تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
12

فرناز رهنما در گفت‌وگو با صنعت و‌توریسم

  • کد خبر : 49232
  • 23 ژانویه 2019 - 13:53
فرناز رهنما در گفت‌وگو با صنعت و‌توریسم

فرناز رهنما در گفت‌وگو با صنعت و‌توریسم: حفاظت از محیط زیست را آموزش بدهیم فرناز رهنما این شب‌ها در نقش وکیل داستان سریال هشت و نیم دقیقه، مهمان مخاطبان تلویزیونی است که از شبکه دو پخش می‌شود. او پیش از این در فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون ساختمان پزشکان، هفت سنگ، مامور بدرقه، اقلیما، چیزهایی هست […]

فرناز رهنما در گفت‌وگو با صنعت و‌توریسم:

حفاظت از محیط زیست را آموزش بدهیم

فرناز رهنما این شب‌ها در نقش وکیل داستان سریال هشت و نیم دقیقه، مهمان مخاطبان تلویزیونی است که از شبکه دو پخش می‌شود.

او پیش از این در فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون ساختمان پزشکان، هفت سنگ، مامور بدرقه، اقلیما، چیزهایی هست که نمی‌دانی، سوگند و… ‌بازی کرده است و این بار با سریال هشت و نیم دقیقه به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی خودش را در نقش جدیدی محک زده است. با این بازیگر از سفر و محیط‌زیست و فعالیت‌های هنری‌اش سخن گفتیم.

خانم رهنما چقدر اهل سفر هستید؟

اهل سفر بسیار هستم اما باید فرصت و شرایطش پیش بیاید.

در بین سفرهای داخلی که در کشورمان داشته‌اید، کدام سفر برایتان جذاب‌تر و خاطره‌انگیزتر بوده است؟

من و همسرم چندین سال است که سعی می‌کنیم دو هفته تعطیلات نوروز را در یکی از مناطق دیدنی کشورمان بگذرانیم.‌ ما کشور پهناور و ‌زیبایی داریم و‌ باید به تماشای این زیبایی‌ها نشست. معمولا زمینی سفر می‌کنیم. نقطه‌ای را برای کمپ و ‌چادر زدن پیدا می‌کنیم و ‌چند روزی آنجا می‌مانیم. آخرین سفرمان عید نوروز امسال بود که برای بار دوم به روستای کوش‌کنار در عسلویه رفتیم. حضور در کنار خلیج‌ همیشگی فارس بسیار لذت‌بخش بود.

یک شهر یا منطقه از ایران را برای سفر پیشنهاد کنید؟

باید دید مخاطبان این گفت‌وگو، کدام نوع از اقلیم و آب و‌هوا را دوست دارند. مثلا من هم کویر را دوست دارم و هم دشت پر از گل و‌ هم ارتفاعات را. احتمالا سفر بعدی ما به ترکمن‌صحرا خواهد بود. آنجا را ندید‌ه‌ام ولی باید سفر خوبی باشد.

پیشنهادتان برای یک غذای سنتی محلی ایرانی چیست‌؟

برای اولین‌بار کنار مردم خونگرم و مهمان‌نواز روستای کوش‌کنار مرکب‌ماهی با برنج خوردم ‌که بسیار خوشمزه بود. یکی از عزیزانی که در این سفر با او آشنا شدیم، ما را به صرف این‌ غذا دعوت کرد که پیشنهادش می‌کنم، البته من بعدها متوجه شدم تهیه این غذا سخت است و‌ کار هر‌کسی نیست.

به نظرتان در بحث حفاظت از محیط و جاذبه‌های توریستی کشورمان چه باید کرد که در بین آحاد جامعه حفاظت از محیط‌زیست و جاذبه‌های توریستی و گردشگری که در کشورمان کم هم ‌نیست، نهادینه شود؟

به نظرم این یک موضوع بسیار مفصل است و بحث طولانی می‌طلبد. آموزش بین مردم بومی مناطق مختلف و توریست‌های داخلی و خارجی بسیار مهم است. آموزش‌هایی از قبیل زباله نریختن، قطع نکردن درختان، جلوگیری از ساخت و سازهای پی‌در‌پی که اخبارش کم ‌و ‌بیش به گوش می‌رسد. به‌طور مثال در همین روستای کوش کنار مناطق ساحلی فوق‌العاده‌ای وجود دارد که برخی در آن روستا، تصمیم به ساخت و ساز گرفتند و این زمین‌های بکر که خرچنگ‌ها در آن صبح‌ها غوغا می‌کنند را نشانه رفته‌اند و ‌تصمیم به تخریبش دارند.‌‌ به نظرم باید به موضوع توریسم و حفظ محیط‌زیست بیشتر توجه کرد، چه از لحاظ تبلیغات و‌ چه از لحاظ آموزش و رسیدگی به محیط‌زیست. سازمان گردشگری هم در این‌صورت می‌تواند موفق‌تر عمل کند.

کمی به فعالیت‌های هنری‌تان بپردازیم. شما بازیگری هستید که هم در عرصه تئاتر و هم در عرصه تصویر فعالیت دارید. آیا بین این عرصه‌ها در بازیگری تفاوت قائل هستید؟

بله، این ‌عرصه‌ها با هم تفاوت دارند. مثلا در تئاتر من به عنوان بازیگر باید طوری دیالوگ بگویم که صدایم به تماشاگران ردیف آخر هم برسد، حتی اگر آن دیالوگ‌ها احساسی باشند اما نمی‌توانم همان دیالوگ را وقتی در یک اثر تصویری از من کلوز‌آپ یا تصویر بسته می‌گیرند، به‌همان شکل ادا کنم.‌

از لحاظ سختی و آسانی هم به نظرم تئاتر آسان‌تر است چون دو ماه تمرین می‌کنید و درصد خطاهایتان را کم کرده‌اید ولی در عرصه تصویر فقط چند دقیقه برای اصلاح اشتباهتان وقت دارید. نهایتا باید بگویم من یک بازیگر هستم و بیشتر نقش خوب برایم مهم است و‌ همه مدیوم‌های این عرصه را دوست دارم.

مطالب دیگر در حوزه مصاحبه بازیگران را درتوریسم پرس دنبال کنید.

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=49232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.