تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
1

فصل‌ها در این روستای کویری به هم تعارف می‌کنند

  • کد خبر : 52633
  • 11 ژوئن 2019 - 11:10
فصل‌ها در این روستای کویری به هم تعارف می‌کنند

فصل‌ها در روستای کویری دلفارد به هم تعارف می‌کنند از شمال استان کرمان که همجوار کویر لوت و بیابان‌های مرکزی ایران قرارگرفته، هر چه به سمت جنوب و نواحی داخلی آن حرکت کنیم، آب‌وهوا و نوع پوشش گیاهی رفته‌رفته تغییر می‌کند و در مناطقی تمام تصورات ما از این استان پهناور را که عموما ردی […]

فصل‌ها در روستای کویری دلفارد به هم تعارف می‌کنند

از شمال استان کرمان که همجوار کویر لوت و بیابان‌های مرکزی ایران قرارگرفته، هر چه به سمت جنوب و نواحی داخلی آن حرکت کنیم، آب‌وهوا و نوع پوشش گیاهی رفته‌رفته تغییر می‌کند و در مناطقی تمام تصورات ما از این استان پهناور را که عموما ردی از بیابان بر خود دارد دگرگون می‌سازد. خشکی، نخل، رطب و خرما کلیدواژه‌های عمومی نواحی بیابانی ایران شده‌اند اما اکنون ما در همان مسیر شمال به جنوبمان، به جیرفت رسیده‌ایم. شهری که به‌دلیل شکل و شمایل کوه‌ها و صخره‌هایش به آن لقب هند کوچک ایران را داده‌اند. نام دقیانوس را هم حتما شنیده‌اید. همین حوالی است و بخش دیگری از شهرت جیرفت به‌دلیل همسایگی با همین شهر دقیانوس و نیز سایت تاریخی «کنارصندل» است که خبر از تمدنی ۵ هزار ساله می‌دهد. حالا از جاده دیگری حدود ۲۵ کیلومتر به دل کوه می‌زنیم و از میان دره از جیرفت فاصله می‌گیریم تا به روستایی به نام دلفارد می‌رسیم که به‌دلیل موقعیت قرارگیری‌اش پر است از آبشار و درخت و انواع میوه و مرکبات و گیاهان دارویی. همه اینها در یک روستا آن هم وسط کویر.

در دلفارد فصل‌ها به یکدیگر تعارف می‌کنند و درعین‌حال هر چهار فصل هم می‌خواهند در روستا و در این ضیافت طبیعت و رود و سرسبزی حضور داشته‌باشند. همین است که درختان گرمسیری و سردسیری و انواع میوه‌ها از موز و گیلاس و مرکبات و انار وحشی گرفته تا خرما و بادام و گردو و… در این گوشه از طبیعت دور هم در فصول مختلف جمعند و به بار می‌نشینند.

اگر از جیرفت به سمت دلفارد دل به راه بزنید که دیگر نورعلی‌نور. به قول اهالی، بر جاده چالوس شرق ایران قدم گذاشته‌اید. طبیعتی سبز و شگفت‌انگیز با همان آب‌وهوا و همان پیچ‌های به یاد ماندنی.

دلفارد ده‌ها آبشار دیدنی در میان جنگل‌های سپیدارش پنهان کرده که هم تماشایی هستند و هم مسیری مناسب پیاده‌روی ارزانی‌تان خواهند کرد.

هتل بزرگ دلفارد! بله درست خوانده‌اید. هتلی مجهز و تمام و کمال که سازمان میراث‌فرهنگی با همکاری بخش خصوصی (یکی از اهالی که به ایران بازگشته و سرمایه‌اش را در زادگاهش تبدیل به یادگاری ارزشمند کرده) راه‌اندازی کرده‌اند و فضایی سنتی و صمیمی دارد و کارکنانش که همه اهل همینجا هستند، راه و رسم میهمان‌نوازی را خوب می‌دانند.

مطالب دیگر در حوزه گردشگری  را در  توریسم پرس  دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=52633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.