تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
13

« باخت گردشگری ایران در جام جهانی »

  • کد خبر : 104815
  • 01 مارس 2023 - 15:43
« باخت گردشگری ایران در جام جهانی »

به گزارش صنعت و توریسم با توجه به حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر متاسفانه نتوانستیم از رخداد بزرگ و به یاد ماندنی جام جهانی فوتبال قطر برای جلب توریست و معرفی ایران خوب عمل کنیم. قطر کشوری کوچک با سه میلیون جمعیت توانست برای اولین بار جام جهانی را در خارج از […]

به گزارش صنعت و توریسم با توجه به حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر متاسفانه نتوانستیم از رخداد بزرگ و به یاد ماندنی جام جهانی فوتبال قطر برای جلب توریست و معرفی ایران خوب عمل کنیم.

قطر کشوری کوچک با سه میلیون جمعیت توانست برای اولین بار جام جهانی را در خارج از اروپا به خوبی برگزار کند و از تمامی امکانات این برگزاری چه جنبه اقتصادی و چه از جنبه فرهنگی به خوبی بهره ببرد بطوری که آغاز جام با قرائت  آیات قرآن مجید آغاز می شود و امیر قطر مراسم افتتاحیه را به دو زبان عربی و انگلیسی انجام میدهد و مصرف مشروبات الکلی هنگام ورود به استودیوم ها  ممنوع اعلام می کنند .

اینها چگونه به این مدیریت پذیرش توریست و مهمانپذیری و اعتماد سازی رسیده اند با یک خط هواپیمایی بزرگ و مورد اعتماد در جهان.

دبی هم در طول  دوره برگزاری  این رخداد جهانی به عنوان یک شهر موفق، مدرن ،آزادتر ،توسعه یافته تر از قطربه موفقیت‌های  بیشتری در جذب توریست رسیده است با امکانات جالب و دیدنی خود  ماند  پیست اسکی سرپوشیده در بیابان ، عمیق ترین استخر غوطه ور ساخته شده دست بشر، بلندترین ساختمان جهان و بزرگترین چرخ و فلک و اجاره دادن هواپیما های  جت خصوصی با طول پرواز یک ساعت از دبی به قطر .

حال ما کجای داستان هستیم بهترین زمان معرفی ایران به مسافران جام جهانی قطر را باختیم و از دست دادیم حاضر نشده ایم از قبل با یک برنامه‌ریزی با صرف هزینه‌های  درست و تبلیغات و اطلاع‌رسانی به موقع به  صنعت گردشگری کمکی بکنیم زیرا از بهترین  فرصت های  اطلاع رسانی جهانی که دیگر پیش نخواهد آمد بهره نبردیم. می‌توانستیم توجه جهانیان را به امکانات گردشگری بی نظیر و منحصر به فرد ایران جلب کنیم تا بتوانیم امکانات ارزش افزوده ی مناسبی به برای این صنعت بوجود آوریم.

قربانعلی تنگ شیر-مدرس دانشگاه

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=104815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.