تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
15

آداب رسمي در رستوران‌هاي بين‌المللي

  • کد خبر : 50693
  • 11 آگوست 2019 - 15:29
آداب رسمي در رستوران‌هاي بين‌المللي

آداب رسمي در رستوران‌هاي بين‌المللي رستوران‌گردي و تجربه کردن خوراک‌ها و نوشيدني‌هاي ملل مختلف، يکي از ارکان اصلي در طول هر سفري به‌شمار مي‌رود. اما رفتن به رستوران‌هاي به اصطلاح پنج ستاره که مطابق با بالاترين استانداردهاي جهاني کار مي‌کنند، داراي آدابي است که دانستنشان الزامي است. اطلاع داشتن از نحوه سرو غذاها و چگونگي […]

آداب رسمي در رستورانهاي بينالمللي

رستوران‌گردي و تجربه کردن خوراک‌ها و نوشيدني‌هاي ملل مختلف، يکي از ارکان اصلي در طول هر سفري به‌شمار مي‌رود. اما رفتن به رستوران‌هاي به اصطلاح پنج ستاره که مطابق با بالاترين استانداردهاي جهاني کار مي‌کنند، داراي آدابي است که دانستنشان الزامي است. اطلاع داشتن از نحوه سرو غذاها و چگونگي استفاده از لوازم و ملزومات مرتبط با هر يک، در کنار آگاهي از آداب خدمات دهي و چگونگي برخورد در اين رستوران‌ها بسيار مهم است. پس براي آنکه در انواع رستوران‌هاي بين‌المللي دچار مشکل نشويد و بتوانيد از اوقاتتان نهايت لذت را ببريد، پيشنهاد مي‌شود به توصيه‌هاي زير عمل کنيد.

احترام دو طرفه

يک قانون محکم در صنعت مهمان‌پذيري و رستوران‌داري وجود دارد و آن احترام به مشتري و مهمان تحت هر شرايطي و بحق بودن او در تمام موقعيت‌ها است. اما بهتر است اين احترام و رعايت ادب از جانب مهمانان نيز رعايت شود. زماني که پيشخدمت جهت خوشامدگويي و گرفتن سفارش به نزدتان مي‌آيد، بهتر است صحبت با سايرين را قطع کرده، تلفن همراه‌تان را کنار بگذاريد و به پيشخدمتي که به قصد خدمات‌دهي به شما سرميزتان آمده، توجه نشان دهيد و او را خيلي معطل نکنيد.

دانش منو

قرار نيست شما به هر رستوران در هر نقطه‌اي از جهان که وارد مي‌شويد، به تمام خوراک‌ها و نوشيدني‌هاي موجود در منو آگاهي داشته و يا آنها را قبلا تست کرده باشيد. ندانستن يک نوع غذا و آگاهي نداشتن به مواد تشکيل‌دهنده آن اصلا باعث شرمساري نيست. پس اگر در حين سفارش غذا دچار سردرگمي شديد و يا نياز به راهنمايي داشتيد، با آسودگي از پيشخدمتان سؤال کنيد. يکي از مهم‌ترين مهارت‌هايي که پيشخدمت‌هاي رستوران‌هاي ويژه بايد داشته باشند، آگاهي از مواد تشکيل دهنده هر غذا و چگونگي پخت آن است. اين مهارت‌هاي براي کمک به مهمانان آموخته مي‌شوند پس براي آنکه از انتخاب خود راضي باشيد و از غذاي‌تان لذت ببريد، از راهنمايي و مشاوره پيشخدمت‌ها بهره ببريد.

در دادن انعام سخاوتمند باشيد

تعريف انعام در مراکز بين‌المللي که به ارائه خدمات مي‌پردازند، با آنچه در ايران جا افتاده است، اندکي تفاوت دارد. انعام در بين ما ايراني‌ها در برخي موارد محدود پرداخت مي‌شود. اين در حالي است که انعام دادن يک نوع آداب معاشرت در ساير نقاط دنيا محسوب مي‌شود و شما قبل از ترک ميزتان بايد آن را به نشانه رضايت پرداخت کنيد. مهم نيست که رستوران پرهزينه‌اي رفته‌ايد و يا حق سرويس پرداخت کرده‌ايد؛ پرداخت انعام يک قانون است که نشان از مودب بودن شما دارد.

توصيههايي ديگر:

*‌صرف شام در يک رستوران ويژه معمولا يک رويداد رسمي است. پس بهتر است رسمي و معقول لباس بپوشيد.

*‌تلفن همراه، دسته کليد، کيف پول و ساير لوازم شخصي خود را بر روي ميز قرار ندهيد. اين کار نوعي بي‌احترامي به همنشينان و خدمات‌دهندگان محسوب مي‌شود.

*‌اگر فردي را به رستوران دعوت کرده‌ايد، اجازه دهيد ابتدا مهمانتان سفارش غذا دهد و سپس شما سفارش دهيد.

*‌براي صدا کردن پيشخدمت بهتر است با نگاه و نهايتا اشاره آرام دست او را مطلع کنيد. به هيچ‌عنوان در فضاي رستوران اقدام به صدا کردن پيشخدمت‌ها با الفاظي چون «آقا»، «پسر»، «قربان» و امثال آنها نکنيد.

مطالب دیگر در حوزه گردشگری را در توریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=50693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.