تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
3

خان‌آباد مرکزی با ظرفيت‌هاي گردشگري جذاب

  • کد خبر : 51207
  • 18 آوریل 2019 - 10:18
خان‌آباد مرکزی با ظرفيت‌هاي گردشگري جذاب

خان‌آباد مرکزی با ظرفيت‌هاي گردشگري جذاب روستاي نمونه گردشگري به محدوده جغرافيايي اطلاق مي‌شود كه در آن، يك يا چند جاذبه يا مجموعه‌اي از جاذبه‌هاي طبيعي، تاريخي و فرهنگي وجود دارد كه اين امر انگيزه‌اي براي سفر و اقامت گردشگران خواهد بود. روستاي خان‌آباد با توجه به دارا بودن آثار تاريخي و جاذبه‌هاي طبيعي بسيار […]

خان‌آباد مرکزی با ظرفيت‌هاي گردشگري جذاب

روستاي نمونه گردشگري به محدوده جغرافيايي اطلاق مي‌شود كه در آن، يك يا چند جاذبه يا مجموعه‌اي از جاذبه‌هاي طبيعي، تاريخي و فرهنگي وجود دارد كه اين امر انگيزه‌اي براي سفر و اقامت گردشگران خواهد بود. روستاي خان‌آباد با توجه به دارا بودن آثار تاريخي و جاذبه‌هاي طبيعي بسيار مي‌تواند به عنوان يكي از روستاهاي هدف گردشگري كشور مطرح باشد.

روستاي «خان‌آباد» از توابع شهرستان خمين اگرچه در حال مطرح شدن به عنوان يكي از روستاهاي هدف گردشگري است اما با توجه به ايجاد نشدن زيرساخت‌هاي لازم، به عقيده بسياري از كارشناسان گردشگري انتخاب و معرفي آن به عنوان يك «هدف گردشگري» به اقتصاد اين منطقه و ساكنان بومي آن كمك چنداني نخواهد كرد. همچنين نبود تبليغات و ارائه نشدن اطلاعات لازم درباره روستاي خان‌آباد اين روستا را همچنان ناشناخته مانده است.

البته سال گذشته بيش از ده‌ها تور مختلف از شهرستان خمين و روستاي خان‌آباد و روستاهاي ديگر شهرستان بازديد كرده‌اند و به‌نظر مي‌رسد آژانس‌هاي گردشگري و راهنمايان تورهاي گردشگري همت بيشتري براي معرفي روستاي خان‌آباد به خرج داده‌اند تا مسوولان گردشگري و مديران روستاي خان‌آباد!

آثار تاريخي روستاي خان‌آباد شامل سنگ‌نگاره‌هاي تيمره، گور‌دخمه خمين، قلعه سالار محتشم، حمام تاريخي روستاي لكان، غار و زيستگاه كهن‌‌زاغه بزرگ، روستاي رباط، معبد خورهه و آتشكده و آتشكوه هستند و جاذبه‌هاي طبيعي اين روستا غار چال‌نخجير، غار كوه‌گره‌خان، منطقه حفاظت‌شده الوند لكان و …‌ هستند.

برگزاري بازي‌هاي محلي (طناب‌كشی، چوگو، مسابقه الاغ‌سواري و ‌…) و اجراي موسيقي محلي از جمله ميراث ناملموس جذابي است كه براي گردشگران مي‌تواند تجربه‌اي به‌ياد ماندني را رقم بزند. اما نبود امكاناتي همچون سرويس‌هاي بهداشتي و مراكز خريد موجب مي‌شود گردشگري در روستاي خان‌آباد رونق نيافته و به معيشت مردم محلي اين روستا كمكي نكند. بيشتر تورهاي گردشگري گردشگران را در شهرستان خمين اسكان مي‌دهند و نبود اماكن اقامتي مشكلات بسياري را براي گردشگري اين روستا ايجاد مي‌كند.

مطالب دیگر در حوزه  گردشگری را در توریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=51207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.