تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
14

نخستین گرمخانه سبزوار به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 62053
  • 22 ژانویه 2020 - 12:15
نخستین گرمخانه سبزوار به بهره‌برداری رسید

نخستین گرمخانه سبزوار به بهره‌برداری رسید نخستین گرمخانه در شهر سبزوار با هدف حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی و اسکان افراد بی ‌سرپناه با حضور مسوولان شهری به بهره‌برداری رسید. به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سبزوار، شهردار سبزوار در مراسم افتتاح این مراسم ضمن تقدیراز حمایت ها و همراهی رئیس دادگستری ، دادستان و اعضا شورای […]

نخستین گرمخانه سبزوار به بهره‌برداری رسید

نخستین گرمخانه در شهر سبزوار با هدف حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی و اسکان افراد بی ‌سرپناه با حضور مسوولان شهری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سبزوار، شهردار سبزوار در مراسم افتتاح این مراسم ضمن تقدیراز حمایت ها و همراهی رئیس دادگستری ، دادستان و اعضا شورای اسلامی شهر گفت: این گرمخانه با هدف حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی و اسکان افراد بی ‌سرپناه و کارتن خواب در فصل سرما نخستین گرمخانه شهر سبزوار است.

سیدعلی کوشکی در ادامه ضمن اشاره به اینکه در این مکان یک وعده غذای گرم در شب و سپس صبحانه به مددجویان ارایه می شود اظهار داشت: امیدواریم با حضور پزشک و همچنین خدمات روانشناختی در این مرکز شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم .

او با بیان اینکه گرمخانه شهر سبزوار در ضلع شرق جایگاه نماز جمعه احداث شده است، افزود: این گرمخانه که با همیاری اداره بهزیستی راه اندازی شده است شرایط بهتری برای اسکان افراد فاقد سرپناه این شهرستان در فصل سرما فراهم آورده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر سبزوار نیز در این مراسم گفت: احداث گرمخانه از حدود یک سال قبل با ارایه یک طرح در کمیسیون اجتماعی و خدمات شهری شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت که در این راستا با هماهنگی و همکاری شهرداری و بهزیستی امروز شاهد افتتاح نخستین گرمخانه شهر سبزوار هستیم.

ذبیح اله آرمین افزود: این گرمخانه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح شهر و توجه خاص به موضوع خانمان سوز اعتیاد و تسکین اندک درد خانواده هایی که به نحوی با مشکل اعتیاد دست به گریبان هستند؛ و همچنین کمک به عزیزانی که به دلیل مشکلات شدید و خاص اعتیاد تحت عنوان کارتن خواب‌ها رانده شده اند و محل سکونت شبانه خود را مکانی به غیر از منزل برگزیده اند، این گرمخانه به بهره برداری رسید.

آرمین ضمن اشاره به اینکه تلاش داریم با اقدامات اساسی جهت برگشت این افراد به جامعه و کانون گرم خانواده گام برداریم اضافه کرد : در این مکان یک وعده غذای گرم در شب و سپس صبحانه به مددجویان ارایه می شود .

نایب رئیس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع حضور پزشک و همچنین خدمات روانشناختی در برنامه کاری است بیان کرد: متاسفانه برخوردهای غیرعلمی گذشته با مددجویان باعث شده است آنها از حضور در گرمخانه‌ فراری باشند ، اما در تلاش هستیم تا فارغ از اینکه مددجو چه مشکلات حقوقی و قضایی و انتظامی دارد ، شب در جای مناسبی اسکان یابد.

وی ضمن تشکر از همکاران خود در شورای اسلامی شهر، شهرداری و اداره بهزیستی و مجری طرح  و همه عزیزانی که در این راستا تلاش نمودند تا این مکان احداث شود خواستار همکاری همشهریان عزیز در طرح های اجتماعی شد و عنوان کرد: همشهریان عزیز می توانند از طریق بهزیستی کمک کار این طرح ها باشند و چنانچه در طول شب شاهد حضور این آسیب دیدگان در سطح شهر بودند با شماره های ۰۹۱۵۱۷۰۹۱۶۲،۰۹۱۵۵۷۲۵۸۳۱،۰۹۱۵۵۷۱۶۸۵۹ تماس حاصل نمایند تا اقدامات لازم جهت انتقال این عزیزان به گرمخانه صورت پذیرد.

رییس اداره بهزیستی سبزوار در حاشیه بهره برداری این مرکز به گفت: یکی از نیازهای اولیه این شهر راه اندازی مرکز (شلتر) سرپناه شبانه برای پذیرش افراد معتاد و بی خانمان بود.

مرضیه کسرایی فر افزود: این مرکز با ظرفیت پذیرش ۶۰ نفر با همکاری شهرداری، شورای شهر و ستاد بازآفرینی محلات ایجاد شد و فضای این مرکز از طریق شهرداری در اختیار موسسه خیریه زیر پوشش بهزیستی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: افراد معتاد و بی خانمان عصر هر روز در این سرپناه شبانه پذیرش می شوند و با یک وعده غذای گرم شام و صبحانه از آنها پذیرایی می شود.

منبع:شهرداری سبزوار

مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها  را در توریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=62053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.