تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024
3
شهردار همدان:

امیدواریم همدان سهم خود را از گردشگری به مانند استان‌های سرآمد کشور بگیرد

  • کد خبر : 116054
  • 28 دسامبر 2023 - 12:06
امیدواریم همدان سهم خود را از گردشگری به مانند استان‌های سرآمد کشور بگیرد
سید مسعود حسینی در نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران گردشگری شهرداری‌های کلانشهرهای کشور در مرکز همایش‌های قرآنی اظهار کرد: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران محسوب می‌شود و در حوزه گردشگری اهمیت چشمگیری دارد.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، حسینی با اشاره به دیدار هیئت اجرایی برنامه کنگره ۸ هزار شهید استان با رهبر معظم انقلاب و بیانات ایشان در خصوص همدان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند به شهر همدان از دو جنبه ارزش تاریخی و مدنی و نقش‌آفرینی مردمان آن احترام قائلم و همدان تمام ارزش‌های تمدنی یک کشور را در خود جای داده است.

حسینی با بیان اینکه امیدواریم همدان سهم خود را از گردشگری به مانند استان‌هایی که در این زمینه سرآمد هستند، بگیرد افزود: اصلی‌ترین سرمایه این شهر مردمانش هستند که استقامت خود را از الوند، علم و دانایی را از بوعلی سینا و ادبیات خود را از باباطاهر می‌گیرند و دارای مردمی بسیار سخت‌کوش و قدردان و دارای فرهنگی غنی است.

شهردار همدان به وجود یک‌هزار و ۷۵۲ آثار تاریخی در استان اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۴ مورد از این اثرها در فهرست ثبت آثار ملی جای گرفته است.

این مقام ارشد مدیریت شهری به تشریح ارتباط شهرداری با گردشگری پرداخت وافزود: براساس گزارش سال ۲۰۱۵ سازمان ملل، ۵۳ درصد شهرنشینی داریم که تا سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌شود این میزان در دنیا به ۶۰ درصد برسد و پیش بینی می شود در سال ۱۴۳۰ به ۸۵ درصد برسد.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات شهرداری‌ها در حوزه گردشگری تصریح کرد: امسال اصلی‌ترین موضوع ما گردشگری و ثبت جهانی هگمتانه بود و اتفاقات خوبی توسط شهرداری همدان در این زمینه رقم خورد.

حسینی افزود: در حوزه گردشگری اتاق مشترکی را شکل دادیم و تمام موارد را به بحث گذاشتیم و به نقطه مشترک رسیدیم و تلاش مردم همدان برای ثبت جهانی هگمتانه باعث شد ارزیابان یونسکو نظر مثبتی به این موضوع داشته باشند که امیدواریم این مهم محقق شود.

شهردار همدان به حذف الحاقات از بازار قدیمی همدان در راستای ثبت جهانی اشاره کرد

شهردار همدان به حذف الحاقات از بازار قدیمی همدان در راستای ثبت جهانی اشاره کرد و گفت: در این میان بیش از ۱۰۰ کامیون الحاقات توسط عوامل شهرداری از بازار جمع‌ شد. وی با اشاره به اختصاص بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی در حوزه گردشگری از سوی شهرداری همدان گفت: طرح خوبی را در بازار همدان آغاز کردیم که حدود ۲ کیلومتر بازسازی را در برنامه داریم.

حسینی با اشاره به اجرای زیرساخت‌هایی نظیر سرویس بهداشتی در شهر عنوان کرد: ۱۷۰ خانه واجد ارزش داشتیم که شاید عزم برخی مالکان بر تخریب بود اما شهرداری همدان پیشقدم شد تا مواردی را احیا کند. وی با اشاره به اجرای پروژه گذر تاریخی و فرهنگی افزود: گذر تاریخی و فرهنگی همدان را وارد بودجه کردیم و حوضخانه‌هایی با ۳۰۰ سال قدمت را در دستور کار مرمت قرار دادیم و در این راستا احیای مسجد تاریخی را مورد توجه قرار دادیم.

حسینی عنوان کرد: طرح جامع شهر همدان دو روز پیش مصوب شد که یکی از مصوبات آن این است که ۶ خیابان اصلی منتهی به میدان امام(ره) به پیاده‌راه تبدیل شود که دو خیابان در حال حاضر پیاده‌راه شده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری با تاکید بر تشکیل ستاد گردشگری و پیگیری مباحث سیاستگذاری گردشگری در این ستاد تصریح کرد: پارک ۲۴۰ هکتاری را کنار سد اکباتان ایجاد خواهیم کرد که در حوزه گردشگری فعال خواهد بود.

شهردار همدان به مدیریت روددره‌ها و آزادسازی حریم رودخانه‌ها اشاره کرد و افزود: در حوزه گردشگری قدم‌های اول را برداشتیم و امیدواریم با همکاری هم آن را پیش ببریم.

سید مسعود حسینی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ای با شهرداری‌های استان کرمانشاه و سنندج در حوزه گردشگری اظهار داشت : درصددیم ظرفیت‌های همدان در حوزه گردشگری از بالقوه به بالفعل تبدیل شود و اگر قرار است در حوزه گردشگری اتفاقی بیافتد باید شهرداری‌ها باهم همکاری و مراودات داشته باشند.

حسینی تاکید کرد: امیدواریم این جلسات گردشگری زمینه‌ساز مراوداتی با شهرداران استان‌های مختلف کشور باشد تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف بهره‌های لازم را داشته باشیم.

مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها را در صنعت و توریسم دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=116054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.