تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
10

رونق بیشتر گردشگری در شهر یزد با همکاری تمام ارگان‌ها

  • کد خبر : 11118
  • 17 جولای 2017 - 11:21

به گزارش خبرگزاری صنعت و توریسم به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، کوروش نیکنام، نماینده اسبق زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ثبت‌جهانی شدن شهر یزد، ضمن بیان این مطلب، افزود: «در طی سالیان متمادی زرتشتیان و مسلمانان یزد در کنار هم با همکاری هم این شهر را ساخته‌اند. درواقع، شهر یزد نمادی از […]

به گزارش خبرگزاری صنعت و توریسم به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، کوروش نیکنام، نماینده اسبق زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ثبت‌جهانی شدن شهر یزد، ضمن بیان این مطلب، افزود: «در طی سالیان متمادی زرتشتیان و مسلمانان یزد در کنار هم با همکاری هم این شهر را ساخته‌اند. درواقع، شهر یزد نمادی از همزیستی مسالمت‌آمیز و موفق ادیان در کنار هم است. این شهر میراث مشترک تمام ایرانیان است و ثبت‌جهانی آن فرصتی است که توجه بیشتری به این شهر بشود.»

نماینده سابق زرتشتیان در مجلس، با اشاره به اماکن تاریخی و مهم زرتشتیان ایرانی در یزد و ثبت آن به‌عنوان میراث فرهنگی، توضیح داد: «آتشکده معروف و اصلی زرتشتیان در شهر یزد که به ”آتشکده بهرام“ مشهور است، از اماکن مهم دین زرتشت است. در آنجا آتش مقدس نگه‌داری می‌شود که سابقه آن به ۱۵۰۰ سال قبل می‌رسد و در این سال‌ها هرگز خاموش نشده است. ازاین‌رو، این آتشکده مکان مقدس مهمی برای زرتشتیان ایران و جهان به‌حساب می‌آید و جای خرسندی دارد که این مکان به‌عنوان میراث‌جهانی ثبت شود.»

او با اشاره به همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف در شهر یزد تأکید کرد: «یکی از زیباترین جلوه‌های زندگی در شهر یزد همین همزیستی و همکاری بین ادیان مختلف است. امیدوارم این موضوع باز هم تقویت شود. ثبت‌جهانی یزد می‌تواند به این امر هویت‌بخش کمک کند.»

نیکنام، در انتها، با تقدیر از تلاش سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این رخداد جهانی گفت: «امیدوارم با یک نگاه همه‌جانبه و همکاری تمام ارگان‌ها و دست‌اندرکاران زمینه برای توسعه و رونق هر چه بیشتر گردشگری در شهر یزد فراهم شود.»

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=11118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.