تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024
5

نخبه نوجوان سفیر گردشگری اردبیل شد

  • کد خبر : 117571
  • 10 فوریه 2024 - 11:00
نخبه نوجوان سفیر گردشگری اردبیل شد
با اهدای حکم از سوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل به رادین اکبرپور این نوجوان نخبه به عنوان سفیر گردشگری اردبیل معرفی شد

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، روز ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ با اهدای حکمی از سوی مدیرکل میراث‌فرهنگی رادین اکبرپور نخبه نوجوان اردبیلی به عنوان سفیر گردشگری اردبیل معرفی شد.

حسن محمدی ادیب در مراسم معرفی این نوجوان نخبه به عنوان سفیر گردشگری اردبیل، گفت: نوجوانان بسیاری در تاریخ این استان نقش آفرینی کرده و در تاریخ ماندگار شده‌اند که این نوجوان نخبه نیز می‌تواند در عرصه‌های علمی و فرهنگی نماد پیشرفت و معرفی ظرفیت‌های استان اردبیل باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: درخشش نخبه نوجوان اردبیلی باعث افتخار است و حضور او در میادین جهانی می‌تواند نام و آوازه ایران و اردبیل را به گوش همگان برساند و مانند الگویی برای پیشرفت علمی استان و کشورمان موثر باشد.

او تاکید کرد: ارائه ایده‌های برتر، به روز و خلاقانه به مانند سایر حوزه‌ها در صنعت گردشگری نیز ضروری است و در عصر ارتباطات به لحاظ نقش فناوری در معرفی قابلیت‌های گردشگری، نیازمند استفاده از ظرفیت نخبگان هستیم.

محمدی ادیب ادامه داد: با توجه به قابلیت‌های این نوجوان اردبیلی او را به عنوان سفیر گردشگری استان اردبیل معرفی می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های علمی و حضورهای ملی و بین‌المللی خود و همچنین با استفاده از حمایت‌های اداره کل میراث‌فرهنگی استان، سفیری برای معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی اردبیل باشد.

رادین اکبرپور نوجوان و پژوهشگر ۱۱ ساله اردبیلی فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را از سن ۸ سالگی آغاز کرده است و در زمینه کشت سلول‌های بنیادی، گیاهان دارویی، شیمی، داستان نویسی، ژنتیک و رباتیک فعالیت می‌کند. مدال برنز جهانی مسابقات ۲۰۲۰ اندونزی، مدال برنز جهانی ۲۰۲۲ ایران، مدال نقره مسابقات ملی ابن سینا در زیست پزشکی، دیپلم افتخار مسابقات ابن سینا در زمینه گیاهان دارویی و مقام نخست استان در نجوم از جمله افتخارات این نخبه اردبیلی است.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=117571
  • نویسنده : صنعت و توریسم
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.