تاریخ : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ 24 ذو الحجة 1445 Sunday, 30 June , 2024
2

سفر با اتوبوس در دوران بارداري

  • کد خبر : 50834
  • 07 آوریل 2019 - 14:16
سفر با اتوبوس در دوران بارداري

سفر با اتوبوس در دوران بارداري مسافرت در اغلب مواقع يک نياز رواني است که به افراد کمک می‌کند شادابي و قدرت بيشتري براي ادامه زندگي داشته باشند. در اين ميان اگر کسي در دوران بارداري باشد و وسيله شخصي هم براي سفر نداشته باشد بايد چگونه به سفر برود؟ چه اقدامات احتياطي بايد هنگام […]

سفر با اتوبوس در دوران بارداري

مسافرت در اغلب مواقع يک نياز رواني است که به افراد کمک می‌کند شادابي و قدرت بيشتري براي ادامه زندگي داشته باشند. در اين ميان اگر کسي در دوران بارداري باشد و وسيله شخصي هم براي سفر نداشته باشد بايد چگونه به سفر برود؟ چه اقدامات احتياطي بايد هنگام سفر با اتوبوس مد‌نظر داشته باشد؟ چگونه بايد احساس راحتي بيشتري در حين جابه‌جايي با اين وسايل نقليه عمومي داشته باشد؟ چه مراقبت‌هايي لازم است هنگام خوردن و نوشيدن مد‌نظر باشد؟

آيا شما هم دوران حاملگي را پشت‌سر می‌گذاريد و هوس سفر به ويارهايتان افزوده شده؟! جواب همه اين‌ها را در ادامه بخوانيد؛ شايد اثرگذار باشد:

جاده‌ها پر از دست‌انداز و ترافيک‌هاي سرکش و خطرناکند و شرايط آب و هوايي همچون بارندگي بر مشکلات سفر طي دوران بارداري می‌افزايد. از آنجا که در کشور ما هنوز اين نگاه اثربخش از نظر رواني درباره سفر به‌درستي جا نيفتاده نيز احتمالاً مسافرت افراد باردار با وسايل نقليه عمومي باعث زخم‌زبان نادرست افراد ديگر هم بشود! با اين حال سفر نياز است و حتي اگر وضعيت مالي افراد به حدي نيست که بتوانند بدون وسايل نقليه عمومي تنوع لازم را براي خود فراهم آورند، می‌توان در شرايطي و پس از مشورت با پزشک به سفر حتي با وسايل نقليه عمومي همچون اتوبوس رفت.

سفر با اتوبوس دردسرهايي دارد‌ از جمله اينکه ممکن است ساعت‌هاي طولاني در انتظار بمانيد؛ نياز به توقف اتوبوس و قدم‌زدن يا دستشويي رفتن داشته باشيد؛ وضعيت نامناسب صندلي اذيت‌تان کند؛ سروصدا و شلوغي و تنگي جا آزارتان دهد و نهايتا استرسي زياد به‌شما وارد آورد. با اين حال، می‌توان پيش از رفتن به سفر تمهيداتي را در نظر گرفت تا شدت اين مشکلات کاهش يابد يا حتي به‌کلي حذف شود.

* در مواقعي که زمان نزديک‌تري به زايمان‌تان باقي‌مانده، سعي کنيد به دليل کاهش مشکلات زايمان زودرس از سفر خودداري کنيد. در واقع لازم است پيش از هر تصميمي ابتدا نظر پزشکتان را جويا شويد.

* سعي کنيد با اتوبوس‌هاي مجهز و شرکت‌هاي معتبر سفر کنيد. شرکت‌هاي مسافربري متعددي هستند که ناوگان حمل و نقل آنها پيشرفته‌تر است و رانندگان حرفه‌اي‌تري را در استخدام دارند. پيش از سفر از مجهز بودن اتوبوس به دستگاه تهويه هوا مطمئن شويد تا در صورت سفر در فصول گرم يا سرد مطمئن باشيد مشکلي از اين نظر نخواهيد داشت. از اين شرايط در حالي می‌توانيد مطلع شويد که با شرکت مسافربري تماس گرفته و وضعيت بارداري و نياز خود را به سفر اعلام کنيد. آنها معمولا اتوبوسي مجهزتر و راننده‌اي مطلع‌تر از اين نظر را پيشنهاد خواهند داد و می‌توانيد زمان حرکت خود را بدين گونه تنظيم کنيد.

*در سفرهاي طولاني وسايلي احتياطي براي مواقع ضعف و سرگيجه يا تهوع همراه داشته باشيد تا در صورت نياز بتوانيد بدون درخواست يا خجالت و شرمساري، مشکل خود را پشت‌سر بگذاريد. بطري کوچکي براي آب آشاميدني و رفع تشنگي، مقداري مواد غذايي مناسب، کيسه مخصوص براي مواقع تهوع احتمالي و مانند اينها را فراموش نکنيد.

*صندلي‌هاي کنار راهروي وسط اتوبوس و نيز رديف صندلي‌هاي وسطي اين وسايل معمولا در صورت بروز حادثه امن‌ترند با اين حال تنها مزيت صندلي‌هاي کنار شيشه اين است که گاهي می‌توانيد با اندکي باز کردن پنجره از استشمام هواي تازه برخوردار شويد. در هر صورت صندلي‌هاي مياني ارجح است.

* براي جلوگيري از احساس درد در پاها گهگاه کنار صندلي به حالت ايستاده قرار بگيريد اما به‌منظور پيشگيري از بروز سانحه همواره با هر دو دستتان ميله نگهدارنده اثاث يا پشتي صندلي يا مانند اينها را محکم و مطمئن بگيريد و پاهايتان را نيز با فاصله‌اي اندک در امتداد حرکت خودرو تنظيم کنيد: يک پا را جلوتر و ديگري را با فاصله‌اي ايمن و عقب‌تر بگذاريد و به گونه‌اي بايستيد که بتوانيد در صورت ترمز ناگهاني کنترل بدنتان را به‌خوبي حفظ کنيد. با اين حال لازم است ايستادن در اتوبوس را فقط در صورت نياز و خستگي آن‌هم به مدت کوتاه انجام دهيد زيرا نبستن کمربند، خطر را در صورت بروز حادثه هم براي شما و هم براي فرزندتان و هم احتمالا براي ديگران افزايش می‌دهد.

مطالب دیگر در حوزه گردشگری را در توریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=50834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.