تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
10

تالون ؛ کوه و آبشار و سکوت

  • کد خبر : 51329
  • 22 آوریل 2019 - 12:00
تالون ؛ کوه و آبشار و سکوت

تالون ؛ کوه و آبشار و سکوت این هفته در ادامه روستاگردی‌های اطراف پایتخت شلوغ و پرترافیک، با هوای آلوده، باز هم به غرب تهران  می‌رویم. در جاده امامزاده‌داود دل به هوای کوهستان می‌سپاریم و پس از طی ۱۸ کیلومتر به دوراهی روستای رندان می‌رسیم. از روستای «رندان”پس از گذشت ۵ کیلومتر و عبور از […]

تالون ؛ کوه و آبشار و سکوت

این هفته در ادامه روستاگردی‌های اطراف پایتخت شلوغ و پرترافیک، با هوای آلوده، باز هم به غرب تهران  می‌رویم. در جاده امامزاده‌داود دل به هوای کوهستان می‌سپاریم و پس از طی ۱۸ کیلومتر به دوراهی روستای رندان می‌رسیم.

از روستای «رندان”پس از گذشت ۵ کیلومتر و عبور از جاده‌ای پرپیچ‌وخم به روستای طالون که البته در برخی تابلوهای جاده،”تالون”نوشته‌شده، می‌رسیم. روستایی سرسبز که کوه‌های بلند و زیبا چون نگین انگشتری در آغوشش کشیده‌اند، یکباره   از پس کوهستان رخ می‌نمایاند.

با اینکه گرمای نیمه‌های مرداد در تهران بیداد  می‌کند در تالون نسیم خنکی صورت را نوازش می‌دهد.

روستای تالون با ارتفاعی زیاد یکی از روستاهای بلند

کشور محسوب می‌شود و همانند سایر روستاهای دامنه‌های البرزمیانی، دارای زمستانی سرد و تابستانی معتدل است. اهالی تالون روزگارشان را بیشتر با باغداری و دامداری می‌گذرانند و روستا با باغ‌هایی مملو از درختان گیلاس، آلبالو، هلو، سیب و گردو احاطه شده‌است. پوشش گیاهی ارتفاعات و کف‌دره در این روستا، زبان گنجشک، چنار، گل گاوزبان، آویشن، گل‌بنفشه، گل‌ختمی، چای‌کوهی، ترشک‌کوهی و ریواس است که البته در این فصل از ریواس‌های آن فقط برگ‌های پهن خشک‌شده باقی مانده‌است.

اگر می‌خواهید  از پیشرفت ساخت جاده چندین ساله شمال هم آگاه شوید، رفتن به تالون کمک‌تان می‌کند. چون از دور تونل‌های کنده‌شده را در دل کوه می‌بینید و البته هیچ‌کس نمی‌داند این جاده چه موقع به روی مسافران سرزمین‌های شمالی باز می‌شود.

نرسیده به خود روستای تالون می‌توانید به آبشار تالون هم سر بزنید. آبشاری زیبا  که از کوهی بلند جاری است و فضای سرسبز و مفرحی را در چشم‌رس شما قرار می‌دهد. البته اگر بخواهید به بالای آبشار برسید حتما باید نیم‌ساعت زمان داشته‌باشید وگرنه می‌توانید در پایین آبشار زیر درختان گردو کنار رودخانه اتراق کنید، شرشر دل ‌نگیز صدای آب را بشنوید و در سکوت کوهستان از صدای جیرجیرک‌ها لذت‌ببرید. اگرهم اهل کوهنوردی هستید برای صعود به قله باید چهار ساعت زمان بگذارید.

پیشنهاد ما این است برای ماندن در تالون حتما یک روز کامل اختصاص‌دهید و با خود وسایل ناهار را ببرید و در دل طبیعت بکر و زیبا جوجه‌ای به سیخ بکشید و از خوردن آن در کنار خانواده و دوستان لذت‌ببرید. فقط فراموش‌نکنید پس از اتمام کار حتما زغال‌های پخت ناهارتان را خاموش‌کنید و ضمنا زباله‌ها را نیز با خود برگردانید و آنها را در دل طبیعت رها نکنید.

مطالب دیگر در حوزه  گردشگری  را در توریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=51329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.