تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
5

حمایت از سمن‌ها سرلوحه اقدامات اداره‌كل میراث فرهنگی است

  • کد خبر : 64863
  • 10 مارس 2020 - 13:22
حمایت از سمن‌ها سرلوحه اقدامات اداره‌كل میراث فرهنگی است

حمایت از سمن‌ها سرلوحه اقدامات اداره‌كل میراث فرهنگی است رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو گفت:« سیاست توانمندسازی سمن‌ها در سرلوحه اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دارد». به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی، علی خورابلو با اعلام این خبر گفت: […]

حمایت از سمن‌ها سرلوحه اقدامات اداره‌كل میراث فرهنگی است

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو گفت:« سیاست توانمندسازی سمن‌ها در سرلوحه اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دارد».

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی، علی خورابلو با اعلام این خبر گفت: « اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو ارتباط تنگاتنگ با سمن‌های میراث فرهنگی، محیط زیست و منابع طبیعی داشته و ۲۱ مورد از برنامه‌های فرهنگی و آیینی و گردشگری اجرا شده در این شهرستان را با همکاری سمن‌ها و انجمن‌ها برگزار کرده است».

او افزود: « سیاست توانمندسازی سمن‌ها در سرلوحه اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دارد و در این راستا ارتباطات خوبی با این سمن‌ها انجام می‌شود».

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو ادامه داد: یکی از این انجمن‌های مردم نهاد درختکاران جوان ماکو است که این انجمن در راستای تقدیر و تشکر از حمایت‌های مادی و معنوی رییس اداره میراث فرهنگی ماکو از این انجمن تعداد یک نهال درخت تزیینی و ۲۰ گلدان انواع درختچه‌های زینتی شامل گل رز و نسترن را به این اداره اهدا کرد».

او عنوان کرد: « این نهال‌ها و درختچه‌ها در فضاهای سبز کاخ موزه باغچه‌جوق ما کاشته شد تا زینت‌بخش محوطه این بنای تاریخی باشد».

خورابلو گفت: « انجمن درختکاران ماکو با استفاده از روش‌های مختلف تکثیر توانسته‌اند نمونه‌های موجود درختان و درختچه‌های باغ سردار ماکو را پرورش دهند و امید است در طرح احیای این باغ که با همکاری سازمان منطقه آزاد و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد از تجربیات و فعالیت‌های مثبت انجمن یاد شده بهره کافی را ببریم».

منبع:میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی 

مطالب دیگر در حوزه میراث ها را در توریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=64863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.