تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
2

پرتغال؛ قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های تاریخ

  • کد خبر : 49164
  • 22 ژانویه 2019 - 13:36
پرتغال؛ قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های تاریخ

پرتغال؛ قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های تاریخ پرتغال؛ کشوری کوچک در غربی ترین بخش اروپا با بیش از ده میلیون جمعیت است که در مساحتی بالغ بر ۹۲۲۱۲ کیلومتر مربع در ساحل زیبای اقیانوس اطلس ماوا گرفته و همه ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌خواند. پرتغال یک کشور کوچک است که در […]

پرتغال؛ قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های تاریخ

پرتغال؛ کشوری کوچک در غربی ترین بخش اروپا با بیش از ده میلیون جمعیت است که در مساحتی بالغ بر ۹۲۲۱۲ کیلومتر مربع در ساحل زیبای اقیانوس اطلس ماوا گرفته و همه ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌خواند.

پرتغال یک کشور کوچک است که در روبه‌روی ساحل اقیانوس اطلس در شبه جزیره ایبری قرار دارد. اما به دلیل جاذبه‌های گردشگری زیاد و ساحل زیبا از جمله کشورهای اروپایی است که همه ساله تعداد زیادی گردشگر می‌پذیرد و صنعت گردشگری این کشور درآمد زیادی را نصیب آن می‌کند.

لیسبون پایتخت پرتغال است و یورو واحد پول این کشور است و سن امید به زندگی مردمانش هم ۷۴ سال است.

این هفته در صفحه دوردنیا شما را به تماشای جاذبه‌های گردشگری این کشور میهمان می‌کنیم. اگر به تاریخ و اماکن تاریخی علاقه‌مندید از سفر به پرتغال لذت خواهید برد.

صومعه آلکوباکا

آلکوباکا شهری کوچک در مرکز پرتغال است و صومعه آلکوباکا یک صومعه کاتولیک رومی با بنایی زیبا و معماری باشکوه است. این صومعه توسط اولین پادشاه پرتغالی، افونسو هنریکس در سال ۱۱۵۳ تاسیس شد و ارتباط نزدیک با پادشاهان پرتغال در طول تاریخ خود را حفظ کرد. کلیسا و صومعه اولین ساختمان گوتیک در پرتغال بودند و همراه با صومعه سانتا کروز در کوئیمبرا، یکی از مهمترین صومعه‌های قرون وسطی در پرتغال به شمار می‌روند.

دانشگاه کویمبرا

مراکز دانشگاهی با قدمت زیاد همیشه یکی از جذابیت‌های گردشگری کشورها محسوب می‌شود، به همین دلیل هم دانشگاه کویمبرا یکی از قدیمی‌ترین و پیوسته‌ترین دانشگاه‌ها در اروپاست که درسال ۱۲۹۰تاسیس شده است. این دانشگاه همچنین یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌ها در پرتغال با حدود ۲۰۰۰۰ دانشجو است. در اینجا بسیاری بخش‌های مورد توجه در مجتمع دانشگاه وجود دارد. این دانشگاه در اوایل قرن ۱۸ به تحریک شاه خوئوا پنجم ساخته شده است، کتابخانه کتابشناسی جوانینا یک مثال خوب از معماری سبک باروک است. سالا دوس کاپلوس، اتاق تاج و تخت اصلی در این دانشگاه، جایی است که عنوان‌های دکترا داده می‌شوند.

 کابوجیراو

در سواحل جنوبی مادیرا، در یک مجمع الجزایر پرتغالی با نام کابو جیراو واقع شده است. این صخره با ارتفاع ۵۷۰ متری، به عنوان بالاترین صخره دریایی در اروپا شناخته می‌شود، اما حداقل سه صخره اروپایی از آن بلندتر وجود دارد. منظره رو به پایین آن به اقیانوس می‌انجامد که بسیار دیدنی و جذاب است. در سال ۲۰۱۲ یک سکوی شیشه‌ای در آن نصب شد که یک تجربه دیدنی ترسناک بود را هم به‌وجود آورد و گردشگرانی که اهل هیجان‌های ترسناک هستند از آن استقبال زیادی کردند.

قلعه سائو خورخه

قلعه سائو خورخه یکی از جاذبه‌های توریستی برتر در لیسبون است که از قسمت‌های مختلف سراسرشهر دیده شود. قدمت آن به دوران روم باستان می‌رسد، هر چند مورها استحکامات آن را در قرن ۱۰ بازسازی کردند. این قلعه از دست حکومت مورها در سال ۱۱۴۷ هنگام محاصره لیسبون در جنگهای صلیبی دوم آزاد شد. بعد از آن به عنوان محل اقامت پادشاه آلفونسو سوم خدمت کرده است. این قلعه چندین بار تخریب و بازسازی شده است. امروز دیوارها و ۱۸ برج آنکه بازدید‌کنندگان می‌توانند از آنها بالا روند باقی مانده‌ است و یکی از مکان‌های گردشگری لیسبون به شمار می‌رود.

قلعه اوبیدوس

قلعه اوبیدوس، بنای چشمنواز است که برروی یک تپه در اوبیدوس قرار گرفته است. اوبیدوس یک شهر کوچک است که تاریخ آن به دوران روم باستان در سواحل پرتغال در اقیانوس اطلس می‌رسد. مورها قلعه را در زمانی در قرن هشتم ساختند. این شهر در حدود قرن ۱۴ بازسازی شد و یک دیوار به آن اضافه شد. این قلعه با معماری زیبا و کم نظیرش از جادبه‌های گردشگری کشور پرتغال است که مطمئنا از بازدید آن پشیمان نمی‌شوید.

اسکله لیبیرا

اسکله لیبیریا، منطقه‌ای زیبا و چشم‌نواز در پورتو است که گاهی اوقات به عنوان “روح پورتو” از آن یاد می‌شود. این محل از خیابان‌های قرون وسطایی ساخته شده است که توسط رودخانه دورو به یک میدان منتهی می‌شود. ساختمان‌های قرون وسطی با کافه‌ها و رستوران‌ها پر شده‌اند و از ریبیرا یک مکان محبوب برای خوردن و نوشیدن ساخته است. ریبیرا به خصوص در روزهای جشن هنگامی که مردم شهر برای دیدن آتش بازی دور هم جمع می‌شوند، محبوب است. در اینجا یک مکعب برنزی در وسط میدان وجود دارد. در همین نزدیکی خانه‌ای وجود دارد که در آن شاهزاده هنری دریانورد در سال ۱۳۹۴ در آن به دنیا آمده است و مردم به آن احترام می‌گذارند.

برج بلم

برج بلم به عنوان برج سنت وینسنت شناخته شده است و درجایی قرار دارد که زمانی یک جزیره در رودخانه تاقوس در لیسبون، پایتخت پرتغال بود. قدمت آن به سال ۱۵۱۵ باز می‌گردد، این برج با ابهت برای دفاع از لیسبون در مقابل مهاجمان و به نیت خوش‌آمد گویی به دوستان این شهر ساخته شد. این برج در عصر کاوش ساخته شده است، برج چهار طبقه سنگ آهکی دارای یک باستیون است که این باستیون فضا برای ۱۷ توپ دارد که می‌تواند محدوده وسعی را به تو پ ببندد.

لذت تراموا سواری

جالب است بدانید که لیسبون هنوز تراموهای قدیمی خود را دارد، واگن‌هایی که این حس را به شما القا می‌کند که در قرن ۲۰ زندگی می‌کنید. در آنها بنشینید و به گردش در خیابانهای قدیمی و تاریخی این شهر بپردازید و از لحظات خود لذت ببرید.

تماشای پرندگان

 

سواحل رودخانه‌ تاقوس در لیسبون پایتخت زیبای پرتغال محلی است که مردم محلی و گردشگران از سراسر دنیا برای دیدن پرندگانی بی نظیر به آنجا می‌آیند. مخصوصا زمانی که در زمستان در این شهر هستید حتما به تماشای پرندگان زیبایی نظیر فلامینگوهای صورتی، لک لک‌های براق، مرغ باتلاق بنفش و هزاران گونه‌ دیگر از پرندگان بروید.

کاخ ملی پنا

اگر به پرتغال سفر کردید دیدن این مکان زیبا و منحصر به فرد را از دست ندهید.قلعه افسانه‌ای که به نظر می‌رسد در روزهای ابری بالاتر از ابرها قرار گرفته و در بالای یک تپه در سینترا جلوه گری می‌کند و در یک روز روشن می‌تواند از لیسبون دیده شود. این کاخ توسط شاه فردیناند دوم ایجاد شد که ساختمان آن یک مثال قابل توجه از رمانتیسیسم در قرن ۱۹، نه تنها در پرتغال بلکه جهان است. این کاخ ابتدا به عنوان یک کلیسای کوچک  پنا در قرون وسطی شروع به کار کرد و امروز برای مناسبت‌های دولتی از آن استفاده می‌شود.

ساحل نیروی دریایی

ساحل نیوری دریایی یکی از رویایی ترین سواحل در پرتغال است. این ساحل در منطقه ساحلی اقیانوس اطلس در آلگاروه واقع شده است که توسط آب‌های آبی فوق العاده در یک طرف و سواحل شنی و صخره‌های مرتفع بالا در طرف خشکی احاطه شده است. از این خلیج کوچک به‌طور گسترده به عنوان یک تصویر در مجلات مسافرتی استفاده می‌شود. آب روشن ساحل ازآن یک جای خوب برای غواصی ساخته است. این ساحل زیبا ۳۰ دقیقه با آلبوفیرا فاصله دارد.

آکواریوم بزرگ لیسبون

در این شهر از بزرگ‌ترین آکواریوم اروپا دیدن کنید. یک مکان فوق العاده زیبا و خیره‌کننده با ۱۶۰۰۰ گیاه و جانور از بیش از ۴۵۰ گونه‌ی مختلف که هم مردم محلی و هم گردشگران را به خود جذب می‌کند.

باغ گیاه شناسی

این باغ ۱۰ هکتاری یکی از زیباترین باغ‌های عمومی در لیسبون است. این بهشت زیبا که در قلب لیسبون واقع شده است به دور از شلوغی و فشارهای روزمره محل بسیار مناسبی برای یک پیک نیک ساده و لذت بردن از گیاهان بی نظیر است. حتما سری به این باغ بزنید و به ارامش برسید..

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=49164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.