تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
2

محوطه‌های تاریخی کردستان برای میزبانی از گردشگران نوروزی پاکسازی شد

  • کد خبر : 118476
  • 16 مارس 2024 - 10:06
محوطه‌های تاریخی کردستان برای میزبانی از گردشگران نوروزی پاکسازی شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از پاکسازی محوطه‌های تاریخی کردستان برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد روز شنبه ٢٦ اسفندماه ١٤٠٢ در این‌باره گفت: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و به منظور میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی، محوطه تاریخی غارباستانی کرفتو و محوطه کمپ گردشگری و قلعه باستانی زیویه روز جمعه ٢٥ اسفندماه به‌همت کارکنان این اداره‌کل و دوستداران میراث‌فرهنگی از وجود زباله و پسماندها پاکسازی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه غار باستانی کرفتو و قلعه زیویه همواره از مناطق پربازدید مسافران و گردشگران ورودی به استان است، اظهار کرد: امیدواریم با این‌گونه اقدامات بتوان ضمن ترویج فرهنگ محیطی پاک، نسبت به حفظ و حراست از میراث ارزشمند تاریخی و طبیعی استان گامی موثر برداریم.

او یادآور شد: همچنین در محوطه غار باستانی کرفتو بیش از ۳۰ اصله نهال با هدف توسعه فرهنگ درختکاری و احیای دوباره طبیعت کاشته شد.

غار باستانی كرفتو يكی از بزرگ‌ترین بناهای تاريخی دست‌كن و از طولانی‌ترین غارهای ایران محسوب می‌شود كه از نظر معماری بسيار مهم و حائز اهميت است و قلعه زيويه نيز يكی از قلعه‌های تاريخی و منحصر به‌فردی است كه دارای قدمتی مربوط به دوره‌های ماد و مانا است.

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=118476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.