تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
9

مریم کاویانی در گفت‌وگو با صنعت و‌توریسم

  • کد خبر : 49309
  • 24 ژانویه 2019 - 12:33
مریم کاویانی در گفت‌وگو با صنعت و‌توریسم

مریم کاویانی در گفت‌وگو با صنعت و‌توریسم: حفاظت از محیط زیست را از کودکی آموزش دهیم سریال او یک فرشته بود به کارگردانی علیرضا افخمی، مریم کاویانی را به دنیای بازیگری و مخاطبان معرفی کرد و از آن پس او در آثاری همچون خط‌شکن، به دنیا بگویید بایستد، مدینه، پنجمین خورشید، معراجی‌ها، ویلای من، روزگار […]

مریم کاویانی در گفت‌وگو با صنعت و‌توریسم:

حفاظت از محیط زیست را از کودکی آموزش دهیم

سریال او یک فرشته بود به کارگردانی علیرضا افخمی، مریم کاویانی را به دنیای بازیگری و مخاطبان معرفی کرد و از آن پس او در آثاری همچون خط‌شکن، به دنیا بگویید بایستد، مدینه، پنجمین خورشید، معراجی‌ها، ویلای من، روزگار فریب، شکرانه، فاصله‌ها و..‌‌.‌ بازی کرده است‌‌.‌ او این روزها حضورش را در عرصه بازیگری کمرنگ کرده است تا به یک نقش خوب برسد. با مریم کاویانی از سفر، حفاظت از محیط زیست و‌ توریسم سخن ‌گفتیم.

خانم کاویانی چقدر اهل سفر هستید؟

بر اساس زمان و‌شرایط، سعی می‌کنم برای سفر برنامه‌ریزی کنم. به نظرم همه انسان‌ها نیاز دارند گاهی از شرایط روزمره زندگی‌شان دور باشند تا بتوانند، خودشان را بازسازی کنند و برای ادامه زندگی انرژی خوب دریافت کنند. هر سفر تجربیات و آگاهی جدیدی به انسان می‌دهد‌‌.‌ سفر باعث می‌شود، انسان به درک بهتری از هستی برسد، البته سفر لازم هست اما باید شرایطش فراهم شود‌‌.‌ اگر کسی شرایط سفر نداشته باشد، اینطور نیست که ناآگاه بماند، انسان می‌تواند با تحقیق و مطالعه رشد کند.

طی سفرهایی که در کشورمان داشته‌اید، سفر به کدام شهر یا منطقه برایتان جذاب‌تر بود؟

فکر می‌کنم همه‌جای ایران قابل دیدن است و برای سفر ارزش دارد‌‌.‌ طبیعت گرگان را بسیار دوست دارم‌‌.‌ آستارا را بسیار دوست دارم‌‌.‌ برای سفر تمایل به کوه دریا و ‌درخت و ‌جنگل دارم که طبیعت دارند و مملو ‌از اکسیژن هستند. احساس بسیار خوبی در این مناطق پیدا می‌کنم.‌ سفر بسیار خوبی به کویر داشتم. از کویر تصور خوبی نداشتم و فکر می‌کردم ممکن است خوش نگذرد اما سفر خوبی بود و حالا کویر را بسیار دوست دارم.

سفر به کدام شهر یا منطقه از ایران را پیشنهاد می‌کنید‌؟

منطقه‌ای در آذربایجان‌غربی هست که تعاریف بسیاری از آن شنیده‌ام، البته متاسفانه نامش را فراموش کرده‌ام.

یک‌غذای محلی به ما پیشنهاد بدهید.

غذاهای گیلان و مازندران را پیشنهاد می‌کنم،‌ غذاهایی که با آلو ‌و انار تهیه می‌شوند مثل شکم‌پر یا خورش انار که مزه ملسی دارد و بسیار خوشمزه است.

نگاهتان به بحث حفاظت از محیط‌زیست و رعایت اصول درست در سفر مانند زباله نریختن یا یادگاری ننوشتن روی ابنیه تاریخی، از جانب مردم چیست و آیا پیشنهادی دارید؟

بسیار تاسف‌برانگیز است، خصوصا برای افرادی که بیشتر تجربه سفر خارجی داشته باشند، ناخودآگاه مقایسه پیش می‌آید. ضعف فرهنگی ما فراتر از آن است که امیدوار باشیم به‌زودی حل شود‌‌.‌ باید آموزش را از کودکان‌مان آغاز کنیم و این بی‌تاثیر نیست‌‌.‌ گاهی اوقات می‌بینیم که کودکان خردسال به خانواده‌هایشان تذکرهای جدی و‌ مهمی می‌دهند. مدرسه می‌تواند در آموزش بهداشت شخصی و بهداشت محیطی بسیار تاثیر‌گذار باشد. باید صبوری کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم‌‌.‌ سعی کنیم روی کودکان که آینده‌ساز فردای کشور هستند، بیشتر به لحاظ آموزشی کار کنیم‌‌.‌ خاطرم هست برای بستن کمربند ایمنی شیوه‌هایی پیش گرفته شد و ‌نتیجه آن روش این بود که الان همه به درستی کمربند ایمنی می‌بندند. چند روز پیش پشت ترافیک بودم. اتومبیلی مدل‌بالا از کنارم رد شد، انتظار بیشتری از افرادی که در چنین اتومبیلی سوار شده بودند، داشتم. دیدم که فرزند آن خانم کاغذ بیسکوییت را بیرون انداخت. نتوانستم تحمل کنم. جلو رفتم و گفتم که پسر شما چنین کاری کرده، بهتر است توجه بیشتری داشته باشید. آن خانم خوشش نیامد‌. بهتر است در چنین مواردی انتقادپذیر باشیم‌ چون این نامش دخالت نیست.

با توجه به جاذبه‌های توریستی کشورمان، نگاهتان نسبت به مقوله جذب توریسم چیست؟

ما بسیار عقب هستیم. فعلا باید وقت صرف کنیم و آموزش بدهیم نحوه چگونگی برخورد با توریست‌ها و اینکه چگونه شرایط اسکان و پذیرایی از خارجی‌ها را فراهم کنیم‌‌.‌ در بحث صنعت ‌توریسم تفاوت‌های بهداشتی و فرهنگی و زیبایی‌شناسی بسیاری بین ما و کشورهای پیشرفته وجود دارد. متاسفانه در این زمینه ضعف مدیریت داریم‌‌.‌ باید سازمانی داشته باشیم که به محیط زیست و اماکن تاریخی بیشتر توجه کند.

کمی به فعالیت‌های هنری اخیر شما بپردازیم‌‌.‌ پس از سریال او یک فرشته بود، شاید انتظار می‌رفت که شما پرکارتر باشید اما این اتفاق نیفتاد و شما اخیرا کم‌کار‌تر هم شده‌اید‌‌.‌ آیا دلیل کم‌کاری شما هم مانند همکارانتان نبودن فیلمنامه خوب است؟

مشکلات زیاد است‌‌.‌ نبودن فیلمنامه خوب، کمبود بودجه، ورود چهره‌های جدید به این عرصه و…‌ همه می‌تواند دلایلی باشد برای موضوع کم‌کاری‌‌.‌ تقریبا دو سال است که کار نکرده‌ام‌‌.‌ کمی سخت است اما بستگی دارد که چگونه نگاه کنید؛ چون زندگی زیبا و شیرین و لذت بخش است و انسان باید برخی جبرهایش را هم بپذیرد.

چهار سال است که کار بازیگری نمی‌کنید‌‌.‌ اگر بخواهید برای نقش خوب صبر کنید، شاید زمان بیشتری صرف شود. برای این موضوع برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

برنامه‌ریزی نمی‌کنم، فقط مطالعه می‌کنم تا اطلاعاتم را درباره بازیگری بالا ببرم و ‌منتظر یک پیشنهاد خوب بمانم. یک بازیگر که خودش نمی‌تواند به دفاتر سینمایی مراجعه کند و ‌نقش بگیرد بلکه باید دعوت به کار شود‌‌.‌ من زندگی می‌کنم و منتظر یک نقش خوب می‌مانم‌‌.‌

مطالب دیگر در حوزه مصاحبه با بازیگران  را درتوریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=49309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.