تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
2

کفش‌هایتان را با شمع ضد‌آب کنید

  • کد خبر : 51532
  • 30 آوریل 2019 - 12:10
کفش‌هایتان را با شمع ضد‌آب کنید

کفش‌هایتان را با شمع ضد‌آب کنید اگر به گشت‌وگذار در مناطق مرطوب و بارانی علاقه داشته باشید یا در مسافرت‌ها و گردشگری‌هایتان ناچار شده‌اید در مناطقی قدم بگذارید که جا به جای آنها گودال‌های پر آب و رودخانه و جوی و جویبار است، احتمالا برای شما هم پیش آمده که نگران خیس‌شدن کفش‌هایتان شوید و […]

کفش‌هایتان را با شمع ضد‌آب کنید

اگر به گشت‌وگذار در مناطق مرطوب و بارانی علاقه داشته باشید یا در مسافرت‌ها و گردشگری‌هایتان ناچار شده‌اید در مناطقی قدم بگذارید که جا به جای آنها گودال‌های پر آب و رودخانه و جوی و جویبار است، احتمالا برای شما هم پیش آمده که نگران خیس‌شدن کفش‌هایتان شوید و از آنجا که در این گشت‌وگذارها معمولا افراد برای راحتی بیشتر از کفش‌های ورزشی کتانی استفاده می‌کنند، معلوم است که گذر از مناطق مرطوب یا پرآب تا مدت‌ها این کفش‌ها را همچنان خیس نگاه می‌دارد و حرکت با کفش‌های خیس را آزاردهنده می‌کند. ضمن اینکه ممکن است به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت پاها در محیط مرطوب، بهداشت و سلامت این قسمت از بدن هم با ایجاد تاول یا قارچ و مانند آن به خطر افتد.

خوشبختانه برای جلوگیری از چنین اتفاقی ترفندی ارزان و سریع در دست است که هم پیش از رفتن به چنین جاهایی و در خانه می‌توانید از آن استفاده کنید و هم بعد از مواجهه با محیط‌هایی با چنان مشخصاتی، به تنها وسیله‌ای هم که نیاز خواهید داشت یک عدد شمع است؛ شمعی که معمولا هر عاشق طبیعت و گردش، حداقل یک یا دو قطعه را با خود برای استفاده در تاریکی شب همراه می‌برد.

شمع را به آرامی و با حوصله روی تمام بخش‌های پارچه‌ای یا کتانی یا هر جنس دیگری که آب و رطوبت را از خود عبور می‌دهد، بمالید. دقت کنید که تمام قسمت‌ها را به‌خوبی با کشیدن آرام شمع پوشش دهید. اکنون اگر در خانه هستید، می‌توانید از سشوار استفاده کنید و اگر بیرون از خانه و در دل طبیعت قرار دارید از گرمای آفتاب یا آتش. در صورت استفاده از سشوار، کفشتان را که به دلیل مالیدن شمع به رنگ آن درآمده و ظاهری نازیبا پیدا کرده است در فاصله‌ای کمی دورتر در دست بگیرید و حرارت ملایم سشوار را به گونه‌ای روی تمام بخش‌های کفش هدایت کنید که ذرات شمع در بافت کفش نفوذ کند. با ذوب شدن ذرات شمع و پرکردن منافذ موجود در بافت کفش رنگ کفشتان نیز به حالت اولیه درخواهد آمد و جلوی رد شدن آب و رطوبت را خواهد گرفت.

در صورتی که به سشوار دسترسی ندارید نیز پارافین شمع را می‌توانید با گذاشتن کفش خود در مقابل اشعه خورشید آب کنید اما چنین کاری احتمالا نیاز به صرف وقت بیشتری دارد، به همین دلیل می‌توانید کفش خود را با فاصله‌ای مناسب در مجاورت آتشی که برپا داشته‌اید حرکت دهید تا پارافین شمع آرام به خورد بافت کفش برود و آن را در برابر رطوبت نفوذناپذیر کند.

پس از بازگشت از سفر یا طبیعت‌گردی هم می‌توانید کفشتان را با آب گرم و پودر یا مایع پاک‌کننده شست‌وشو دهید تا پارافین شمع از بافت کفشان جدا شود.

مطالب دیگر در حوزه گردشگری را در توریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=51532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.