تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
9

شبنم فرشادجو در گفت‌وگو با صنعت‌وتوريسم

  • کد خبر : 49580
  • 04 فوریه 2019 - 12:06
شبنم فرشادجو در گفت‌وگو با صنعت‌وتوريسم

شبنم فرشادجو در گفت‌وگو با صنعت‌وتوريسم: بيشتر درآمدم را خرج سفر مي‌کنم شبنم فرشادجو سال‌هاست در عرصه بازيگري فعاليت مي‌کند. با اين بازيگر درباره سفر، هنر و محيط‌زيست سخن گفتيم. خانم فرشادجو چقدر اهل سفر هستيد و سفر چه چيزي به شما به‌عنوان يک انسان اضافه مي‌کند؟ من بيشتر درآمدم را صرف سفر مي‌کنم. اگر […]

شبنم فرشادجو در گفت‌وگو با صنعت‌وتوريسم:

بيشتر درآمدم را خرج سفر مي‌کنم

شبنم فرشادجو سال‌هاست در عرصه بازيگري فعاليت مي‌کند. با اين بازيگر درباره سفر، هنر و محيط‌زيست سخن گفتيم.

خانم فرشادجو چقدر اهل سفر هستيد و سفر چه چيزي به شما به‌عنوان يک انسان اضافه مي‌کند؟

من بيشتر درآمدم را صرف سفر مي‌کنم. اگر وقتم کوتاه باشد، سفرهاي داخلي مي‌روم و اگر وقت بيشتري داشته‌باشم، سفرهاي خارجي مي روم. يکي از دلخوشي‌هاي زندگي من سفر رفتن است.

در سفرهاي داخلي که در کشورمان داشتيد سفر به کدام شهر يا منطقه برايتان جذاب‌تر بوده‌است؟

من شيراز و جنوب کشور را بسيار دوست دارم. هر شهر و منطقه‌اي در ايران ويژگي‌هاي خاص خودش را دارد. از همه سفرهايم سعي مي‌کنم تجربه‌اي جديد کسب‌کنم. جامعه‌شناسي يکي از ويژگي‌هاي کار ماست که در سفر به‌دست مي‌آيد. با فرهنگ‌هاي مختلف آشناشدن هم از ديگر ويژگي‌هاي سفر است.

يک منطقه يا شهر از کشور را براي سفر و‌ يک غذاي سنتي محلي را پيشنهاد بدهيد؟

بستگي دارد به‌ميزان هزينه‌اي که براي سفر درنظر گرفته‌شده و به‌همين دليل نمي‌توانم‌ منطقه خاصي را پيشنهاد بدهم. من همين امروز در يکي از رستوران‌هاي تهران يک غذاي سنتي خوردم که ترکيب عجيبي از زردآلو، مرباي آلبالو با لوبيا و گوشت گوسفند بود با نام خورش صفوي، بسيار خوب بود اما متاسفانه نمي‌دانم مربوط به کدام منطقه است.

به‌نظرتان در بحث حفاظت از محيط‌زيست و جاذبه‌هاي توريستي کشورمان چه بايدکرد که در بين آحاد جامعه حفاظت از محيط‌زيست و جاذبه‌هاي توريستي و گردشگري که در کشورمان کم هم‌نيست، نهادينه شود؟ مثلا حتما شما هم مانند بسياري از هموطنان ديده‌ايد که برخي در رعايت مسايل ابتدايي مثل نريختن زباله يا يادگاري‌ننوشتن روي ابنيه‌تاريخي هنوز در ابتداي راه هستند.

به‌نظرم قشر هنرمند به‌عنوان قشري که بايد تاثيرگذار باشد، تلاش مي‌کنند اما بايد اين را هم درنظرگرفت که چنين موضوعي همکاري همه را با هم مي‌طلبد. مثلا در بحث تفکيک زباله، خود من مدت‌ها اين کار را انجام دادم اما در کشور ما در همه جا سطل زباله براي اين ‌موضوع تعبيه نشده‌است و نهايتا همه زباله‌ها به يک سطل انداخته مي‌شود. اين موضوع کمي من را دلسرد کرد. همين بحث تفکيک زباله موضوعي است که هم بايد درباره‌اش فرهنگ‌سازي کرد و هم امکاناتش را مهياکرد. اما يکي از راه فرهنگ‌سازي اين است که اشتباهاتمان را در اين زمينه به هم بگوييم. چند روز پيش پشت چراغ‌قرمز ديدم که خانمي بطري آب معدني‌اش را بيرون انداخت. پياده شدم و به او گفتم چرا اين کار را انجام دادي؟ گفت: به‌تو چه ربطي دارد. گفتم به من مربوط است و من مطمئنم اين جمله‌ام روي آن خانم تاثير گذاشت.  چرا بايد اين‌طور باشد که اتومبيلمان را تميز نگه‌داريم و شهرمان را کثيف. همه بايد احساس مسئوليت کنيم. البته معتقدم چنين رفتارهايي دير جواب مي‌دهد اما به‌هرحال بايد تاثيرمان را بگذاريم.

شما سال‌ها تجربه حضور در تئاتر داريد اما اخيرا در تصوير بيشتر فعاليت مي‌کنيد. آيا تئاتر برايتان کمرنگ شده‌است؟

نه کمرنگ نشده، من حتما سالي يک تئاتر را کار مي‌کنم. عرصه‌هاي بازيگري برايم فرقي نمي‌کند، نقش خوب را مي‌پذيرم اما به تئاتر بيشتر ارادت دارم و به‌همين دليل سالي يک تئاتر حتما کار مي‌کنم.

در آثار تصويري که کار کرديد، بيشتر نقش طنز داشتيد. آيا از اين هراسي نداشتيد که به‌عنوان بازيگر طنز شناخته‌شويد؟

من نقش‌هايي جدي هم داشتم اما در مورد موضوعي که اشاره‌کرديد، بايد بگويم، ترسي ندارم چون نقش طنز مي‌تواند به من پيشنهاد‌شود و من نپذيرم. کليشه‌اي‌شدن يک بازيگر به خودش مربوط است و اينکه چطور انتخاب مي‌کند.

مطالب دیگر در حوزه مصاحبه اختصاصی را درتوریسم پرس دنبال کنید.

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=49580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.