تاریخ : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳ 17 ذو الحجة 1445 Sunday, 23 June , 2024
2

یکتا ناصر در گفت‌وگو با صنعت و‌توریسم

  • کد خبر : 49316
  • 27 ژانویه 2019 - 11:21
یکتا ناصر در گفت‌وگو با صنعت و‌توریسم

یکتا ناصر در گفت‌وگو با صنعت و‌توریسم: توجه به توریسم باعث درآمدزایی می‌شود یکتا ناصر جزو بازیگرانی است که عرصه سینما و تلویزیون را آهسته و پیوسته طی کرده است. او طی سال‌هایی که در عرصه بازیگری فعالیت می‌کند، سعی کرده گزیده‌کار باشد و به گفته خودش بر اساس شرایط موجود بهترین انتخاب‌ها را انجام […]

یکتا ناصر در گفت‌وگو با صنعت و‌توریسم:

توجه به توریسم باعث درآمدزایی می‌شود

یکتا ناصر جزو بازیگرانی است که عرصه سینما و تلویزیون را آهسته و پیوسته طی کرده است. او طی سال‌هایی که در عرصه بازیگری فعالیت می‌کند، سعی کرده گزیده‌کار باشد و به گفته خودش بر اساس شرایط موجود بهترین انتخاب‌ها را انجام ‌‌دهد.

اولین شب آرامش، دختران‌حوا، ساقی، قتل‌آنلاین، روز برمی‌آید، من سالوادور نیستم، نسکافه داغ‌داغ، یکی می‌خواد باهات حرف‌بزنه و…‌ در کارنامه وی به‌چشم‌ می‌خورد.

وی برای بازی در فیلم یکی می‌خواد باهات حرف بزنه، برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیام فجر شد.

با یکتا ناصر از سفر و‌ محیط‌زیست و صنعت توریسم سخن‌گفتیم.

خانم ناصر چقدر اهل سفر هستید؟

اصولا بسیاری از انسان‌ها سفر را دوست دارند و چیزی نیست که انسان‌ها با آن مشکلی داشته باشند اما باید در نظر گرفت که سفر به شرایط شغلی و خانوادگی انسان‌ها بستگی دارد و خصوصا شرایط شغلی شاید باعث شود، انسان‌ها آنطور که دلشان می‌خواهد، سفر نروند.

من هم سفر را دوست دارم اما شرایط مناسب برای سفر باید پیش بیاید. از آن دسته افرادی هم نیستم که بتوانم با یک کوله‌پشتی به سفر بروم. باید حتما از قبل برای سفرم برنامه‌ریزی داشته باشم و در همه‌چیز سرجای خودش باشد تا سفر خوبی داشته باشم.

در سفرهای داخلی که داشتید، کدام سفر برای‌تان جذاب‌تر و بهتر بود؟

به هر حال بنابه شرایط شغلی که دارم، به بسیاری از مناطق کشورمان رفته‌ام. یکی از روستاهای بسیار جذابی که رفته‌ام، روستای پلنگان در استان کرمانشاه بود‌. محل اقامت ما در کرمانشاه و محل فیلمبرداری در این روستای زیبا بود. در این سفرهای کاری شاید کمتر فرصت برای گشت و گذار در منطقه باشد. خودم هم مدتی است مایل هستم به یکی از مناطقی که شرایط کمتر برای جذب توریست هست، یعنی مناطق نوار غربی کشور سفر داشته باشم.

پیشنهادتان برای سفر به یکی از مناطق کشورمان و غذای محلی چیست؟

در گرگان زیاد کار کرده‌ام و همیشه خوب بوده است. سفر به استان گلستان را پیشنهاد می‌کنم. درباره غذاهای محلی هم باید بگویم، بسیار خوب است که انسان غذاهای محلی مناطق مختلف را امتحان کند، برای تنوع ذائقه خوب است. من غذاهای شمالی را بسیار دوست دارم خصوصا که ترشی غذاهای شمالی با ذائقه من هماهنگ است.

دنده کباب کرمانشاه را هم پیشنهاد می‌دهم.

کشور ما غنی از داشته‌های طبیعی مانند دریا و کوه و جنگل و مکان‌های تاریخی و باستانی است اما در راستای حفاظت از این داشته‌ها نیاز به فرهنگسازی داریم. نظرتان چیست؟

موضوع حفاظت از محیط‌زیست و سیستم گردشگری نیاز به تصمیم‌گیری‌های کلان دارد. طبیعی است که مردم باید در حفاظت از این داشته‌های تاریخی و گردشگری و‌ توریستی کوشا باشند اما دست‌اندرکاران نیز باید شرایط را فراهم کنند. مثلا در بحث سفر، طبیعی است که مردم وقتی در ترکیه امکانات مناسب‌تری برای سفر وجود دارد و قیمت تقریبا مشابهی با هزینه سفرهای داخلی دارد، ترکیه را برای سفر انتخاب می‌کنند. باید به صنعت توریسم بهای بیشتری بدهیم چرا‌که از این راه می‌توان برای کشور درآمدزایی کرد.‌ حفاظت مناسب از داشته‌های توریستی و گردشگری هم یکی از پارامترهای جدی‌گرفتن صنعت توریسم است. من فکر نمی‌کنم کسی دوست نداشته باشد، کشور خودش را کامل ببیند اما شرایط را باید در نظر گرفت. وقتی کسی در طول سال ده روز مرخصی دارد، طبیعی است که می‌خواهد از این مرخصی به بهترین نحو استفاده کند و مسلما جایی را برای سفر انتخاب می‌کند که امکانات بهتری فراهم باشد.

باید در کشور خودمان امکانات خوبی را برای سفر فراهم کنیم مثلا هتل‌ها و‌جاده‌های خوبی داشته باشیم تا مردم به سفرهای داخلی ترغیب شوند. من شغلم سینماست. شاید اگر بگویند فیلم فروشنده اصغر فرهادی در فلان روستا در حال اکران است، سختی را بپذیرم و بروم اما کسی که قصد گردش و تفریح دارد چرا باید چنین سختی را بپذیرد مسلما جایی با امکانات مناسب را ترجیح می‌دهد.

شما در طول سال‌های کاری‌تان، گزیده‌ کار کردید و آهسته و پیوسته راه هنری‌تان را پیش رفتید. این مسیر چگونه بود؟

همه کارهایی که در زندگی انجام می‌دهیم ممکن است انتخاب ما نباشد، خصوصا در شغل ما که بیشتر انتخاب می‌شویم. مثلا در سینما شرایط اجتماعی و‌ جنس انتخاب مخاطب در مطرح‌شدن بازیگر مهم است. من سعی می‌کنم با شرایط موجود بهترین انتخاب را داشته باشم و خودم را درگیر حاشیه نکنم چون توانایی مقابل حاشیه ایستادن را ندارم.

برایمان از همکاری با همسرتان؛ منوچهر هادی بگویید. شما به عنوان یک بازیگر و آقای هادی به عنوان کارگردان آیا همیشه قرار است همکاری داشته باشید یا ممکن است این اتفاق نیفتد؟

در تمام دنیا این طبیعی است که یک کارگردان در چندین فیلم با یک بازیگر همکاری داشته باشد چراکه به یک زبان مشترک با‌هم می‌رسند‌، در کشور ما هم چنین اتفاقی می‌افتد اما به شکل اشتباهش. مثلا ترکیبی از بازیگران نتیجه خوبی می‌دهد و در چند اثر دیگر این ترکیب را تکرار می‌کنند و این خوب نیست یا چون دو‌ نفر زن و ‌شوهر هستند، حتما باید با‌هم کار کنند؛ فارغ از اینکه آن نقش، به آن بازیگر می‌خورد یا خیر. مهم این است که سرجایت باشی. گاهی اوقات می‌بینید بازیگر خوب است و کارگردان هم خوب است اما نقش مناسب بازیگر نیست ‌و ‌نتیجه‌ خوبی حاصل نشده است. برای من مهم است نقش مناسبم باشد؛ گاهی نقش بسیار خوبی پیشنهاد می‌شود اما با من منطبق نیست، پس آنرا نمی‌پذیرم. درباره همکاری با همسرم باید بگویم، من و‌ منوچهر هادی کار یکدیگر را کاملا قبول داریم ولی قرار نیست اصراری داشته باشیم که حتما با‌هم کار کنیم. ممکن است در فیلمنامه نقشی مناسب من باشد و منوچهر به من پیشنهاد بدهد و ‌ممکن است در فیلمنامه اصلا نقش مناسب من نباشد و‌ در آن اثر نباشم.

این روزها مشغول چه‌کاری هستید؟

فعلا مشغول استراحت هستم.

مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها را درتوریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=49316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.