تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
4

علي زند وکيلي در گفت و گو با صنعت و توريسم

  • کد خبر : 49650
  • 06 فوریه 2019 - 11:07
علي زند وکيلي در گفت و گو با صنعت و توريسم

علي زند وکيلي در گفت و گو با صنعت و توريسم خوشحالم که شيرازي‌ام علي زند وکيلي خواننده اهل شيراز است که با موسيقي خاص خود خود توانست مخاطبان بسياري جذب کند. او يادگيري موسيقي را از کودکي آغاز کرد و سالهاست که به‌طور تخصصي در اين حيطه فعاليت مي کند. با علي زندوکيلي از […]

علي زند وکيلي در گفت و گو با صنعت و توريسم

خوشحالم که شيرازي‌ام

علي زند وکيلي خواننده اهل شيراز است که با موسيقي خاص خود خود توانست مخاطبان بسياري جذب کند. او يادگيري موسيقي را از کودکي آغاز کرد و سالهاست که بهطور تخصصي در اين حيطه فعاليت مي کند. با علي زندوکيلي از شهر شيراز و سفر سخن گفتيم.

آقاي زندوکيلي چقدر اهل سفر هستيد و چه احساسي نسبت به سفر داريد؟

سفر را دوست دارم و به دليل مشغله و موقعيت کاري بسيار سفر مي کنم. احساس مي کنم براي تازه شدن جسم و روح نياز هست که سفر کنيد به نقاطي که به شما انرژي مي دهند و بتوانيد از آن انرژي مثبت بگيريد. هر يک يا دوماه يکبار سفر را پيشنهاد مي کنم البته خودم مايل هستم که ماهي يکبار سفر کنم البته اگر مشغله کاري اجازه بدهد.

از زندگي و بزرگ شدن در شيراز و حس و حالتان نسبت به اين شهر برايمان بگوييد

خوشا شيراز و وصف بي مثالش. شيراز در تمامي ماه ها و فصل هاي سال بي نظير است خصوصا در فصل بهار و ماه ارديبهشت. تمام خاطره‌هاي خوب و اتفاقات خوب زندگي من در شيراز رخ داده است. خوشحالم که شيرازي هستم و اينکه مردم کشورم نيزعاشق اين شهر هستند، چه هموطنان عزيزمان و چه توريست‌هاي خارجي که شيراز را براي سفر انتخاب مي کنند.

شيراز شهري است پر از جاذبههاي گردشگري که شايد در سفر يک هفته اي فرصت ديدن تمام نقاط ديدني اين شهر پيش نيايد. کدام نقاط ديدني شيراز را حتما بايد ديد؟

مقبره کوروش کبير، تخت‌جمشيد، مقبره هاي سعدي و حافظ، باغ عفيف آباد، باغ ارم، شاهچراغ. اين اماکن ديدني و پر از انرژي مثبت هستند.

شيراز فاکتورها و پارامترهاي لازم براي جذب توريست را دارد. به نظرتان از تمام ظرفيت ها براي جذب توريست به شيراز استفاده شده يا هنوز جاي کار وجود دارد؟

جاي کارکه وجود دارد. ما در کشورمان اماکن ديدني داريم که نه‌تنها براي خودمان بلکه براي تمام دنيا جذاب و تماشايي است. نقاط ديدني که شايد عمرشان به قرن ها مي رسد و به جامانده از تاريخ کهن سرزمين ما هستند. بايد از ظرفيت نهايت استفاده را ببريم. پس جا دارد که بيشتر رسيدگي شود.

به نظرم نه تنها اماکن ديدني شيراز بلکه نقاط ديدني ديگر شهرهاي کشورمان را نيز بايد قدر و غنيمت بدانيم و نگهداري و حفاظت از اين تمام اين گنجينه ها را جزو وظايف خود بدانيم و برايشان تلاش و کوشش کنيم.

استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل ها در اين راستا چقدر به جذب توريست کمک مي کند و در پروسه بعدي چقدر کمک مي کند به تصحيح نگاه مردم کشورهاي ديگر که اطلاعات درستي درباره کشور ما ندارند؟

ما کشور بي نظيري در دنيا هستيم. يک کشور چهار فصل. حتي کسي که شناختي از ايران ندارد با يک تحقيق ساده مي تواند ايران را بشناسد و با تاريخ سرزمين ما آشنا شود. بايد بسيار دقيق و جدي به اين موضوع نگاه کنيم و بدانيم چه موقعيت هايي مناسب است که کشورمان را بيش از پيش به دنيا معرفي کنيم. هر کدام به نوبه خودمان. من به سهم خودم با هنرم و هر هموطن ديگري از طريق دانش و تخصص خودش از جمله مهندسي، معماري، پزشکي و…

پيشنهاد خاصي در اين زمينه داريد تا بتوانيم موفق تر عمل کنيم؟

ما بايد ذهنيت و قدم هايمان بين‌المللي باشد و مطالعه کنيم. من به عنوان هنرمند، بايد ببينم هنرمندي که با زبان ها و فرهنگ هاي ديگر آشناست چه مسيري را طي کرده است چه باوري دارد که به نتيجه مي‌رسد که فرهنگ هاي مختلف را به مردم معرفي کند تا من هم همان راه را پيش بگيرم.

ملاک هايتان براي سفر چيست؟

قطعا شهري را براي سفر انتخاب مي کنم که مانند شهر خودم شيراز تاريخ کهني داشته باشد و مسلما پيامي برايم داشته باشد.در واقع من از آن پيام و داشته ها آرامش بگيرم. شهرها و کشورهايي که براي من جذابيت دارند مثل هندوستان يا برخي کشورهاي اروپايي و.. هستند.

به چهار فصل بودن کشورمان اشاره کرديد و اينکه پر از اماکن ديدني است اما شايد لازم است فرهنگسازي کنيم که خود ما مردم هم در حفظ و حراست آنها کوشاتر باشيم.  صددرصد موافقم که بايد در اين راستا فرهنگ سازي کنيم. براي نگهداري از تمامي اين پارامترهاي تاريخي که نماد و آبروي کشورمان هستند، بايد بيشتر تلاش کنيم.

 قطعا بخشي از موضوع گفتگوي ما درباره سفر به محيطزيست هم برمي گردد. در اين راستا چه کنيم؟

در کشورهاي دنيا تلاش مي کنند از داشته هايشان مثل جنگل و دريا حفاظت کنند اما متاسفانه گاهي مي بينم که در کشور ما کوتاهي مي شود. اميدوارم ما هم دراين زمينه تلاش بيشتري را شاهد باشيم.

آيا به شهرهاي ايران سفر کردهايد ؟

بله، البته هنوز تعدادي از شهرها باقي مانده اما حدود ۶۰ درصد از شهرهاي ايران را ديده ام.

در بين همين شهرهايي که رفته ايد، بهترين سفرتان کدام شهر بود؟

خوشبختانه به هر شهري که رفته ام استقبال بي نظير مردم برايم خاطره شده است. جاي جاي وطنم برايم عزيز و محترم است و از سفرهايم خاطرات خوب و خوش به جامانده است. به همين دليل سخت است که انتخاب کنم.

سالي چند بار به شيراز سفر مي کنيد؟

زياد شايد بين ۲۰ تا ۳۰ بار به ما يکي از شهرهاي کشورمان را براي سفر پيشنهاد بدهيد

به جز شيراز؟

بله

اصفهان برايم شهر زيبايي است. کاشان و يزد هم همينطور

غذاي محلي هم پيشنهاد بدهيد.

آش ماست اصفهان و دنده کباب کرمانشاه ، کباب ترش شمال، خورش خلال کردها.

براي سوال پاياني مي خواهم نظرتان را درباره اين بدانم که سفر کردن چه چيزي به ما اضافه مي کند گذشته از بحث تفريح و سرگرمي.

به هر حال سفر جسم و روح انسان را آماده مي کند براي ادامه زندگي. اينکه با انرژي و قوت به وظايف و اهدافمان نزديک شويم و روحمان نيز به آرامش و تعالي مي رسد.

مطالب دیگر در حوزه مصاحبه اختصاصی را درتوریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=49650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.