تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
8
با مشارکت دستگاه های اجرایی و شهرداری گرگان؛

فاز نخست عملیات اجرایی احیای بافت تاریخی گرگان آغاز شد

  • کد خبر : 112260
  • 03 سپتامبر 2023 - 14:24
فاز نخست عملیات اجرایی احیای بافت تاریخی گرگان آغاز شد
فاز نخست عملیات اجرایی احیای بافت تاریخی در محور امامزاده نور (ع) به سمت کوی دربنو و مسجد گلشن آغاز شد.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط عمومی شهرداری گرگان، عملیات کلنگ زنی این طرح ظهر روز (شنبه) با حضور سید مهدی مهیایی معاون امور عمرانی استانداری، محمدجواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ابوالفضل رحیمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، غلامعلی شهمرادی مدیرکل مخابرات استان، سید محمدرضا سیدالنگی شهردار و علی اکبر بصیرنیا رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد.

مهیایی در جریان اجرای این طرح به موضوع اهمیت احیای بافت های فرسوده اشاره کرد و گفت: استان گلستان با دارا بودن ۱۶۲ هکتار، پهناورترین بافت فرسوده شمال کشور را دارد و از نظر ارزشمند بودن بافت نیز پس از اصفهان و یزد سومین شهر برتر کشور هستیم. وی تصریح کرد: امروز با حضور مدیران دستگاه های اجرایی اتفاق خوبی شکل گرفت و با حمایت میراث فرهنگی و شهرداری گرگان، رقم بسیار خوبی در صحن شورای شهر گرگان به این کار اختصاص یافت.

ساوری نیز در این برنامه اظهار کرد: بافت تاریخی یکی از ارزشمندترین مکان های حوزه میراث فرهنگی و احیای آن یکی از اصلی ترین ظرفیت های گردشگری محسوب می شود. وی بیان کرد: امروز با هم افزایی دستگاه های اجرایی و شهرداری گرگان هم افزایی بسیار خوبی برای احیای بافت سنتی ایجاد شد و برای فاز نخست آن مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

سیدالنگی نیز با بیان اینکه بافت تاریخی گرگان در سال ۱۳۱۰ به ثبت ملی رسیده است، گفت: در نظر داریم هویت شهری و هویت محلات را احیا کنیم زیرا در جذب گردشگر و تبدیل شدن گرگان به مقصد گردشگری موثر است.

وی افزود: در راستای انسان محور شدن برخی معابر، کف سازی و جداره سازی این محور در دستور کار شهرداری گرگان قرار گرفته و این محور را تا پایان سال بهسازی و تقدیم شهروندان عزیز خواهیم کرد.

مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها را در صنعت و توریسم دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=112260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.