تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
5

سفر به کشوري کوچک با جاذبه‌هاي گردشگري بزرگ

  • کد خبر : 49345
  • 27 ژانویه 2019 - 14:27
سفر به کشوري کوچک با جاذبه‌هاي گردشگري بزرگ

سفر به کشوري کوچک با جاذبه‌هاي گردشگري بزرگ اينجا واقعا کويته! از قديم در ادبيات محاوره‌اي مردم بارها اين جمله را شنيده‌ايم که مي‌گويند:«اينجا براش کويته»، اين جمله حکايت از وجود يک شرايط ايده‌آل از مکان يا موقعيتي براي فرد است. کويت از نگاه بسياري از ما، جايي رويايي است که مردمانش مشکلي ندارند و […]

سفر به کشوري کوچک با جاذبه‌هاي گردشگري بزرگ

اينجا واقعا کويته!

از قديم در ادبيات محاوره‌اي مردم بارها اين جمله را شنيده‌ايم که مي‌گويند:«اينجا براش کويته»، اين جمله حکايت از وجود يک شرايط ايده‌آل از مکان يا موقعيتي براي فرد است. کويت از نگاه بسياري از ما، جايي رويايي است که مردمانش مشکلي ندارند و گويي مدينه‌فاضله است. اما واقعا چنين است؟آيا کويت مقصد خوبي براي گردشگري و تفريح است؟

کويت را هتل بزرگ خاورميانه مي‌نامند، جايي براي تجارت و بازرگاني و سرمايه‌گذاري، جايي‌که بسياري از ايرانيان براي رهايي از بيکاري به آنجا مي‌روند و به کار مشغول‌ مي‌شوند. کشوري که به مدد صنعت نفت، کشوري ثروتمند است و مردمانش اگر شانس هم با آنها يار باشد، از مرفه‌های بي‌درد اين کره خاکي به‌شمار مي‌آيند. در خيابان‌هاي کويت که قدم بزني شاهد ويراژ ماشين‌هاي مدل‌بالا هستي که با يکديگر کورس مي‌گذارند. هنگام خريد از فروشگاه‌هاي کويت مي‌تواني به‌راحتي طعم يک زندگي لوکس و تجملي را بچشي؛ پس بيراه نگفته‌اند که «اينجا برايش کويت» است.

غير از رفاه نسبي، تجملات و اشرافي‌گري که لازمه يک حکومت پادشاهي است، کويت جذابيت‌هاي گردشگري هم دارد که در مجموع مي‌توان گفت براي گردش و تفريح يک کشور ايده‌آل است.

در اين نوشتار به چند جذابيت گردشگري کويت پرداخته شده است. نخست کلياتي درباره اين کشور کوچک و زيبا ارائه مي‌شود.

پايتخت کويت، شهر کويت است و حکومتش پادشاهي. دين مردم اسلام است که ۷۰ درصد اهل تسنن هستند و شيعيان ۳۰ درصد جمعيت ۳ميليون و ۴۰۰ هزار نفري را تشکيل مي‌دهند. زبان آنها عربي و واحد پولشان دينار کويت و سن اميد به زندگي مردمانش ۷۰ سال است. آب و هواي بسيار گرمی در تابستان و نسبتا سردی در زمستان دارد، بنابراين تا رسيدن فصل خنک سال سفرتان به کويت را به تعويق بيندازيد.

کويت در سال ۱۰۲۲ توسط صباح که نياکان شيخ‌هاي کويت است، ساخته شد. بازرگانان ايراني از قديم به اين کشور تردد مي‌کردند و موجب رونق اقتصاد آن بودند. حکومت کويت پادشاهي است و از نسلي به نسل ديگر منتقل مي‌شود. در اين کشور هيچ حزب سياسي وجود ندارد و اقتصاد آن روي پاشنه نفت و ذخاير گازي مي‌چرخد. مهاجران بخش اعظم نيروي يک ميليون نفري کار اين کشور را تشکيل مي‌دهند.

برج‌هاي کويت؛ ايستاده در ساحل خليج فارس

برج‌هاي کويت به سه برج بلند و باريک در شهر کويت گفته مي‌شود که در کنار خليج‌فارس قرار گرفته‌اند. اين برج‌ها در تاريخ ۲۶ فوريه ۱۹۷۷ به‌طور رسمي افتتاح شدند. ارتفاع برج اصلي ۱۸۷ متر حامل دو بخش کروي شکل است که در نيمه پايين آن يک مخزن آب از ۴۵۰۰ متر مکعب و در نيمه بالايی آن يک رستوران با ظرفيت ۹۰ نفر،‌ يک کافي‌شاپ،‌ يک سالن و سالن پذيرايي است. برج اصلي از اول مارس ۱۹۷۹ به‌روی عموم مردم باز است.

ارتفاع دومين برج ۱۴۷ متر است که يک برج آب است. در برج سوم تجهيزات کنترل برق و روشن کردن دو برج بزرگتر وجود دارد. برج‌هاي کويت توسط يک معمار دانمارکي طراحي شده است.

اگر گذرتان به اين کشور کوچک افتاد حتما شبي را کنار ساحل سپري کنيد و در رستوران برج‌هاي سر به فلک کشيده‌اش شامي ميل نماييد.

مسجد بزرگ کويت؛ شکوه معماري اسلامي

مسجد بزرگ، بزرگترين و زيباترين مسجد کويت، در خيابان خليج مقابل قصر السيف (قصر امير کويت) واقع شده است. ساختمان اين مسجد و محوطه اطراف آن فضايي به وسعت ۴۵ هزار مترمربع را اشغال کرده که بناي خود مسجد حدود۲۰ هزار مترمربع است و حدود۶۵۰۰ مترمربع

به فضاي سبز و درختان نخل و گل‌هاي متنوع و فواره‌هاي آب و آبنماهاي بسيار زيبا اختصاص داده شده است. پروژه ساخت مسجد بزرگ کويت در سال ۱۹۷۹ آغاز شد و هزينه احداث اين بنا حدود۱۴ ميليون دينار برآورد شده است. معماري اين بناي مذهبي، براساس معماري سنتي اسلامي و عربي است، دست‌نوشته‌ها و خطوط روي درها و ديوارها، حکايت از معماري سنتي اسلامي دارد. ساختمان اين مسجد بر ستون‌هاي بسيار زيبا و محکم بنا شده و سقف‌ها و طاق‌هاي کاشيکاري شده اين مسجد، زيبايي آن را دو‌چندان کرده است.

باغ وحش کويت؛ لذت ديدن حيوانات زيبا

اگر در سفر خود به کويت، کودکان خود را همراه داريد حتما به باغ وحش زيباي آن سري بزنيد. مطمئنا اين مکان لحظات مفرحي را براي آنها رقم خواهد زد. در باغ وحش کويت علاوه بر انواع حيوانات و پرندگان، انواع جانوران عجيب هم در شيشه‌هاي مخصوص نگهداري مي‌شوند که ديدن‌شان براي شما جذاب خواهد بود.

برج‌الاحمرای کويت؛ ديدني و با‌شکوه

برج‌الحمرا فردوس با ۷۷ طبقه و ۴۱۲ ارتفاع كه توسط گروه معماران اسكيدمور، اوينگز و مريل طراحي شده، بلندمرتبه‌ترين ساختمان در شهر كويت‌ است. اين برج با كاربري اداري، بلندترين آسمانخراش اين منطقه است كه سازه بتني دارد و ديدني است. البته بناهاي بلندمرتبه ديگري هم در سال‌هاي اخير از بستر خاك كويري كويت سربرآورده‌اند که ظاهر شهر را تحت‌الشعاع خود قرار داده‌اند.

برج آزادي کويت؛ گردش در ارتفاع

تعداد برج‌هاي مخابراتي در دنيا به ۱۵ برج مي‌رسد که برج ميلاد ايران و برج آزادي کويت دوتا از آنهاست. برج مخابراتي آزادي کويت ۳۷۲ متر ارتفاع دارد و غير از اينکه يک برج مخابراتي است، جاي زيبايي براي گردشگري و استفاده از امکانات تفريحي و رفاهي آن است.

قصر سيف؛ محل مهماني‌هاي ديپلماتيک

امير کویت از مهمانان خارجي خود در کاخ سيف پذيرايي مي‌کند. کاخي سفيد‌رنگ با معماري زيبا که ديدنش هم فال است و هم تماشا. در واقع بيشتر مهماني‌هاي ديپلماتيک امير کويت و جلسات مهم سياسي در کاخ سيف برگزار مي‌شود.

مطالب دیگر در حوزه گردشگری را درتوریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=49345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.