تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
4

سعيد شيخ‌زاده در گفت‌وگو با صنعت و توريسم

  • کد خبر : 49619
  • 05 فوریه 2019 - 10:55
سعيد شيخ‌زاده در گفت‌وگو با صنعت و توريسم

سعيد شيخ‌زاده در گفت‌وگو با صنعت و توريسم: سفر از بهترين اتفاقات زندگي است سعيد شيخ‌زاده فعاليت هنري را از سن کودکي آغاز کرده‌است. او در عرصه‌هاي دوبله، اجرا و بازيگري فعاليت مي‌کند. اکنون چند ماهي است که برنامه ۳۰۰ ثانيه را در شبکه آي‌فيلم اجرا مي‌کند و به گفته خودش مورد استقبال مخاطبان قرارگرفته‌است. […]

سعيد شيخزاده در گفتوگو با صنعت و توريسم:

سفر از بهترين اتفاقات زندگي است

سعيد شيخزاده فعاليت هنري را از سن کودکي آغاز کردهاست. او در عرصههاي دوبله، اجرا و بازيگري فعاليت ميکند. اکنون چند ماهي است که برنامه ۳۰۰ ثانيه را در شبکه آيفيلم اجرا ميکند و به گفته خودش مورد استقبال مخاطبان قرارگرفتهاست. با اين هنرمند گفتوگو کردهايم.

   آقاي شيخزاده چقدر اهل سفر هستيد و سفر چه چيزي به شما بهعنوان يک انسان اضافه ميکند؟

بسيار اهل سفر هستم اما مدت‌هاست که به‌دليل مشغله کاري سفر نرفته‌ام مگر سفر کاري. چيزي لذت‌بخش‌تر از سفر نيست، سفر جزيي از بهترين لحظات زندگي انسان‌هاست. ذات انسان اينگونه است که دوست دارد تجربيات تازه‌اي به‌دست بياورد، مثل آب‌وهواي جديد و ديدن مناطق جديد را تجربه کند. به‌نظرم سفر يکي از بهترين اتفاقات زندگي من است حتي از سفرهاي کاري هم سعي مي‌کنم لذت‌ببرم. البته همانطورکه اشاره‌کردم مدتي است برنامه زنده دارم و فرصت نمي‌کنم زياد سفر بروم.

 در سفرهاي داخلي که در کشورمان داشتيد، سفر به کدام شهر يا منطقه برايتان جذابتر بودهاست؟

همه شهرهاي ايران را دوست دارم اما شهرهايي که به توريست اهميت بيشتري مي‌دهند مثل اصفهان، شيراز، کيش و بخشي از شمال کشور. کاش همه شهرهاي ما به توريست اهميت بدهند و توريست‌هاي بيشتري را بپذيرند.

  يک منطقه يا شهر از کشور را براي سفر پيشنهاد بدهيد؟

شهرهاي زيبايي داريم اما کاشان را پيشنهاد مي‌کنم.

به‌نظرتان هنگام سفر براي حفاظت از محيط‌زيست و جاذبه‌هاي توريستي کشورمان چه بايدکرد که در بين آحاد جامعه اين موضوع نهادينه شود؟ احتمالا شما هم ديده‌ايد که برخي در رعايت مسايل ابتدايي مثل نريختن زباله يا يادگاري‌ننوشتن روي ابنيه‌تاريخي هنوز در ابتداي راه هستند. متاسفانه دير به فکر اين افتاديم که از امتيازات گردشگري کشورمان پول دربياوريم. چرا بيشتر مردم بايد ترجيح‌بدهند سفر خارجي داشته‌باشند و چرا نبايد در کشورمان اين سفرها را بروند و اين پول بين خودمان باشد. کشورهاي خارجي رسيدگي‌کردند و به صنعت توريسم اهميت دادند و مي‌دهند. تبليغات در اين زمينه بسيار موثر است. به اين چرخه اقتصادي بايد اهميت‌داد و بايد به توريست اهميت‌بدهيم. گذشته از اين، هزينه‌ها را بايد درنظر‌بگيريم. مثلا سفرهاي داخلي ما مساوي با سفر به يکي از شهرهاي ترکيه است و طبيعي است که مسافر ترجيح مي‌دهد، سفر خارجي برود تا با منطقه و فرهنگ جديدي آشنا شود. اين موضوعي است که در بحث توريسم بايد به آنها توجه‌کرد. از طرفي مسلما اين فرهنگ‌سازي که اشاره‌کرديد، بسيار درست است. بايد روي اين موضوع فرهنگ‌سازي بسيار کار کرد و آموزش‌داد.

کمي هم به فعاليتهاي هنريتان بپردازيم. شما در عرصه بازيگري و اجرا و دوبله فعاليت داريد. کداميک از اين عرصهها برايتان جديتر است؟

من در هرزمينه‌اي که کار مي‌کنم تلاشم اين است که از آن لذت‌ببرم. چه بازيگري، چه اجرا و چه دوبله، اين عرصه‌ها به هم مربوط هستند. بسيار به اين عرصه‌ها علاقمند هستم و اميدوارم هر روز در حرفه‌ام پيشرفت‌کنم.

  اين روزها در شبکه آي فيلم مسابقه ۳۰۰ ثانيه را داريد. از اجراي اين برنامه برايمان بگوييد؟

حدود سه ماه است که هر روز برنامه ۳۰۰ ثانيه را داريم. خوشبختانه بيننده‌هاي زيادي دارد. فرم و جوايز خوبي هم دارد که براي بينندگان هيجان‌انگيز است.

مطالب دیگر در حوزه گردشگری را درتوریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=49619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.