تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
5

رمین روستای صیادها و گردشگران

  • کد خبر : 53350
  • 07 جولای 2019 - 12:52
رمین روستای صیادها و گردشگران

رمین روستای صیادها و گردشگران «رمین» یكی از روستاهای بزرگ چابهار واقع در دهستان «كمبل‌سلیمان» بخش مركزی چابهار است. این روستا در هفت كیلومتری بندر چابهار از نزدیک‌ترین روستاهای صیادی به این شهر است و از سمت شرق از طریق جاده ساحلی بنادر صیادی بریس، پسابندر و خلیج‌گواتر را به شهر منتهی می‌سازد. روستای رمین […]

رمین روستای صیادها و گردشگران

«رمین» یكی از روستاهای بزرگ چابهار واقع در دهستان «كمبل‌سلیمان» بخش مركزی چابهار است. این روستا در هفت كیلومتری بندر چابهار از نزدیک‌ترین روستاهای صیادی به این شهر است و از سمت شرق از طریق جاده ساحلی بنادر صیادی بریس، پسابندر و خلیج‌گواتر را به شهر منتهی می‌سازد. روستای رمین از شمال به كوه‌های روستای تیس‌كوپال، از غرب به چابهار و از جنوب به دریای عمان محدود می‌شود. خور قدیم، نوار ساحلی «كلات‌رود» كه از یک طرف به دریا و از طرف دیگر با صخره‌های بسیار و ماسه‌های طلایی به تالاب لیپار منتهی می‌شود، از جاذبه‌های طبیعی این روستا به‌شمار می‌آیند.

کوه‌های مینیاتوری

كوه‌های مینیاتوری یا «مریخی» اطراف روستا با مناظر بسیار زیبا در یک طرف جاده و طرف دیگر آن دریا و تراش‌ها و برش‌های ناشی از فرسایش و واریزه‌های آن و رنگ سفید این كوه‌ها چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌كند. تماشای مناظر كوه‌های بزرگ و كوچک با شكل خارق‌العاده و حرارت هوا و غبار شرجی حاصل از آن، انسان را به یاد مناظر خیالی و رویایی از كرات آسمانی می‌اندازد و برای لحظاتی احساس می‌كند در مریخ به سر می‌برد. این پدیده کم‌نظیر توجه توریست‌ها به‌خصوص خارجی‌ها را به‌ خود جذب کرده است. با ورود هر توریست در این روستا بیشتر در جستجوی این مکان هستند و ماسه‌های طلایی سواحل اطراف جاذبه آن را دوچندان کرده است.

تالاب لیپار

تالاب لیپار یكی از بزرگ‌ترین تالاب‌ها در استان سیستان و بلوچستان است که در چهار كیلومتری روستای رمین قرار دارد و به شكل سدی طبیعی آب‌های سرگردان اطراف را در خود جمع كرده است. این تالاب محل رویش انواع درختچه‌های حرا، گز و چش است كه مناظر بسیار چشم‌نوازی را خلق كرده‌اند. در این تالاب انواع پرندگان نظیر چنگر، فلامینگو، كشیم، حواصیل سفید و خاكستری، طاووسكن، باقرقره، تیهو و خوتكا زندگی می‌كنند و اكوتوریسم خاصی را برای منطقه به‌وجود آورده‌اند، لذا بسیاری از علاقه‌مندان به طبیعت در فصل مهاجرت پرندگان از این تالاب بازدید می‌كنند.

با توجه به منظره‌های بسیار زیبای تالاب و قرار داشتن در كنار جاده ساحلی چابهار به خلیج گواتر این منطقه شاهد حضور گردشگران در این مكان است. اسكله صیادی این روستا و منظره حركت و پهلوگیری انواع لنج‌های صیادی و تخلیه ماهیان صید شده نیز از جاذبه‌های تماشایی این روستا است كه گردشگران ترجیح می‌دهند این مناظر را از نزدیك ببینند.

این روستا در كنار اسكله رمین با اختصاص مقام نخست تا سوم صید ماهیان به‌عنوان یكی از پایگاه‌های اصلی صید تن ماهی در سطح شهرستان چابهار مطرح است. بیشتر روستاییان در این روستا صیاد هستند، لذا دریا در اشتغال و توسعه این منطقه نقش بسزایی دارد. در كنار این روستا چندین كارخانه كنسرو ماهی و عمل‌آوری فرآورده‌های آبزیان فعال است و محصولات تولیدی آنها به دلیل فاصله كم بین صید ماهی و كارخانه از كفیت بسیار بالایی برخوردار است.

مطالب دیگر در حوزه گردشگری را در توریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=53350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.