تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
1

طبيعت‌گردي با کوله باری سبک

  • کد خبر : 53472
  • 10 جولای 2019 - 11:21
طبيعت‌گردي با کوله باری سبک

طبيعت‌گردي با کوله باری سبک سفر‌هاي طبيعت‌گردي، فرهنگ، اصول و شرايط خاص خود را دارند. اينگونه سفرها با سفر‌هاي فرهنگي چون بازديد از يک شهر تاريخي، کاخ، موزه يا پارک ملي و… اقامت در هتل يا مهمانسرایي که با تمام امکانات داخل شهر است، بسيار متفاوت است. سفر طبيعت‌گردي از خانه شروع مي‌شود، زماني که […]

طبيعت‌گردي با کوله باری سبک

سفر‌هاي طبيعت‌گردي، فرهنگ، اصول و شرايط خاص خود را دارند. اينگونه سفرها با سفر‌هاي فرهنگي چون بازديد از يک شهر تاريخي، کاخ، موزه يا پارک ملي و… اقامت در هتل يا مهمانسرایي که با تمام امکانات داخل شهر است، بسيار متفاوت است.

سفر طبيعت‌گردي از خانه شروع مي‌شود، زماني که طبيعت‌گرد در حال انتخاب وسايل مورد‌نياز سفر است. مي‌توانيم کوله او را کوله طبيعت‌گردي يا اکوتوريستي بناميم. شايد اين موضوع در نظر شما بي‌معني و يا بي‌اهميت باشد، درحالي‌که هرچه بيشتر در اين‌باره فکر يا مطالعه کنيد، به پيچيدگي و اهميت آن پي خواهيد برد.

توجه داشته باشيد که در انتخاب وسايل مورد‌نياز سفر؛ سليقه شما، هدف، شرايط آب و هوای مقصد، طول سفر، سن و جنسيت شما، نوع سفر، وسيله حمل و نقل، وسايلي که باعث آرامش بيشتر شما در سفر مي‌شوند و شرايط اجتماعي- فرهنگي جامعه ميزبان؛ همگي روي محتويات کوله شما تاثير مي‌گذارند.

  1. اولين و مهم‌ترين توصيه سبک‌بودن کوله سفر شما است. پر واضح است، هرچه سبک‌تر سفر کنيد، انرژي کمتري در حمل و نقل مصرف خواهيد کرد. سبک سفر‌کردن باعث مي‌شود، بتوانيد از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده کنيد. سوم اينکه، بارکردن و همراه داشتن وسايل غير‌ضروري حس خود کم‌بيني و ضعف اقتصادي جامعه ميزبان را کمتر تحريک مي‌کند.
  2. لباس‌هاي ساده، بدون زرق و برق، زود خشک‌شو، آستين‌بلند و به رنگ‌هاي متداول در طبيعت که باعث توجه بيش از حد مردم محلي نشود به تن کنيد. به گونه‌اي لباس نپوشيد که مردم محلي را به سمت خود جذب کرده تا باعث دردسر خود شويد.
  3. لباس‌هايتان را مناسب فصلي که در آن سفر مي‌کنيد، انتخاب کنيد. جوراب اضافي هميشه همراه خود داشته باشيد. با اين وجود، لباس زياد با خود حمل نکنيد.
  4. با گذاشتن فضاي خالي در کوله‌تان و خريد از مردم محلي در هنگام برگشت به اقتصاد محلي کمک و آنها را حمايت کنيد.
  5. نکته بسيار مهم ديگر اين است که مطالعات خود را درباره هدف و مقصد، قبل از شروع سفر، کامل کنيد. به جاي برداشتن کتاب‌هاي سنگين راهنماي سفر، يادداشت‌هاي خود را برداريد. دقت کنيد که از خريد کتاب‌هاي قديمي راهنماي سفر خودداري کنيد. در غير اين‌صورت با مشکلات زيادي در مقصد روبه‌رو خواهيد شد.
  6. از روکش و ملحفه سبک استفاده کنيد. يک کيسه پارچه‌ای براي جدا‌کردن لباس‌هاي تميز و کثيف خود در کوله بگذاريد.
  7. در صورت نياز و ضرورت استفاده از الکتريسيته در مقصد، تلاش کنيد حداقل بهره‌برداري را داشته باشيد.
  8. حتما مواد دفع‌کننده حشرات، ضد‌آفتاب تهيه‌شده از مواد طبيعي، کيف کمک‌هاي اوليه، عينک‌آفتابي، ليوان، چاقوي جيبي چند‌کاره که معمولا به همراه قاشق و چنگال است، مسواک، چراغ‌قوه، کلاه‌آفتابي و ژل ضدعفوني کننده براي استفاده بعد از دستشويي همراه داشته باشيد.
  9. در صورت عدم‌وجود آب تصفيه‌شده به‌خصوص در مناطقي که مالاريا شايع است، يک کتري برقي کوچک همراه داشته باشيد. (البته هر آبي را مصرف نکنيد و به اعلائم هشدار‌دهنده توجه کنيد.)
  10. به جاي برداشتن دستگاه‌هاي صوتي پخش‌کننده و استفاده از هدفون به صداهاي دلنشين طبيعتي که از آن ديدن مي‌کنيد، گوش کنيد و تلاش کنيد با مردم محلي حرف بزنيد.
  11. چنانچه آشناياني در مقصد داريد و يا قرار است راهنماي محلي استخدام کنيد، بهتر است براي آنها عکس و يا هديه کوچکي از محل زندگي خود ببريد.
  12. هميشه يک مداد و دفتر يادداشت کوچک به جاي لپ‌تاپ و… همراه داشته باشيد.
  13. يک ساعت ارزان و زنگ‌دار به همراه داشته باشيد تا به‌موقع بيدار شده و سر قرارهاي خود حاضر شويد.
  14. فتوکپي از مدارک سفر خود به همراه داشته باشيد تا در صورت مفقود‌شدن اصل آنها اين مدارک بتوانند به شما کمک کنند.
  15. باتري‌هاي قابل‌شارژ در صورت داشتن وسايل الکتريکي همراه داشته باشيد. توجه کنيد که فضاي کافي براي برگرداندن زباله‌هاي خود به‌خصوص پلاستيک‌ها و بطري‌ها داشته باشيد زيرا مناطق اکوتوريستي معمولا جايي براي بازيافت اين مواد ندارند.
  16. از صنايع‌دستي محلي که بازديد مي‌کنيد، براي دوستان خود هديه تهيه کنيد تا هم از اقتصاد محلي حمايت کرده و هم خاطره سفر را از ياد نبريد.
  17. بهتر است کوله خود را خودتان حمل کنيد و استفاده از مردم محلي براي اين کار پسنديده نيست. در صورتي‌که کوله مناسب سفر نداريد و يا کوله‌هاي قديمي شما ديگر قابل استفاده نيستند، به دنبال کوله و کيف‌هايی باشيد که قسمت عمده مواد تشکيل دهنده آنها قابل بازيافت باشند.
  18. معمولا مواد تشکيل‌دهنده کوله‌ها به‌طور کامل روي برچسب آنها درج نمي‌شود. با اين وجود، پرسش درباره اين خصوصيت کوله، فروشنده را به اين فکر وا مي‌دارد که در آينده از توليد‌کنندگان کوله و کيف اطلاعات کامل‌تري درباره ميزان بازيافتي بودن مواد تشکيل‌دهنده کيف يا کوله بگيرد و اين نياز بازار را به گوش آنها برساند.
  19. جستجو در اينترنت مي‌تواند به شما در پيدا کردن کوله و کيف‌هاي قابل بازيافت کمک کند. شايد فروشندگان اين نوع کوله‌ها و کيف‌ها معمولا اطلاعات کاملي در اين‌باره ندارند. توجه داشته باشيد که در صورت داشتن کوله لزومي به خريد کوله جديد نيست زيرا مصرف هر وسيله‌ اضافه يعني استفاده بيشتر از منابع زمين و مصرف‌گرايي در تضاد و تقابل با حفظ محيط‌زيست است.

مطالب دیگر در حوزه گردشگری را در توریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=53472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.