تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
1

گفت‌وگوی صنعت و توریسم با نوشین قره‌گز

  • کد خبر : 48851
  • 19 ژانویه 2019 - 9:40

گفت‌وگوی صنعت و توریسم با نوشین قره‌گز جهان زیر پای بانوی ایرانی پنج سال پیش در حوالی همین روزها خانومی از پایتخت ایران با هدف اثبات توانایی‌ خود تصمیم گرفت سفری را شروع کند. سفری که با هر سفر دیگری که ما تا به حال رفته‌ایم، فرق دارد. سفری ماجراجویانه و هیجان‌انگیز با دوچرخه به […]

گفت‌وگوی صنعت و توریسم با نوشین قره‌گز

جهان زیر پای بانوی ایرانی

پنج سال پیش در حوالی همین روزها خانومی از پایتخت ایران با هدف اثبات توانایی‌ خود تصمیم گرفت سفری را شروع کند. سفری که با هر سفر دیگری که ما تا به حال رفته‌ایم، فرق دارد. سفری ماجراجویانه و هیجان‌انگیز با دوچرخه به دور دنیا.

نوشین قره‌گز سفر‌های خود را از ایران شروع و به کل کشور سفر کرد اما سفر جهانی خود را از سال۹۲به همراه چند دوست خارجی با سفر به جزیره قشم شروع می‌کند. وی بعد از این سفر با همین دوستانش به هند و نپال و چین و تبت رفت. این بانوی ایرانی که به بیش از بیست کشور مثل ارمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، لائوس، تایلند، نیوزلند، اکوادور، شیلی و کلمبیا سفر کرده است، اکنون در اروپا به‌سر می‌برد.

وقتی در مورد زیباترین کشورهایی که رفته است می‌پرسیم، می‌گوید:«‌سوال سختی است؛ هر کشوری زیبایی خاص خودش را دارد. هر کدامشان یک ویژگی خاصی زیبایشان می‌کند. آن زیبایی خاص برای بعضی کشورها فرهنگ، برای بعضی مناظرشان یا حتی غذایشان است‌ ولی از دید من تاجیکستان مناظر فوق‌العاده بی‌نظیری، مردمانی مهربان و مهمان‌نواز داشت.

وی همچنین در مورد جاذبه‌های توریستی کشورهایی که سفر کرده است، اضافه می‌کند: «‌در هند و نپال و چین و تبت خیلی چیز‌ها هست، جاذبه‌های توریستی آسیای جنوب‌شرقی از لحاظ تنوع سواحل و کارهای ماجراجویی خیلی زیاد است، آمریکای جنوبی هم همین‌طور است.»

قره‌گز درباره واکنش مردم به ایرانی بودنش می‌گوید: «هشتاد درصد واکنش‌ها تعجب‌آمیز بود و می‌گفتند ایران کجاست. برخوردشان اکثرا خوب بود البته به‌جز برخورد پلیس‌های مرز‌ی که بعضا برخورد‌های عجیب و غریبی داشتند. ولی به‌طور کلی خیلی برایشان جذابیت داشت دیدن یک خانم ایرانی با دوچرخه. خیلی‌ها من را دعوت می‌کردند و برایشان هیجان‌انگیز بود که داستان زندگی من را بدانند.»

وی همچنین ادامه می‌دهد: «‌من احساس می‌کنم ایرانی بودن خیلی چیز جذابی است اگر ما خودمان را درست به خارجی‌ها معرفی کنیم. هنوز خیلی چیز‌ها است که مردم جهان در مورد ایران و ایرانی‌ها نمی‌دانند و اگر ما بدون تعصب و تمرکز روی تاریخ و تمدنی که داشتیم، سعی کنیم بیشتر این چیزی که الان هستیم را نشان دهیم و افتخار کنیم، فکر می‌کنم این برای همه بیشتر جالب و جذاب باشد.»

او یکی از پراسترس‌ترین و چالشی‌ترین قسمت‌های سفر را ویزا گرفتن می‌داند، نحوه ویزا گرفتن به این شکل بوده که به هر کشوری که وارد می‌شده، برای کشور مقصد بعدی درخواست ویزا می‌کرده است و سختگیر‌ترین کشور‌ها را ویتنام و کامبوج معرفی می‌کند.

این بانوی گردشگر درباره اهمیت سفر کردن می‌گوید: «‌زندگی سفر است. زندگی که در بخشی از آن برنامه‌ریزی برای سفر کردن نداشته باشد، نمی‌تواند هیجان‌انگیز باشد. با سفر دیدگاه ما‌ نسبت به خودمان و جهان اطرافمان بازتر می‌شود و روی بعضی از مسائل که تنگ‌نظری و تعصب داریم تاثیر می‌گذارد.»

او سفر را دل کندن از وابستگی‌ها و نترسیدن از تجربه راهی جدید، راهی را که هیچ وقت نرفته‌ایم و از آن ترس داریم، می‌داند.

نوشین قره‌گز در مورد برنامه‌هایش برای آینده می‌گوید: «‌هدف نهایی من دیدن کل دنیا است اما فعلا ممکن نیست، الان به‌دنبال اسپانسر هستم تا بتوانم هزینه‌های سفرم را تامین کنم.»

مطالب دیگر در حوزه گردشگری  را درتورسیم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=48851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.