تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
2

بررسی طرح مرمت ۳ بنای تاریخی در شورای فنی- اقتصادی صندوق احیاء

  • کد خبر : 11323
  • 19 جولای 2017 - 14:06

به گزارش خبرگزاری صنعت و توریسم به نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی، جلسه کمیته فنی شورای فنی- اقتصادی صندوق احیاء با بررسی پرونده‌های ابنیه تاریخی کاروانسرای دودهک شهرستان دلیجان استان مرکزی، خانه شیران اصفهان  و کاروانسرای افضل  شوشتر استان خوزستان تشکیل شد. در این جلسه، طرح احیاء و مرمت کاروانسرای دودهک […]

به گزارش خبرگزاری صنعت و توریسم به نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی، جلسه کمیته فنی شورای فنی- اقتصادی صندوق احیاء با بررسی پرونده‌های ابنیه تاریخی کاروانسرای دودهک شهرستان دلیجان استان مرکزی، خانه شیران اصفهان  و کاروانسرای افضل  شوشتر استان خوزستان تشکیل شد.

در این جلسه، طرح احیاء و مرمت کاروانسرای دودهک با حضور مشاور، سرمایه گذار و نماینده میراث فرهنگی استان بررسی شد.

پس از بررسی طرح یاد شده نوبت به خانه شیران اصفهان بود که طرح مرمت و احیاء آن برای کاربری اقامتی و پذیرایی توسط اعضای کمیته فنی شورای فنی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین، کاروانسرای افضل سومین بنای تاریخی بود که طرح آن مورد بررسی اعضای کمیته فنی قرار گرفت.

اعضای شورای فنی- اقتصادی صندوق احیاء بناهای تاریخی شامل  تشکری نیا، امامی، دولت آبادی، جازی و میثاقیان به اضافه مسئولان صندوق احیاء متشکل از محمدرضا پوینده، ابوالفضل عبیدی، عباس پالیزبان و علی کاظمی، هستند.

این شورا با حکم معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شده و وظیفه بررسی و تصویب طرح های مرمت و احیاء بناهای واگذار شده صندوق احیاء را برعهده دارند.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=11323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.