تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
18

برگزاری آیین روز درخت و درختکاری در شهر باغستان

  • کد خبر : 91423
  • 07 مارس 2022 - 15:08
برگزاری آیین روز درخت و درختکاری در شهر باغستان
آئین روز درخت و درختکاری و هفته منابع طبیعی امروز ظهر باحضور فرماندارشهرستان شهریار، امام جمعه باغستان جناب سرهنگ ترکمانی ،رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری باغستان ،فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج،معاونین و مدیران و مسئولان شهرداری،دوستداران طبیعت و محیط زیست و دانش آموزان دخترانه عزیز اله پزشکی ، نوجوانان و جوانان باغرس نمادین چندین اصله نهال در بوستان جدیدالاحداث خیابان بهار باغستان برگزار شد.
به‌گزارش صنعت و توریسم به نقل از روابط‌عمومی، سرپرست شهرداری باغستان در این مراسم با بیان اینکه هر میزان پیوند انسان و طبیعت بیشتر شود به همان نسبت استانداردهای زندگی نیز تقویت خواهد شد اظهار داشت: درخت یک میراث برای آیندگان است و مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پر ثمر ترین نعمت های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می سازد.
وی در ادامه افزود: درختکاری در ایران دارای پشتوانه ای از علاقه ملی و سنت تاریخی است و تاریخ نشان می دهد که ایرانیان باستان جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته به خاک و زراعت احترام می‌گذاشتند تا حدی که کاشت درخت را نوعی عبادت می‌ دانستند.
محمدرضاشمسایی در پایان اظهار داشت امروز همزمان با برگزاری این مراسم تعداد۴ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در تمام محلات شهر به صورت رایگان توزیع شده است.

مطالب دیگر در حوزه شهرداری‌ها را در صنعت و توریسم دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=91423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.