تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
0

برگزاری جلسه علنی شورای اسلامی زرین شهر باحضور فرماندار شهرستان لنجان و شهردار زرین شهر

  • کد خبر : 112767
  • 23 سپتامبر 2023 - 12:09
برگزاری جلسه علنی شورای اسلامی زرین شهر باحضور فرماندار شهرستان لنجان و شهردار زرین شهر
جلسه علنی شورای اسلامی زرین شهر با حضور فرماندار شهرستان لنجان، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار زرین شهر در تالار شورای شهر برگزار شد.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط عمومی، محسن محمودی در این جلسه با اشاره به لزوم تسریع در رسیدگی به مشکلات زیست محیطی کارخانه ذوب آهن اظهار کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته عدم پیگیری جدی مسئولان امر و همچنین بی‌توجهی صنعت بزرگ ذوب آهن به مباحث زیست محیطی و انجام اقدامات مورد نیاز درخصوص رفع آلایندگی‌های این صنعت سبب شده هر روز آلایندگی کارخانه ذوب آهن بیشتر و بیشتر شود به‌گونه‌ای که امروز حق تنفس را از مردم شهرهای زرین شهر، چمگردان، سده لنجان و… گرفته است.

وی افزود: طی هفته‌های اخیر انتشار بوی مشمئز کننده کُک در ساعات پایانی شب سبب گلایه شهروندان شهرهای همجوار این صنعت شده و مسئولان این صنعت مادر باید بپذیرند که کوتاهی آنان در حل این چالش به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست چراکه شهروندان خصوصاً کودکان و افراد مسن بخاطر اینگونه کوتاهی‌ها دچار عذاب و چالش شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: با توجه به اینکه اداره محیط زیست شهرستان لنجان به صراحت اعلام کرده، انتشار بوی کُک در زرین‌شهر به دلیل اشکال فنی در واحد کُک سازی ذوب آهن است و در این خصوص نیز شکایتی را به دادستان شهرستان لنجان ارائه کرده‌اند و دستور رسیدگی به این شکایت نیز از سوی دادستان شهرستان لنجان، ابلاغ شده است، انتظار می‌رود از حقوق شهروندی ساکنین شهرهای همجوار صیانت شود.

وی ادامه داد: قطعاً آلایندگی‌های صنعت ذوب آهن در لایه‌های مختلف از نظر آلاینده‌های زیست‌محیطی و خطرات آنها برای سلامت انسان‌ها، حیوانات و محیط زیست مورد بررسی قرار گرفته است و برهمین مبنا درخواست تعطیلی واحد کُک سازی به دادستان شهرستان لنجان ارائه شده و امیدواریم با هم افزایی و همدلی مسئولان شهرستان لنجان یکبار برای همیشه به خواسته به حق شهروندان درخصوص حل مشکلات زیست محیطی کارخانه ذوب آهن پاسخ داده شود.

محمودی عنوان کرد: مدیریت شهری زرین شهرهیچ تعارضی با توسعه صنعت ندارد ولی نکته این است که فعالیت صنعتی چون ذوب آهن باید بر اساس پیوست‌ها و ضوابط زیست محیطی اتفاق بیفتد.

وی در پایان با اشاره به الحاق ۷۰ هکتار از اراضی دولتی به محدوده زرین شهر با هدف اجرای طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: با توجه به نبود زمین برای ساخت مسکن در خطه طلایی ایران و مهاجرت شهروندان به دیگر شهرها برای تهیه مسکن، نیاز است تدابیر اتخاذ شود تا پس از انجام بررسی‌های کارشناسی بتوانیم با جلب نظر مسئولان امر و همچنین کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین محیط زیست الحاق ۷۰ هکتار از اراضی دولتی را در این شهر به ۹۰ هکتار افزایش دهیم.

مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها را در صنعت و توریسم دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=112767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.