تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
8

مراسم رژه قزلباش ها در پیاده راه اسفریس برگزار می شود

  • کد خبر : 53658
  • 16 جولای 2019 - 16:15
مراسم رژه قزلباش ها در پیاده راه اسفریس برگزار می شود

هم زمان با هفته اردبیل مراسم رژه قزلباش ها در پیاده راه اسفریس برگزار می شود مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: هم زمان با هفته استان اردبیل مراسم رژه قزلباش ها در پیاده راه اسفریس برگزار می شود. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میاث […]

هم زمان با هفته اردبیل

مراسم رژه قزلباش ها در پیاده راه اسفریس برگزار می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: هم زمان با هفته استان اردبیل مراسم رژه قزلباش ها در پیاده راه اسفریس برگزار می شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی تصریح کرد: هم زمان با هفته استان اردبیل مراسم رژه قزلباش ها در پیاده راه اسفریس برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های هفته استان از ۴ تا ۱۰ مرداد ماه، گفت: این رژه به صورت نمادین در روز ششم هفته استان اردبیل و همزمان با سالروز ثبت جهانی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: همچنین در کنار رژه قزلباش ها مراسم نمایش لباس های سنتی استان نیز برگزار خواهد گردید.

فلاحی با تاکید بر اهمیت تبیین نقش صفویه در انسجام ملی و به رسمیت شناختن مذهب تشیع در کشور، اضافه کرد: قزلباش ها سربازان ارتش حکومت صفویه بودند که از اقوام مختلف ایرانی و با کلاه و لباس مخصوص در جنگ ها شرکت می کردند.

منبع:میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل

مطالب دیگر در حوزه  میراث فرهنگی ها را در توریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=53658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.