تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
1

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی: شناسایی ظرفیت‌های گردشگری زمینه اشتغال در روستاها را فراهم می‌کند

  • کد خبر : 13462
  • 19 آگوست 2017 - 12:00
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی: شناسایی ظرفیت‌های گردشگری زمینه اشتغال در روستاها را فراهم می‌کند

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: بستر اشتغال و توسعه مناطق روستایی با شناسایی و تقویت پتانسیل ها و محورهای گردشگری این مناطق فراهم می شود. سید محمد حسینی اظهار داشت: صنعت گردشگری و اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی را باید جدی بگیریم و برای رفع […]

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: بستر اشتغال و توسعه مناطق روستایی با شناسایی و تقویت پتانسیل ها و محورهای گردشگری این مناطق فراهم می شود.

سید محمد حسینی اظهار داشت: صنعت گردشگری و اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی را باید جدی بگیریم و برای رفع موانع و پرداخت تسهیلات به این حوزه تلاش کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: در روستاهای استان مرکزی پتانسیل های لازم برای توسعه بوم گردی و بازاریابی صنایع دستی فراهم است و اقدامات خوب و مطلوبی در این راستا انجام شده که تداوم خواهد داشت.

حسینی بیان کرد: شناسایی خانه های قدیمی در روستاها و تبدیل آنها به یک اثر تاریخی در جذب گردشگر و رونق اقتصادی روستاها اقدامی موثر است و این مهم در روستاهای دارای ظرفیت گردشگری استان دنبال می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: می توان با توسعه و شناسایی ظرفیت های صنعت گردشگری در روستاها، مانند بافت تاریخی، صنایع دستی، صنایع تبدیلی و سوغات در راستای حل مشکلات معیشتی و اشتغال روستاییان گام های ارزنده برداشت.

وی همچنین به تفاهم نامه سه جانبه منعقدشده میان استان های مرکزی، قم و اصفهان در حوزه صنعت گردشگری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: براساس تفاهم نامه همکاری سه جانبه استان های اصفهان، قم و مرکزی در حوزه گردشگری، اصفهان به عنوان محور گردشگری تاریخی و فرهنگی، قم زیارتی و مرکزی طبیعی و تجاری، می تواند محور گردشگری منطقه کهن عراق عجم را احیا کنند و در این رابطه نیز گردشگری روستایی بسیار تاثیرگذار است.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=13462

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.