تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
3

روزی خوش در طبیعت با دوستان

  • کد خبر : 53277
  • 05 جولای 2019 - 10:00
روزی خوش در طبیعت با دوستان

روزی خوش در طبیعت با دوستان اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید و میل دارید گاهی اوقات از سروصدای شهر دل بکنید و به کوهپیمایی در بلندی‌های نزدیک شهر یا محیط سرسبزی در طبیعت بروید، توصیه می‌کنیم چند راهنمایی را که راحتی و امکان لذت‌بردن شما را بیشتر فراهم می‌کند در نظر داشته باشید: قبل از […]

روزی خوش در طبیعت با دوستان

اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید و میل دارید گاهی اوقات از سروصدای شهر دل بکنید و به کوهپیمایی در بلندی‌های نزدیک شهر یا محیط سرسبزی در طبیعت بروید، توصیه می‌کنیم چند راهنمایی را که راحتی و امکان لذت‌بردن شما را بیشتر فراهم می‌کند در نظر داشته باشید:

قبل از رفتن به فضای خارج از شهر برای طبیعت‌گردی حتی اگر برنامه رفت و برگشت‌تان فقط یک روز آن هم از صبح تا نزدیک عصر است، یادتان باشد که یک فندک و چراغ‌قوه‌ای کوچک نیز با خود همراه داشته باشید. ممکن است به هر دلیل برنامه‌هایتان چنان‌که باید پیش نرود و نتوانید خود را به‌موقع به منزل برسانید. در این صورت وسایل مناسبی را برای موعد تاریکی هوا همراه خود برده‌اید.

اگر قصد دارید از مسیری حرکت کنید که بیشتر سربالایی است، مثل گشت و گذار در مناطق کوهپایه‌ای و یا کوهپیمایی با دوستان، به هیچ‌وجه این فکر به سرتان نزند که زانوهایتان را با زانوبند ببندید. برای استفاده از این پدها حتماً باید با پزشک یا فیزیوتراپ مشورت کنید زیرا ممکن است به جای کمک به سلامت روان و جسم خود با طبیعت‌گردی، بر عکس به دلیل استفاده نابجا از زانوبند به سلامت جسمی خود لطمه بزنید و صحت زانوهایتان را به مخاطره اندازید.

اگر قصد کوهپیمایی دارید، عصاهای مخصوص کوهنوردی یا چوب‌های بلندی را که برای کمک به پیاده‌روی در این مسیرها استفاده می‌کنید حتما به‌صورت جفت به‌کار ببرید. کسانی که از یک چوب یا عصای کوهنوردی استفاده می‌کنند معمولا نمی‌دانند که با این کار به اندام و بدن خود به‌خصوص در نواحی مفاصل و ماهیچه‌ها آسیب می‌رسانند.

هنگام پایین آمدن از کوه کمرتان را صاف نگه دارید و با آرامش پایین بیایید. اگر حفظ تعادل برایتان مشکل است، اندکی زانوهایتان را خم کنید.

برای اینکه طی پیاده‌روی تا رسیدن به مقصد کمتر احساس خستگی کنید، چه در فضای باز طبیعت و چه در زمانی که در مسیر کوه یا دره قرار دارید، موضوعاتی را در ذهن مرور کنید که هم فکرتان را از سختی مسیر منحرف کند، هم باعث تقویت ذهنی شما در تداوم راه باشد. البته یادتان باشد که دقتتان را کاهش ندهید زیرا در این صورت به جای پیشگیری از احساس خستگی، ممکن است ناخودآگاه از راه اصلی منحرف شوید.

هیچ‌گاه، هیچ‌گاه، هیچ‌گاه بدون همراهی راهنما و راه‌بلدی مجرب و بر اساس میل و هوسی وافر و ناگهانی به طبیعت کویری نروید. طبیعت‌گردی در مناطق کویری از هر نوع طبیعت‌گردی دیگری به دلیل احتمال گم‌شدن و در نتیجه عدم دسترسی به آب، تابش شدید خورشید، و بسیاری دلایل دیگر اگرچه ساده می‌نماید اما خطرناکتر است. چه در کوهپیمایی و چه در مناطق جنگلی یا نواحی دیگر می‌توان با علامتگذاری درختان، راه و… مسیر بازگشت را پیدا کرد اما در کویر یک وزش ملایم باد می‌تواند تمام ردها و علائم را پاک یا جابه‌جا کند و شما را به دردسری بیندازد که امکان پیدا کردن شما و مرگ نیز افزایش یابد.

اگر در راهی قرار دارید که قسمت‌هایی از مسیر را باید از درون رودخانه طی کنید حتما کفش مناسب همراه داشته باشید. قدم گذاشتن در آب بدون کفش برای جلوگیری از خیس و خراب شدن آن می‌تواند خطرناکتر باشد. سنگ‌های تیز، لبه‌های برنده زباله‌ها و… احتمال زخمی شدن پا و به‌خصوص ورود باکتری‌های ناشناخته را به محل زخم افزایش می‌دهد و ممکن است سلامتی یا حتی جانتان را به خطر اندازد.

هنگام طبیعت‌گردی، جوراب نخی به پا نکنید. این جوراب‌ها عرق را به خود جذب می‌کنند و احتمال تاول زدن پاهایتان را شدت می‌بخشند.

اگر قصد دارید زمان زیادی در طبیعت به‌سر ببرید با خودتان مقدار کمی زنجفیل همراه داشته باشید. یکی از خواص زنجفیل کمک به دستگاه گوارش و کاهش و تسکین دردهای ناگهانی معده است.

هیچ‌گاه در شرایط سخت روحیه خود را از دست ندهید. حتی اگر هیچ راهی برای تغییر دادن وضعیتی که در آن گرفتار شده‌اید نیافتید، همچنان با خودتان تکرار کنید «حتماً راه دیگری برای نجات، یا تغییر شرایط، یا بهبود وضعیت هست». همزمان سعی کنید مقاومت‌تان را تقویت کنید و با تمرکز بیشتر به راه‌هایی بیندیشید که بتوانید با به کار بستن آنها، شرایط را به نفع خودتان عوض کنید.

پیش از رفتن به طبیعت، حتی اگر به مناطق جنگلی و سایه‌دار می‌روید، از کرم ضد‌آفتاب استفاده کنید. قبل از اینکه به مناطقی با تابش شدید اشعه خورشید پا بگذارید، مقدار بیشتری کرم ضد‌آفتاب به نواحی در معرض اشعه پوستتان همچون صورت و دست‌ها بمالید تا دچار سوختگی و همچنین از دست دادن آب بدن از طریق منافذ پوستی و تعریق نشوید.

مطالب دیگر در حوزه گردشگری را درتورسیم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=53277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.