تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024
4
سیدالنگی خبر داد:

تدوین اطلس جامع محلات برای اولین بار در شهرداری گرگان

  • کد خبر : 115728
  • 19 دسامبر 2023 - 17:34
تدوین اطلس جامع محلات برای اولین بار در شهرداری گرگان
شهردار گرگان گفت: با هدف شناسایی ظرفیت‌های شهری، اطلس جامع 109 محله گرگان برای نخستین بار تدوین شد.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از مرکز اطلاع رسانی شهرداری گرگان، سید محمدرضا سیدالنگی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: «محله محوری» یکی از مهمترین رویکردهای شهرداری گرگان در دوره کنونی است و تلاش کردیم براساس نیازهای شهروندان، اقدامات را اقدامات عمرانی و زیرساختی را براساس نیازهای شهروندان، اولویت‌بندی کنیم.

سیدالنگی یکی از اقداماتی که برای نخستین بار انجام شده است را اجرای مطالعات جامع و تهیه اطلس ۱۰۹ محله گرگان عنوان و هدف از این کار را شناسایی ظرفیت‌های شهری اعلام کرد. وی با اشاره به اجرای طرح تدقیق بافت فرسوده گرگان گفت: تدوین و اجرای طرح تدقیق بافت فرسوده در محلات قدیمی گرگان با ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار اقدامی کم سابقه در شهرداری بوده است.

سیدالنگی اضافه کرد: علاوه بر این از سوی معاونت شهرسازی شهرداری گرگان، مطالعات طرح بافت تاریخی و ایجاد اشتغال در بافت تاریخی گرگان شامل رستوران، مشاغل سنتی و … نیز با ۸ میلیارد ریال اعتبار انجام شد. وی یکی از سیاست‌های شهرداری گرگان را حرکت در مسیر شهر دوستدار کودک عنوان کرد و گفت: از دیگر طرح‌های مطالعاتی شهرداری گرگان، تهیه اطلس کودکان در راستای تحقق سیاست‌های شهر دوستدار کودک با اعتبار ۴ میلیارد ریال است.

شهردار گرگان به انجام مطالعات زیست محیطی طرح تله کابین این شهر اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی این طرح با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انجام شد و امیدواریم با رفع مسائلی که درباره این پروژه مطرح است، هرچه زودتر شاهد آغاز عملیاتی اجرایی آن باشیم.

وی از دیگر اقدامات شهرداری گرگان در دولت سیزدهم به افزایش معابر سطح شهر اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰ هزار مترمربع از طریق تملک، تعریض و بازگشایی با صرف بودجه یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی، به مساحت معابر شهر گرگان افزوده شده است.

سیدالنگی اضافه کرد: با هدف حفظ مالکیت برای زمین‌های فاقد سند رسمی، ۱۶۰ فقره سند به متراژ ۵۰ هزار مترمربع اخذ شد و همچنین ۵۰۰ جلد سند دفترچه‌ای به سند تک برگی تبدیل شده است.

مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها را در صنعت و توریسم دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=115728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.