تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
6

سفر داغ به سردترین استان ایران

  • کد خبر : 48671
  • 15 ژانویه 2019 - 10:12
سفر داغ به سردترین استان ایران

سفر داغ به سردترین استان ایران هنگامی که هوا آرام آرام رو به سردی می‌گذارد ناخودآگاه میل سفر به مناطق سردسیر نیز کمتر می‌شود و مناطق گرمسیر مشتاقان بیشتری می‌یابد. تورهای متنوع کویر و سفر به جنوب و مرکز ایران طرفداران بیشتری در پاییز و زمستان پیدا می‌کند غافل از اینکه همین آغاز فصل سرما […]

سفر داغ به سردترین استان ایران

هنگامی که هوا آرام آرام رو به سردی می‌گذارد ناخودآگاه میل سفر به مناطق سردسیر نیز کمتر می‌شود و مناطق گرمسیر مشتاقان بیشتری می‌یابد. تورهای متنوع کویر و سفر به جنوب و مرکز ایران طرفداران بیشتری در پاییز و زمستان پیدا می‌کند غافل از اینکه همین آغاز فصل سرما خود می‌تواند دلیلی باشد برای سفر به برخی زیبایی‌هایی که در میان این نواحی سرد پنهان شده‌است. می‌پرسید چگونه؟ نمونه‌اش چشمه‌های آبگرم. چشمه‌های آبگرم که در ایران کم هم نیستند علاوه‌بر تناسبی که با آب‌وهوای سرد دارند در گردشگری سلامت نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. می‌خواهیم شما را با یکی از داغ‌ترین سفرهایی که می‌توانید داشته‌باشید آشنا کنیم، چشمه آبگرم قینرجه.

این چشمه جوشان که در استان اردبیل و ۲۲ کیلومتری جنوب‌غربی شهرستان مشکین‌شهر قرار گرفته به روایتی شاید داغ‌ترین چشمه آبگرم ایران باشد و از نوع اسیدی است. یعنی در آب آن کلروسدیک یا کلروهیپوتونیک و نیز گوگرد وجود دارد و دمای آن تا ۸۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و خاصیت درمانی فراوانی دارد. این دمای بالا عموما برای تسکین دردهای زیادی از جمله دردهای عضلانی و استخوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نیز ضد تورم است و از این رو موردتوجه گردشگرانی قرار گرفته که هم به دنبال درمان و هم به دنبال لذت تجربه غوطه خوردن در آبی داغ هستند.

البته نگران درجه حرارت بالای آب نباشید. زیرا که در حین انتقال آن به مجتمع درمانی با مقداری آب سرد از همان رودخانه قینرجه که در کنار چشمه در جریان است مخلوط شده و پس از رسیدن به دمای مناسب، درون استخرهای مجتمع جاری می‌شود.

مطالب دیگر در حوزه گردشگری  را درتورسیم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=48671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.