تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
5

خورد و خوراک غربی و شرقی در مالزی

  • کد خبر : 48223
  • 07 ژانویه 2019 - 9:39

خورد و خوراک غربی و شرقی در مالزی تننوع خوراکي ها  در کشور مالزی بسيار زياد است و  فرهنگ غذايی غربی و شرقی در اين کشور وجود دارد. اين هفته دستور پخت چند غذای مالزيايی را در ستون آشپزخانه ملل به منظور آشنايي خوانندگان گرامی مي آوريم. طرز تهیه غذاهای مالزی ساتای؛ بوي خوش کباب […]

خورد و خوراک غربی و شرقی در مالزی

تننوع خوراکي ها  در کشور مالزی بسيار زياد است و  فرهنگ غذايی غربی و شرقی در اين کشور وجود دارد. اين هفته دستور پخت چند غذای مالزيايی را در ستون آشپزخانه ملل به منظور آشنايي خوانندگان گرامی مي آوريم.

طرز تهیه غذاهای مالزی

ساتای؛ بوي خوش کباب

خورد و خوراک غربی و شرقی در مالزی

ساتای غذای محلی مالزيايی هاست  که از تکه های کوچک گوشت که در زردچوبه و شيره نارگيل بر روي بامبو خواباند شده، تشکيل مي شود . تکه های گوشت را پس از آماده شدن و مزه گرفتن به سيخ های چوبی کوتاه مي کشند و بر روی منقل کبابی مي کنند. اين غذا به همراه سس تند بادام زمينی، پياز و تکه های خيار سرو مي شود .

لاکسا ؛ يک سوپ فراموش نشدنی

خورد و خوراک  غربي و شرقي در مالزي

مناطق مختلف مالزی اين غذا را با دستور العمل های مختلف درست مي کنند، ولی به ياد داشته باشيد در ساراواک و جوهر سراغ هيچ غذايي را به جز لاکسا نگيريد.

اين که مردم مالزی ادعا مي کنند اين غذای محلی آن هاست، ولي در واقع خاستگاه اصلی آن تايلند است ، چندان مهم نيست، آن چه اهميت دارد لذيذ بودن اين غذاست.

لاکسا در واقع يک سوپ بسيار تند و ترکيبی از ادويه هاي مختلف مالزيايي و چينی به همراه شير نارگيل است. مواد تشکيل دهنده اين سوپ رشته فرنگی ، تکه های مرغ، ماهي، ميگو  و صدف های کوچک است.

 روجاک ؛ سالاد منحصر به فرد

خورد و خوراک  غربي و شرقي در مالزي

تصورش را بکنيد يک ظرف پر ازساقه لوبيا ، خيار خرد شده و لبو ، چند تکه کيک، تخم مرغ آبپز، پودر ميگو که با سس شيرين و ادويه دار بادام زمينی همراه مي شود . يک سالاد خوش طعم  به عنوان پيش غذا در يک هواي مطبوع، ديگر چه می خواهيد ؟

 ناسی لماک؛ يک صبحانه دبش

خورد و خوراک  غربي و شرقي در مالزي

به طور معمول ناسی لماک در مالزی به عنوان صبحانه يا ميان وعده در طول روز خورده مي شود. آنچه اين خوراکی را خيلی خواستنی مي کند، خواباندن برنج در شيره نارگيل قبل از بخارپز کردن آن است و در انتها نيز براي افزدون عطر و بو به آن برگ معطر يک نوع گياه را مي زنند . سپس به همراه  نوعی سس تند ، تخم مرغ پخته شده ، خيار، بادام زميني و ماهي هاي کوچک خشک شده  سرو نموده و  با دست مي خورند.

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=48223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.