تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
1
اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی

نمای کوچه‌های شهر نیم‌ور سنتی می‌شود

  • کد خبر : 109584
  • 21 ژوئن 2023 - 11:54
نمای کوچه‌های شهر نیم‌ور سنتی می‌شود
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات از اجرای پروژه‌های زیباسازی منظر شهر نیم‌ور به سبک سنتی و معرفی آثار تاریخی و آداب رسوم و همچنین بازسازی دیوار و برج قلعه نایب خبر داد.

به‌گزارش صنعت و توریسم به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی مهدی لعل بار، امروز ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ گفت: روز گذشته با همراهی شهردار شهر تاریخی نیم‌ور از روند پیشرفت پروژه‌های در حال مرمت و بازسازی نمای کوچه و محل‌های شهر بازدیدانجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات با تاکید بر تداوم اجرای این گونه پروژه‌ها با هدف شناسایی و معرفی قدمت شهر نیم‌ور افزود: در تکمیل این طرح اجرای ۳۴۰ متر مربع نقاشی دیواری درسطح شهر نیم‌ور با هدف زیباسازی منظر شهری و معرفی آداب رسوم، بناهای تاریخی و شهدای شهر نیم‌ور در حال انجام است که این نقاشی های دیواری شامل پل تاریخی نیم‌ور، قلعه جمشیدی، میل‌میلونه، یخچال تاریخی، آتشکده آتشکوه، لایروبی جوی نیم‌ور، بیلگردانی و نخل‌برداری عزاداری شهادت امام حسین(ع) در سطح شهر نیم‌ور در نظر گرفته شده است.

لعل‌بار با اشاره به این که انجام این طرح‌ها با همکاری شهرداری شهر نیم‌ور انجام می‌شود از فعالیتهای شهرداری نیم‌ور‌ در خصوص شناسایی و معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و آداب و رسوم این شهر در قالب نقاشی دیواری و همچنین مرمت قلعه نایب پل تاریخی باقرآباد تقدیر کرد.

او با اشاره به اینکه یکی از کوچه‌های این شهر با نمای کاملا سنتی به صورت کاهگل انجام شده است در ادامه افزود: همکاری در مرمت پل تاریخی باقرآباد از دیگر برنامه های شهرداری در این طرح است.

مطالب دیگر در حوزه میراث فرهنگی ها را در صنعت و توریسم دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=109584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.