تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
4

برند ملی گردشگری

  • کد خبر : 48428
  • 09 ژانویه 2019 - 13:36

برند ملی گردشگری ایران کشورپهناور با جاذبه های فراوان گردشگری ایران کشوری پهناور با پیشینه هزاران ساله می‌تواند یکی از اولین برندهای ملی گردشگری در سراسر دنیا باشد، کشورمان با ویژگی‌های غنی فرهنگی، تاریخی، طبیعی و جغرافیایی خود هویتی رقابتی دارد و می‌تواند با اطلاع‌رسانی صحیح  این داشته‌ها، از مقاصد گردشگری دیگر متمایز باشد. برای […]

برند ملی گردشگری

ایران کشورپهناور با جاذبه های فراوان گردشگری

ایران کشوری پهناور با پیشینه هزاران ساله می‌تواند یکی از اولین برندهای ملی گردشگری در سراسر دنیا باشد، کشورمان با ویژگی‌های غنی فرهنگی، تاریخی، طبیعی و جغرافیایی خود هویتی رقابتی دارد و می‌تواند با اطلاع‌رسانی صحیح  این داشته‌ها، از مقاصد گردشگری دیگر متمایز باشد.

برای ساخت برند ملی گردشگری، باید بخش دولتی همراه با بخش خصوصی و مردم، هویتی یکسان و قابل‌اعتماد برای گردشگر تعریف کنند. بخش دولتی می‌تواند فراتر از بنگاه‌های گردشگری عمل کند و با ایجاد روابط دیپلماسی، برقراری ارتباط دو سویه با کشورهای جهان، شرکت در کلیه نمایشگاه‌های گردشگری دنیا با استاندارد لازم، آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای این صنعت و سرمایه‌گذاری و تخصیص بودجه در بخش راه‌سازی، تجهیز ناوگان حمل‌ونقل زمینی، هوایی، دریایی و ریلی حرکتی مثبت انجام دهد. اشاره به این نکته لازم است که چین باتوجه به تقاضای گردشگری، در سال گذشته ۲۶۰ شرکت هواپیمایی بین‌المللی افتتاح کرد‌ه‌است. این نشانگر توجه چین و آماده‌شدن این اژدهای قدرتمند برای کسب جایگاهی بالاتر در صنعت گردشگری است.

شرکت‌های گردشگری نیز با برندسازی تاثیر زیادی در ساخت برند ملی دارند، بخش خصوصی که همواره جلوتر از دولت‌ها گام برمی‌دارند با شم قوی خود می‌دانند در کدام بخش گردشگری، سرمایه‌گذاری کنند. ولی درحال‌حاضر با تمام توان در برگزاری تورهای برون‌مرزی فعالیت می‌کنند و انگیزه‌ای برای جذب گردشگر خارجی ندارند. لذا لازم است بخش دولتی در حل این نگرانی‌ها اقدامات لازم را انجام داده و با رفع دست‌اندازها، مشکلات زیرساختی و رفتاری و نیز ایجاد تشویق‌های لازم، بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری در این بخش ترغیب کند.

نقش مردم و جامعه نیز در برندسازی اهمیت زیادی دارد، باتوجه به اینکه گردشگران به شدت به برند اعتماد می‌کنند، سرمایه‌گذاری روی حفظ اعتماد و ایجاد رابطه پویا با بازدیدکننده و نقش مردمی آرام، شاد، پویا و پرامید و تعامل آنها با گردشگر در مقاصد گردشگری بسیار اهمیت دارد و از نکات اساسی در تداوم برندسازی محسوب می‌شود.

در پایان اشاره به یافتن بخش خاصی از گردشگری و نیز بازار هدف حائز اهمیت است. اینکه کدام بخش از صنعت گردشگری  کشورمان  کمتر قابل‌رقابت باشد و کدام  بازار دست‌یافتنی‌تر است. به‌عنوان مثال طبق آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۷ چین ۷/۶ تریلیارد دلار در بخش گردشگری در جهان هزینه کرده‌است و آمریکا، کانادا و سنگاپور برای دست‌یافتن به این بازار بزرگ در تلاشی مضاعف فعالیت می‌کنند. کشور ما هم با تحقیقات و بررسی اینکه کدام بخش گردشگری  برای چینی‌ها جذاب‌تر است و با بزرگنمایی آن بخش و ایجاد پیام مناسب و تبلیغات موثر برای بازار هدف، می‌تواند گامی بلند در کسب موفقیت و جذب این بازار کلان گردشگری بردارد و برند ملی خود را تثبیت کند.

با هماهنگی بخش‌های یادشده، «ایران» این سرای هنر، خاک پرگهر، سرزمین آب و آفتاب، مهد اندیشمندان، می‌تواند با آغوش باز آماده پذیرش سیل عظیم گردشگران جهان باشد.

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=48428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.