، دسترسی به منابع متعددی را فراهم کرده که تا دهه‌های پیش امکان‌پذیر نبود. امروزه ما از مدت‌ها قبل به‌طور دقیق می‌دانیم که یک رویداد ورزشی کجا و در چه تاریخی برگزار می‌شود. حتی می‌توانیم بلیت آن را زودتر تهیه کنیم و خود را برای هزینه‌ها و زمان سفر برای تماشای یک رویداد آماده کنیم.

گردشگری ورزشی نه تنها امروزه جایگاه مهمی در فناوری دارد بلکه بخشی از گسترش خود را مدیون پیشرفت‌های تکنولوژی است. اکنون می‌خواهیم بدانیم مخاطبان گردشگری ورزشی چه افرادی هستند؟ مخاطبان گردشگری ورزشی با توجه به نوع ورزش مورد نظر، بررسی می‌شوند و از ورزشی تا ورزش دیگر تفاوت‌های عمده‌ای دارند.

اما، بررسی‌های کلی نشان می‌دهد که بیشتر مخاطبان این نوع از گردشگری را مردان بین ۱۸ تا ۳۴ سال تشکیل می‌دهند و از نظر اقتصادی در حد متوسط قرار می‌گیرند. مطالعه‌ دقیق‌تر آمار و ارقام، چشم‌انداز دقیق‌تری در این زمینه در اختیار ما قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال، علاقه‌مندان به ورزش‌های کریکت و راگبی معمولاً مسن‌تر از طرفداران معمولی فوتبال و بسکتبال هستند.

در حالی‌که ورزش‌های مختلف، مخاطبان متفاوتی دارند، اما به‌طور کل همه‌ ورزش‌ها در سال‌های اخیر با رشد گردشگر روبه‌رو بوده‌اند. گردشگری ورزشی نه تنها در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و به مرور در حال پیشرفت و گسترش است، بلکه به یکی از دلایل اصلی برای سفر و تعطیلات تبدیل شده است.

ادامه دارد…

مطالب دیگر در حوزه  گردشگری ورزشی ر ا توریسم پرس دنبال کنید.

 

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=59033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.