تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
1

در اقتصاد کشورهای پیشرو

  • کد خبر : 58656
  • 05 دسامبر 2019 - 9:13
در اقتصاد کشورهای پیشرو

نقش مولد صنعت ورزش با بهره‌گیری از گردشگری (۶۰) در اقتصاد کشورهای پیشرو یادداشت از مجید روان‌ستان تهران – توریسم پرس – در بخش پنجاه و نهم این یادداشت به آنجا رسیدیم که دومین ابزار مهمی كه می‌تواند به خوبی زمینه را برای جذب گردشگر ورزشی فراهم كند، بازی‌های جذاب بومی محلی است. بازی‌‎هایی كه […]

نقش مولد صنعت ورزش با بهره‌گیری از گردشگری (۶۰)

در اقتصاد کشورهای پیشرو

یادداشت از مجید روان‌ستان

تهران – توریسم پرس – در بخش پنجاه و نهم این یادداشت به آنجا رسیدیم که دومین ابزار مهمی كه می‌تواند به خوبی زمینه را برای جذب گردشگر ورزشی فراهم كند، بازی‌های جذاب بومی محلی است. بازی‌‎هایی كه دیگر به سبك زندگی كنونی تعلق ندارند، اما از جنبه‌های فرهنگی و هیجان‌های ذاتی می‌توانند سالانه هزاران نفر از توریست‌های خارجی و گردشگران داخلی را به مناطق مختلف كشور بكشانند.

مصداق بارز این ادعا را می‌توان در آمارهای اسبربانك روسیه دید كه پس از بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ این كشور اعلام كرد، شهروندان كشورهای خارجی كه برای تماشای بازی‌های جام جهانی به روسیه سفر كرده‌اند، حدود یک میلیارد و پانصد میلیون دلار در این كشور هزینه كرده‌اند كه این رقم سال ۲۰۱۷ برای بازی‌های جام كنفدراسیون‌ها هفتصد هزار دلار بوده است. در این پژوهش هزینه بلیت‌ها و رزرواسیون هتل‌ها گنجانده نشده است.

با توجه به آنچه گفته شد و نظر به جذابیت‌های طبیعی ویژه ورزش‌های زمستانی، وجود بیش از یك هزار بازی بومی و محلی ثبت شده و اقوام و اقلیت‌های مختلف زبانی و دینی؛ کشور ما یكی از مناسب‌ترین كشورها برای جذب گردشگر ورزشی به شمار می‌رود. هر چند كه زمینه‌های رشد این شیوه از گردشگری در كشور با شرایط آرمانی فاصله فراوانی دارد، اما تدوین یك برنامه جامع و مدون می‌تواند ظرفیت‌های بالقوه این بخش را بالفعل كرده و در كنار توسعه ورزش، كشورمان از درآمدهای ناشی از گردشگری ورزشی بهره خواهد گرفت.

کسانی که مشتاق حضور در جام جهانی بودند از مدت‌ها پیش برنامه سفر خود را آماده و شرایط اسکان، بلیت، حمل و نقل و گردشگری کشور روسیه را بررسی کرده و اقدام به رزرو و خرید امکانات کرده‌اند. اگر تب فوتبال شما را هم گرفته و دل‌تان می‌خواهید هر طور شده در دقیقه ۹۰ راهی شوید و  بازی‌ها را از نزدیک ببینید و تیم ملی را تشویق کنید، باید بدانید که تورهای جام جهانی اکنون در بالاترین قیمت خود قرار گرفته و خرید آنها بدون ریسک نیست. همچنین اگر دیدن فوتبال و هیجان ورزشگاه‌ها برای شما اهمیت ندارد، بهتر است صبر کنید تا جام جهانی تمام شود!

مطالب دیگر در حوزه  گردشگری ورزشی ر ا توریسم پرس دنبال کنید.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=58656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.