تاریخ : دوشنبه, ۱۴ خرداد , ۱۴۰۳ 27 ذو القعدة 1445 Monday, 3 June , 2024
4

خانه‌اي دور از خانه راهکارهاي اقامت طولاني در هتل

  • کد خبر : 52822
  • 18 ژوئن 2019 - 14:05
خانه‌اي دور از خانه راهکارهاي اقامت طولاني در هتل

خانه‌اي دور از خانه راهکارهاي اقامت طولاني در هتل نام هتل که به ميان مي‌آيد بيشتر افراد اقامتي چند روزه را تصور مي‌کنند که در محلي دور از خانه‌شان قرار گرفته است. اما گاه شرايط متفاوت مي‌شود و مسافران مجبور مي‌شوند براي مدتي چندهفته‌اي و حتي چند ماهه در هتل اقامت کنند. بسياري از افرادي […]

خانه‌اي دور از خانه راهکارهاي اقامت طولاني در هتل

نام هتل که به ميان مي‌آيد بيشتر افراد اقامتي چند روزه را تصور مي‌کنند که در محلي دور از خانه‌شان قرار گرفته است. اما گاه شرايط متفاوت مي‌شود و مسافران مجبور مي‌شوند براي مدتي چندهفته‌اي و حتي چند ماهه در هتل اقامت کنند. بسياري از افرادي که به قصد کار، آموزش و يا سلامتي سفر مي‌کنند چنين اقامت طولاني را تجربه کرده‌اند. در چنين شرايطي موضوع اقامت در هتل کاملا متفاوت مي‌شود و شکل ديگري به خود مي‌گيرد. اقامت چند هفته يا چند ماهه، هتل را به خانه‌‌ موقت مسافران بدل مي‌کند که بايد آنقدر راحت و دنج باشد که آسايش و آرامش لازم را برايشان فراهم آورد.

انتخاب هتل

مهم‌ترين مسئله در اقامت‌هاي طولاني، انتخاب هتل مناسب است. موقعيت مکاني هتل در چنين مواردی اهميت زيادي دارد چراکه رفت و آمد در منطقه‌اي که تا حدي براي مسافر ناآشناست، نزديکي و سهولت دسترسي از اهميت بالايي برخوردار است. پايين آوردن هزينه‌هاي رفت و آمد که خود به سبب ناآشنايي با محيط ممکن است هزينه بالايي را به فرد تحميل کند نيز در نزديک بودن هتل شخص به مقصد موردنظرش تاثير دارد پس مسافران بهتر است پيش از سفر با بررسي تمامي جوانب بهترين و نزديک‌ترين هتل را براي اقامت برگزينند. گاه برخي مسافران هتل ارزان‌قيمتي را در حاشيه شهرها به خيال پايين آوردن هزينه‌ها برمي‌گزينند اما در پايان سفر متوجه مي‌شوند که بخش اعظمي از زمان و پول خود را در طول مسير رفت و آمدشان از دست داده‌اند.

پس از موقعيت مکاني، مسئله بعدي که بايد به آن توجه کرد، امکانات داخل هتل است. از مهم‌ترين امکانات لازم براي اقامت طولاني، وجود بخش لاندري (خشکشويي) است چراکه هم به شما امکان بردن لباس‌هاي کم‌تر را مي‌دهد و هم هزينه فرستادن لباس‌ها به خشکشويي‌هاي بيرون را کاهش مي‌دهد. اگر سفرتان کاري است، بهتر است از وجود امکاناتي چون واي‌فاي، ميز کار و اتاق کنفرانس مطمئن شويد تا کارتان در همان هتل راه‌بيفتد و به عنوان مثال براي يک ايميل ساده مجبور به خروج از هتل نشويد. اگر جزو افرادي هستيد که غذاي بيرون چندان به شما سازگار نيست بهتر است هتل آپارتمان‌ها را در الويت قرار دهيد تا با داشتن يک آشپزخانه کوچک در اتاقتان بتوانيد حداقل چند خوراک ساده براي خود تهيه کنيد.

اگر از طولاني بودن مدت اقامت خود پيش از سفر مطمئن هستيد و هتل مورد نظرتان را نيز انتخاب کرده‌ايد، پيش از سفر اقدام به رزرو کنيد. پيشنهاد مي‌شود حتما براي چنين رزرو طولاني با مدير داخلي هتل مستقيما صحبت کنيد چراکه بيشتر هتل‌ها براي مشتريان اينچنيني تخفيف‌های ارزشمندي گاه تا بيش از ۵۰ درصد نيز در نظر مي‌گيرند پس چرا شما از چنين تخفيفي بهره‌مند نشويد؟ بهتر است براي رزرو با مسئول پذيرش هماهنگ کنيد تا اتاقي را به شما اختصاص دهد که در نقطه خلوت هتل قرار گرفته است. بهتر است تاکيد کنيد که اتاقتان دور از راه‌پله‌ها، آسانسورها، مراکز سلامتي و اتاق خانه‌داري باشد و اگر هتل داراي دو سايد جلويي و عقبي است، سايد عقبي را برگزينيد که دور از هياهوي خيابان باشد. به‌طور کلي اتاق‌هاي طبقات بالايي براي اقامت طولاني بهتر هستند.

ارتباط با کارکنان

پس از مستقر شدن در هتل سعي کنيد از بدو ورود با پرسنل رفتار دوستانه‌اي داشته باشيد. فراموش نکنيد که اين افراد قرار است چند هفته در کنارتان باشند پس با کمي سخاوتمندي و انعام دادم و روي خوش و مهرباني محيط را تلطيف کنيد تا بتوانيد از کمک و خدمات اضافي آنها در طول اقامتتان بهره ببريد. بهتر است برخي عادت خود را به آنها بگوييد چون ساعت بيدار شدن و يا خوابيدن، چگونگي گذران کارهاي روزمره و غيره تا کارکنان بخش نظافت در زمان نامناسب مزاحمتان نشوند.

در طول چند هفته اتاق هتل متعلق به شما است و شما مي‌توانيد در صورت تمايل آن را به دلخواه خود کمي تغيير دهيد پس اگر نيازمند امکانات يا وسيله اضافه‌اي بوديد با مسئول مربوطه صحبت کنيد؛ آنها در ازاي بهايي کم وسايل مورد‌نياز شما را فراهم مي‌کنند. گاه ملزوماتي چون بالش يا ملحفه هتل‌ها براي اقامت طولاني مناسب نيستند و باعث ناراحتي مي‌شوند، بهتر است اين اقلام را شخصا خود خريداري کنيد تا خواب و استراحت با‌کيفيت‌تري را تجربه کنيد. اگر اقلام مصرفي موجود در هتل چون دستمال کاغذي، شامپو يا صابون از کيفيت خوبي برخودار نيستند و يا شما به آنها حساسيت داريد، اصلا ريسک نکنيد و براي خود آنچه مناسب‌تر است را تهيه کنيد.

فعال باشيد

اقامت طولاني در جايي غير از محل زندگي فرصت ويژه‌اي است تا تجربه‌هاي تازه کسب کنید. مهم نيست محل اقامت موقت در شهر باشد يا روستا، خود را محدود نکنيد و سعي کنيد با محيط جديد آشنا شويد و از حضور در ميان محلي‌ها لذت ببريد. به اقامت طولاني‌مدت خود به عنوان فرصتي جهت حضور در محيطي متفاوت نگاه کنيد و سعي کنيد اوقات خوشي را براي خود فراهم کنيد.

مطالب دیگر در حوزه گردشگری را در  توریسم پرس  دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=52822

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.