تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
4

سفری به مکزیک

  • کد خبر : 49007
  • 20 ژانویه 2019 - 12:09
سفری به مکزیک

چشم‌اندازی از دریا، جنگل و صحرا مکزیک کشوری است در آمریکای‌شمالی که ۱۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد، پایتختش مکزیکو‌سیتی و زبان مردمانش اسپانیایی است، اما این کشور یک زبان رسمی ندارد و از سال ۲۰۰۳، تعداد ۶۲ زبان بومی سرخ‌پوستی نیز به عنوان «زبان‌های ملی» ثبت شده و رسمیت یافته‌اند. کشور مکزیک بزرگ‌ترین کشور اسپانیایی‌زبان […]

چشم‌اندازی از دریا، جنگل و صحرا

مکزیک کشوری است در آمریکای‌شمالی که ۱۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد، پایتختش مکزیکو‌سیتی و زبان مردمانش اسپانیایی است، اما این کشور یک زبان رسمی ندارد و از سال ۲۰۰۳، تعداد ۶۲ زبان بومی سرخ‌پوستی نیز به عنوان «زبان‌های ملی» ثبت شده و رسمیت یافته‌اند. کشور مکزیک بزرگ‌ترین کشور اسپانیایی‌زبان جهان است و حدود یک‌سوم از کل اسپانیایی‌زبان‌های جهان در این کشور زندگی می‌کنند.

‌طبیعت بکر، سواحل زیبا، آثار شگفت تاریخی و فرهنگی شاد و تاریخ باستانی مایاها، از مکزیک یک مقصد جذاب گردشگری ساخته که سالانه شمار زیادی توریست به آن وارد می‌شوند.

مکزیک، سرزمین رنگ‌هاست. سواحل رویایی همراه با شهرهای رنگارنگ توریست‌ها را دعوت می‌کنند، در حالی‌که اقامتگاه‌های آن دری به سوی جنگل می‌گشایند که در آن طوطی‌ها و میمون‌های زیبایی زندگی می‌کنند. کوه‌های باشکوه به بیابان‌های دور می‌رسند. خانه‌های سنتی پوئبلو در کنار املاک اسپانیایی قرار گرفته‌اند. خرابه‌های شهر مایان در خارج از متروپلیس‌های مدرن کشف شده‌اند؛ خلاصه مکزیک کشور دیدنی‌های متنوع است و با سفر به آن به‌خوبی به این ضرب‌المثل می‌رسید که به‌راستی« دنیا دیدن به از ندیدن است.»

این هفته در این نوشتار شما را به دیدن جاذبه‌های گردشگری مکزیک دعوت می‌کنیم.

 پوئبلا؛ پایتخت غذا

پوئبلا در سال ۱۵۳۱ در مرکز مکزیک بنا نهاده شد و ششمین شهر بزرگ در این کشور است و دارای بیش از ۲ میلیون جمعیت می‌باشد. موقعیت استراتژیک آن، این شهر را به یک شهر مهم تبدیل کرده است. امروزه، این شهر استعماری جالب و زیبا با مسافران خوش‌خوراک هماهنگ شده و به همین خاطر نیز به عنوان پایتخت غذای مکزیک مشهور و شناخته شده است.

اگر سفری به این شهر داشتید، حتما از معبد معروف آن بازدید کنید که دارای مجسمه‌های عقیق و سقف گنبدی شکل است که از سنت‌پیتر روم الگو گرفته است و حتما از دیدن آن لذت می‌برید.

 مریدا؛ شهر سفید

مریدا پایتخت ایالت یوکاتان مکزیک است. این شهر در سال ۱۵۴۲ توسط فاتحان اسپانیایی در بالای شهر باستانی مایان ساخته شد و دارای ویژگی‌های متعدد از دوران استعماری است. یکی از این ساختمان‌ها شامل کاخ رهبر قبلی کنکیستادور‌هاست.

‌میدان اصلی شهر مکان بسیاری از ساختارهای تاریخی همچون کلیسای جامع قرن شانزدهم، کاخ فرماندار و تالار قدیمی شهر است. خیابان‌های درختکاری شده همراه با قصرهای زیبایش، نشانگر شکوه سابق شهر به عنوان پایتخت ساخت طناب در جهان است. این خیابان بعد از گذراندن یک روز گرم، می‌تواند مکان زیبایی برای قدم‌زدن باشد، پس آن را از دست ندهید.

 تخکو؛ شهر نقره

اگر به نقره علاقه دارید و گذرتان به مکزیک افتاد حتما از این شهر بازدید کنید زیرا تخکو به‌خاطر کارهای نقره‌ خود بسیار مشهور است. این شهر در شمال ایالت گررو قرار گرفته و به عنوان اولین و مهم‌ترین منطقه‌ معدنی شناخته شده است. امروزه خیابان‌های آن با سنگ‌ها، خانه‌های بزرگ با بالکن‌هایی پر از گل‌های رنگارنگ، مربع‌های کوچک و کارگاه‌های نقره پر شده است و این شهر را به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در مکزیک تبدیل کرده است. کلیساهایی همچون سنتا پریسکا، نشانگر سبک معماری باروک هستند. هفته مقدس زمان خوبی برای بازدید از تخکوست زیرا در این زمان مراسمی برگزار می‌شود که افراد ایمان و عقیده‌ خود را به نمایش می‌گذارند.

گوآناخوآتو؛ شهر جاده‌های زیرزمینی

گوآناخوآتو شهری بسیار جذاب و شگفت‌انگیز است. خطوط سنگ‌فرش، کافه‌های کنار خیابان و برخی از معماری‌های خیره‌کننده سبک باروک در شمال آمریکا، به این شهر حس اروپایی بخشیده است. این شهر همچنین دارای تونل‌های زیر‌زمینی است که به‌عنوان جاده به‌کار می‌رود و همین امر نیز موجب منحصر‌به‌فرد شدن آن در جهان شده است. شهر گوآناخوآتو در سال ۱۵۵۹ بنا شده و دارای منابع غنی نقره و کلیسایی زیباست که با طلا و نقره تزئین شده است.

اوآخاکا؛ دره‌ای زیر کوه

این شهر به دلایلی چون سایت‌های باستان‌شناسی، فضای آرام و یک روز خوب در فستیوال مرده‌ها، جالب و دیدنی است. شهر در واقع دره‌ای زیر کوه است که به‌خاطر آثار تاریخی به یک مقصد توریستی خوب در مکزیک تبدیل شده است. در قلب اوآخاکا، میدان زیبا و جذاب آن به‌نام زوکالو قرار گرفته است که توریست‌ها می‌توانند نشانه‌های تاریخی استعماری زیبا مانند کلیسای سانتو‌دومینگو، موزه تور و فروشگاه سوغاتی را تحسین کنند. بازدید‌کنندگان می‌توانند دره‌های زیبایی را در مونت‌آلبان مشاهده کنند.

 مکزیکوسیتی؛ پر از جاذبه‌های تاریخی

مکزیکو‌سیتی پایتخت کشور مکزیک  بوده و دارای گرو‌های قومی از سراسر جهان است. این شهر نه‌تنها مرکز آموزشی، فرهنگی و سیاسی کشور مکزیک است، بلکه یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری و مالی در آمریکای‌لاتین محسوب می‌شود. در حالی‌که هیچ ساحلی در مکزیکو سیتی وجود ندارد، توریست‌ها می‌توانند از کارها و مکان‌های جالب و شگفت‌انگیزی همچون کلیسای جامع متروپولیتن، قصر ملی و خرابه‌های معبد آزتک باستان در این شهر دیدن کنند.

کنکان؛ ساحل رویاها

کنکان در مکزیک با آب‌های شفاف و غروب درخشان آفتاب پوشیده‌شده و مسوولان دولتی در جستجوی روشی برای از بین بردن کامل فقر در این منطقه بودند‌ تا اینکه این گردشگاه راحت را ساختند؛ مکانی با آب‌های شفاف و آب و هوای معتدل. کنکان بی‌شک یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مکزیک محسوب می‌شود.

سواحل زیبا؛ آب‌های کریستالی

مکزیک هیچ کمبودی در زمینه‌ سواحل زیبا ندارد. برخی از این سواحل شامل خلیج مکزیک و دریای کارائیب در شرق و اقیانوس‌آرام در غرب است. برخی از این سواحل در طول سال‌ها توانسته‌اند توریست‌های زیادی را به خود جلب کنند، در حالیکه برخی دیگر مورد‌توجه افراد قرار نگرفته‌اند. تمامی این سواحل زیبا دارای آب‌های شفاف، کریستالی و زلالی هستند که می‌تواند برای همه جذاب و چشم‌نواز باشد. همچنین فعالیت‌های مختلفی نیز برای جذب توریست در این سواحل انجام می‌شود.

تنگه مس؛ لذت صخره‌نوردی

‌‌تنگه‌‌ مس، در ایالت چیهواهوا، یک‌سری از دره‌های باریکی است که بزرگ‌تر و عمیق‌تر از گراند‌کانیون در ایالات‌متحده است. این تنگه در کوه تاراهومارا قرار گرفته و نام خود را از رنگ مسی مایل به سبز خود گرفته است. متداول‌ترین مسیر برای دیدن زیبایی‌های این تنگه مسیری است که از ۳۷ پل و ۸۶ تونل عبور می‌کند و دارای ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریاست، به همین خاطر منظره‌ زیبایی از تنگه دیده می‌شود. بیشتر ماجراجویان از پل‌های معلق، صخره‌نوردی و پیاده‌روی در این مکان لذت می‌برند.

مطالب دیگر در حوزه گردشگری را درتوریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=49007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.