تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
3

حسن زارعی در گفت‌وگو با صنعت و‌توریسم

  • کد خبر : 48811
  • 17 ژانویه 2019 - 11:21
حسن زارعی در گفت‌وگو با صنعت و‌توریسم

حسن زارعی در گفت‌وگو با صنعت و‌توریسم: از شمال تا جنوب ایران جذابیت سفر دارد حسن زارعی هنرمندی است که سال‌ها در عرصه بازیگری فعالیت کرده و آثاری همچون آئینه، بوی پیراهن یوسف، نهنگ عنبر و ‌..‌‌. در کارنامه وی به‌چشم می‌خورد‌‌. او در  سریال دیوار به دیوار نقش خلیل‌زاده را ایفا کرد. با زارعی […]

حسن زارعی در گفت‌وگو با صنعت و‌توریسم:

از شمال تا جنوب ایران جذابیت سفر دارد

حسن زارعی هنرمندی است که سال‌ها در عرصه بازیگری فعالیت کرده و آثاری همچون آئینه، بوی پیراهن یوسف، نهنگ عنبر و ‌..‌‌. در کارنامه وی به‌چشم می‌خورد‌‌. او در  سریال دیوار به دیوار نقش خلیل‌زاده را ایفا کرد. با زارعی به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

آقای زارعی چقدر اهل سفر هستید و سفر چه چیزی به شما به عنوان یک هنرمند اضافه می‌کند؟

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی‌‌. شکی نیست که سفر به تجربه‌های انسان اضافه می‌کند‌‌. اگر شرایط و مشغله کاری اجازه بدهد، از سفر دریغ نخواهم کرد.

در سفرهای داخلی که در کشور‌مان داشته‌اید سفر به کدام شهر یا منطقه برای‌تان جذاب‌تر بوده است؟

البته که همیشه زادگاهم شیراز برایم جذابیت‌های خاص خود را دارد و معمولا توأم می‌شود با مرور خاطرات گذشته اما به نظر بنده ایران کشوری چهارفصل و بسیار دیدنی است؛ از ساحل خزر گرفته تا خلیج زیبای فارس، همراه با مردمانی مهمان‌نواز و خونگرم.

 یک منطقه یا شهر از کشور را برای سفر پیشنهاد بدهید و‌ یک غذای سنتی محلی؟

این سوال بسیار سختی است‌‌. تمام ایران جذابیت‌های خاص خود را دارد و همین‌طور غذاها‌‌. از میرزا قاسمی گیلان تا کلم‌پلوی شیرازی و ماهی‌های جنوب‌ ..‌‌. بستگی دارد به اینکه حال و هوای هر‌کسی او را به کدام سمت بکشاند و‌ انتخابش برای سفر کدام شهر یا منطقه باشد.

به نظرتان در بحث حفاظت از محیط‌ زیست و جاذبه‌های توریستی کشورمان چه باید کرد که در بین آحاد جامعه حفاظت از محیط‌زیست و جاذبه‌های توریستی و گردشگری که در کشورمان کم هم‌نیست، نهادینه شود؟

به نظر بنده درصد بسیار کمی از این پتانسیل استفاده شده و می‌شود‌‌. بحث حفظ و نگهداری از محیط‌زیست و اماکن باستانی احتیاج به فرهنگ‌سازی دراز‌مدت دارد‌‌. باید قدر و قیمت و ارزش این اماکن و آثار برای مردم مشخص شود‌‌. وقتی کسی نمی‌داند که دیوارهای یک مکان تاریخی چقدر مهم و گرانبهاست و مربوط به تمدن خود آن فرد می‌شود، ممکن است دست به نوشتن یادگاری هم بزند‌‌. وقتی شما یک تکه سنگ در خانه دارید، ممکن است به آن اهمیت ندهید و هر از‌ گاهی آنرا در گوشه‌ای بیندازید اما اگر برای شما روشن شود که آن سنگ یاقوت اصل است و چقدر ارزش مادی یا معنوی دارد آنرا در جعبه خاتم‌ و در مکانی محفوظ نگه می‌دارید.

شخصیت خلیل‌زاده در سریال دیوار به دیوار چقدر به شما نزدیک است و اساسا برای نزدیک شدن به این نقش چه راهکاری را پیش گرفتید؟

کاراکتر خلیل‌زاده اصلا به من نزدیک نبود‌ اما با راهنمایی‌های جناب مقدم و وسواسی که خودم در پیدا کردن نقش داشتم، تلاش کردم تا نقش را مال خود کنم که البته کار بسیار دشواری بود و هست.

یکی از جذابیت‌های خانواده خلیل‌زاده در سریال دیوار به دیوار نوع ارتباط اعضای خانواده‌هایی است که در آن خانه بزرگ باهم زندگی می‌کنند، خصوصا رابطه خلیل‌زاده و همسرش مهری‌‌. چقدر با خانم خیراندیش در این زمینه تعامل داشتید خصوصا در مورد استفاده از لهجه شیرازی؟

ما هر دو شیرازی هستیم و از خیلی قدیم و سپس در دانشکده هنرهای زیبا با هم همکار بوده‌ایم‌‌. همکاری با خانم خیر‌اندیش به‌خاطر انرژی بسیار خوب ایشان بسیار لذت‌بخش است و البته لهجه شیرازی به ما کمک کرد که صمیمیت بین این افراد را افزایش دهیم.

شما هنرمند با‌تجربه‌ای هستید و در کارنامه تلویزیونی‌تان آثار پرمخاطبی چون سریال آئینه به‌چشم می‌خورد‌‌. به نظرتان چرا این روزها در تلویزیون برنامه‌ها و سریال‌های پرمخاطب کم داریم؟

صحبت درباره چرایی ریزش مخاطب تلویزیون حرف تازه‌ای نیست‌‌. تقریبا همه می‌دانند که چه گذشت و چه شد‌‌. باید امیدوار بود که تلویزیون روند رو به رشدی را پی بگیرد و این روند باعث آشتی بیشتر مخاطبان با تلویزیون شود.

‌ سخن پایانی…

در پایان می‌خواهم از تهیه‌کننده محترم سریال که با مدیریت و‌ منش خود فضای آرامی را برای گروه مهیا کرده است، تشکر کنم و‌ صمیمانه دست بچه‌های پشت‌صحنه را که عاشقانه و صادقانه ما را همراهی می‌کنند، می‌فشارم و به همه آنها خداقوت می‌گویم.

مطالب دیگر در حوزه بازیگری  را درتورسیم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=48811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.