تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
10

یاسمینا باهر در گفت‌وگو با صنعت و‌ توریسم

  • کد خبر : 48784
  • 17 ژانویه 2019 - 9:13
یاسمینا باهر در گفت‌وگو با صنعت و‌ توریسم

یاسمینا باهر در گفت‌وگو با صنعت و‌ توریسم: گرفتاری‌ها فرصت سفر را می‌گیرد یاسمینا باهر این بازیگر حضور در آثاری چون آقا و خانم سنگی، این سکوت شاعرانه نیست و بدون اجازه را در کارنامه‌اش دارد‌. با وی درباره محیط‌زیست و سریال دیوار به دیوار سخن ‌گفتیم. چقدر اهل سفر هستید و سفر چه چیزی […]

یاسمینا باهر در گفت‌وگو با صنعت و‌ توریسم:

گرفتاری‌ها فرصت سفر را می‌گیرد

یاسمینا باهر این بازیگر حضور در آثاری چون آقا و خانم سنگی، این سکوت شاعرانه نیست و بدون اجازه را در کارنامه‌اش دارد‌. با وی درباره محیط‌زیست و سریال دیوار به دیوار سخن ‌گفتیم.

چقدر اهل سفر هستید و سفر چه چیزی به شما به عنوان یک انسان اضافه می‌کند؟

اگر فرصتش را داشته باشم، بسیار دوست دارم به سفر بروم اما معمولا آن‌قدر دچار گرفتاری و روزمرگی‌های زندگی می‌شویم که کمتر فرصت ‌می‌شود. تغییر و جابه‌جایی که ضمن سفر پیش‌می‌آید، روحیه انسان را تغییر می‌دهد و دیدن فرهنگ‌های جدید و مختلف هم جذابیت خودش را دارد.

در سفرهای داخلی که در کشور‌مان داشته‌اید سفر به کدام شهر با منطقه برایتان جذاب‌تر بوده است؟

برای من قشم بسیار خاطره‌انگیز است چون ‌آنجا با همسرم آشنا شدم.

یک منطقه یا شهر را برای سفر پیشنهاد بدهید و‌ یک غذای سنتی محلی؟

بندر‌عباس را پیشنهاد می‌کنم، درباره غذاهای سنتی هم معمولا همه غذاها را دوست دارم اما قلیه‌ماهی را پیشنهاد می‌دهم.

به نظرتان در بحث حفاظت از محیط و جاذبه‌های توریستی و بناهای تاریخی کشورمان چه باید کرد که در بین آحاد جامعه حفاظت از محیط‌زیست و جاذبه‌های توریستی و گردشگری که در کشورمان کم هم ‌نیست، نهادینه شود؟

برای برخی چیزها تلاش بسیاری شده اما تغییری نکرده است‌. شما محیط‌ زیست را مطرح کردید و‌ من چهارشنبه‌سوری را مثال می‌زنم‌. پس از حادثه پلاسکو بسیاری خواهش کردندکه کارهای خطرناکی انجام نشود اما دیدیم که تاثیری نداشت.

در مورد زباله ریختن در سطح معابر و خیابان‌ها هم با اینکه صحبت‌های بسیاری درباره‌اش مطرح می‌شود اما اثری ندارد‌. به نظرم چنین نکاتی از خانواده شروع می‌شود، اینکه به فرزندان یاد بدهند مثلا زباله خشک و‌ تر را جداسازی کنند‌‌. باید توجه داشته باشیم که تا کسی در خانواده چیزی را یاد نگیرد، برایش به ارزش تبدیل نمی‌شود، در این‌صورت می‌توانیم در بهتر شدن محیط اطرافمان موثر و مفید باشیم. در مجموع وقتی موضوعی برای خانواده مهم نباشد، ارزش محسوب نمی‌شود و نباید انتظار داشت که برای فرزندان آن خانواده نیز مهم باشد.

البته نقش آموزش و پرورش را هم نباید نادیده گرفت!

درست می‌گویید اما اولین جایی که کودک در آنجا رشد می‌کند و با آن مواجه می‌شود، خانواده است و به همین دلیل نقش خانواده را مهم می‌دانم.

کمی به فعالیت‌های هنری‌تان بپردازیم‌. سریال دیوار به دیوار مخاطبان زیادی داشت‌. از این سریال و همکاری با سامان مقدم برایمان بگویید.

خوشبختانه مردم سریال را دوست دارند‌. سامان مقدم کارگردان خوبی است و انرژی خوبی دارد که به آثارش هم منتقل می‌شود. بازیگران سریال هم زحمت بسیاری کشیدند تا سریال خوب دیده شود نه اینکه فقط خودشان دیده شوند و مورد توجه قرار بگیرند و‌در مجموع کار گروهی خوبی است. برای من تجربه خوبی است و بسیار خوشحالم که در این سریال حضور دارم.

این سریال ترکیبی از حضور بازیگران جوان و بازیگران باتجربه است‌. حضور کنار بازیگران باتجربه برای‌تان چطور تجربه‌ای بود؟

بسیار خوب بود و می‌شد که از آنها یادگرفت. برخی بازیگران باتجربه گمان می‌کنند که به بچه‌های جوانتر نباید زیاد میدان داد اما بازیگران باتجربه سریال ما بسیار به ما کوچکترها کمک کردند و فرصت دادند که دیده شویم و نظرات خوبی را درباره ما مطرح کردند.

مطالب دیگر در حوزه بازیگری  را درتورسیم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=48784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.