تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
2

عبدالرضا اکبري در گفت‌وگو با صنعت و توريسم

  • کد خبر : 49394
  • 29 ژانویه 2019 - 10:10
عبدالرضا اکبري در گفت‌وگو با صنعت و توريسم

عبدالرضا اکبري در گفت‌وگو با صنعت و توريسم به زيبايي‌هاي طبيعت اضافه کنيم عبدالرضا اکبري سال‌هاست که در حيطه بازيگري فعاليت مي‌کند. او در تئاتر، سينما و تلويزيون فعاليت‌هاي بسياري داشته است. در سريال معماي‌شاه به کارگرداني محمدرضا ورزي در شبکه يک تلويزيون پخش شد و آقای اکبري در اين سريال، ايفاگر نقش سرلشکر زاهدي […]

عبدالرضا اکبري در گفت‌وگو با صنعت و توريسم

به زيبايي‌هاي طبيعت اضافه کنيم

عبدالرضا اکبري سال‌هاست که در حيطه بازيگري فعاليت مي‌کند. او در تئاتر، سينما و تلويزيون فعاليت‌هاي بسياري داشته است.

در سريال معماي‌شاه به کارگرداني محمدرضا ورزي در شبکه يک تلويزيون پخش شد و آقای اکبري در اين سريال، ايفاگر نقش سرلشکر زاهدي است. با او درباره اين نقش، سفر و ‌محيط زيست سخن گفتيم.

آقاي اکبري چقدر اهل سفر هستيد؟

قبل از اينکه با رکود کاري مواجه شويم، بسياري از فيلم‌ها و سريال‌ها در مناطق مختلف کشور فيلمبرداري مي‌شد، خصوصا در دهه‌هاي ۶۰ و ۷۰.

در اين سفرهاي کاري فرصتي دست مي‌داد که علاوه‌بر کار، از طبيعت و جاذبه‌هاي گردشگري هم استفاده کنيم و با آداب و رسوم و سنت‌هاي آن منطقه آشنا شويم.

از جنگل‌ها و درياي شمال بگيريد تا کوير و جنوب کشورمان‌ براي کار به سفر مي‌رفتيم. گذشته مثل حالا نبود که مدت زمان فيلمبرداري کم باشد مثلا دو ماه براي يک فيلم سينمايي در يک شهر مي‌مانديم. در کنار اين سفرهاي کاري، سفرهاي شخصي هم داشتم. کشور ما جاذبه‌هاي گردشگري و مکان‌هاي تاريخي بسياري دارد که بايد آنها را ديد اما متاسفانه مشغله کاري باعث شده که کمتر سفر برويم، به همين دليل تا يک تعطيلات دو يا سه روزه پيش بيايد، مردم کوله‌بار سفر مي‌بندند. البته يک نکته بسيار مهم وجود دارد. بايد بدانيم که سفر فقط اين نيست که از خانه‌مان در شهر خودمان به يک خانه، ويلا يا هتل در يک شهر ديگر برويم بلکه در سفر بايد به مکان‌هاي ديدني توجه کنيم. کوه، جنگل، دريا و… با ديدن مکان‌هاي تاريخي و‌‌ طبيعت زيبا فضاي روحي و‌ دروني انسان تغيير مي‌کند. از هر سفر بايد چيزي ياد گرفت. قديمي‌ها پُر‌بيراه نمي‌گفتند که بسيار سفر بايد، تا پخته شود خامي.

تحقيق و تماشا کردن آداب و‌ رسوم و سنت‌هاي مردم در مناطق‌مختلف بسيار جذاب است و سفر مي‌تواند دليلي براي اين موضوع باشد.

در بين سفرهايتان کدام سفر، بسيار خوب بوده است؟

تقريبا همه سفرهايم خوب بوده‌اند مگر اينکه در سفرهاي کاري شرايط کار نامناسب باعث اذيت و ناراحتي‌ام شده باشد.

مثلا سال پيش سفر خوبي به شيراز داشتم. با وجود اينکه قبلا هم به شيراز سفر کرده بودم اما اين سفر سال گذشته بسيار خوب بود.

پيشنهادتان براي سفر، کدام شهر و منطقه از کشورمان است؟

بسته به خلق و‌ خو و سليقه هر انساني متفاوت است. برخي مناطق گرمسيري را مي‌پسندند و ‌برخي هم کوهستان را. عده‌اي دريا را مي‌پسندند و… ‌‌من شخصا همه‌جاي کشور را دوست دارم چون ايران کشور چهارفصلي است.

پيشنهادتان براي غذاهاي محلي چيست؟

غذاهاي شمالي مثل ماهي، ميرزا قاسمي يا غذاهاي جنوبي و…

اين روزها بحث حفاظت از محيط‌زيست؛ موضوع مهم و‌ جدي است که بايد درباره‌اش بيشتر فرهنگسازي کرد تا مردم هم دقت بيشتري داشته باشند. نگاه شما به اين موضوع چيست ؟

يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي سفر اين است که طببعت را از بين نبريم و از طبيعت درست استفاده کنيم و خاطره فراموش‌نشدني را در کنار طبيعت بسازيم. متاسفانه برخي زباله‌هايشان را به دريا مي‌اندازند. آن زباله‌ها به کنار ساحل مي‌آيند و شکل و شمايل زشتي به ساحل مي‌دهد؛ همين موضوع روي زندگي موجودات زنده از جمله ماهي‌ها که مورد مصرف انسان است، تاثير منفي مي‌گذارد. اين فقط يک مثال ساده بود و‌موارد بسيار ديگري هم از جمله يادگاري نوشتن در مکان‌هاي تاريخي هم هست. انسان‌ها بايد در سفرشان به زيبايي‌هاي طبيعت اضافه کنند و اين موضوع مهمي است.

در سريال معماي‌شاه شما را در نقش سرلشکر زاهدي مي‌بينيم. برايمان از اين نقش بگوييد.

در سريال معماي شاه نقش زاهدي را بازي کردید. يک نقش تاريخي که در دو مورد شناخته شده است. يک‌مورد کودتاي ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و مورد ديگر اتفاقات سال ۱۳۲۰ که شيخ خزعل در نقاط مرزي کشور ادعاي خودمختاري کرد و زاهدي از کساني بود که با تمهيداتي آن شخص را دستگير و ختم قائله را اعلام کرد. او يک نظامي با جاه‌طلبي‌هاي خاص خودش است. براي اينگونه نقش‌ها حتما تحقيق لازم است. مثلا مطالعه روي شيوه صحبت کردن، احساساتش مثل عصبانيت و…

گريم نيز به در اين زمينه به بازيگر کمک مي‌کند.

مطالب دیگر در حوزه مصاحبه اختصاصی بازیگران را درتوریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=49394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.