تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
2

اینترنت اشیاء تحولی در صنعت گردشگری

  • کد خبر : 48320
  • 08 ژانویه 2019 - 9:15

اینترنت اشیاء تحولی در صنعت گردشگری گردشگری یکی از بزرگترین ورقابت پذیر ترین صنعت درجهان است گردشگران بدنبال خلاقیت ، رفاه و نواوری در انتخاب  خود هستند و روز به روز درخواست برای خدمات بهتر وخاص تر بیشتر می شود آنچه دراین قرن که قرن پیشرفت و فن آوری است مورد توجه قرار گرفته استفاده […]

اینترنت اشیاء تحولی در صنعت گردشگری

گردشگری یکی از بزرگترین ورقابت پذیر ترین صنعت درجهان است گردشگران بدنبال خلاقیت ، رفاه و نواوری در انتخاب  خود هستند و روز به روز درخواست برای خدمات بهتر وخاص تر بیشتر می شود آنچه دراین قرن که قرن پیشرفت و فن آوری است مورد توجه قرار گرفته استفاده گسترده اینترنت وبویژه اینترنت اشیاء است .

اینترنت اشیاء تحولی گسترده  در صنعت گردشگری ایجاد میکند.  کمتر از سه سال  دیگراینترنت اشیاء در هتلها ، ایرلاینها ، شرکت های مسافرتی دیده میشود بکارگیری مزایای فن آوری اینترنت اشیاء در این صنعت باعث افزایش کارایی می شود که  بسیارمورد توجه قرار می گیرد.

در اینجا به بررسی هشت مورد از بکارگیری اینترنت اشیاء که بر صنعت گردشگری اثر می گذاردمی پردازیم.

۱ –    شخص سازی : به کمک اینترنت اشیاء فرد می تواند دمای اتاق را  آنطور که میخواهد تنظیم کند . تلویزیون ، سیستم سرمایشی وگرمایشی ، چراغ ها  را روشن وخاموش  وکنترل کند ، هتل ها بدون استفاده از نیروی انسانی می توانند درها را باز و بسته کنند سیستم ها را تنظیم کنند امکانات را براساس نیاز مسافر تنظیم وکنترل کنند .

۲ –  اطلاعات  به موقع : اپلیکیشن های مربوط به ارتباط اینترنت  واشیاء به گردشگران کمک میکند تا به وسایل مختاف مورد نیاز در سفر متصل شوند.اگر تغییرات پروازی ایجاد شود و فرد پروازهای دیگری داشته باشداطلاعات به موقع در دسترس گردشگر قرار میگیرد ومی تواند فرد را از زمان ورود به فرودگاه تا زمانیکه همه کنترلها انجام شود هدایت  کند.

۳ – تجربه درپرواز :اینترنت اشیاء در طول پرواز بسیار کارایی دارد، سنسورهای حساس به صندلی فرد متصل  شده است که میتواند سطح اظطراب ،ضربان قلب ، دمای بدن و غیره را به فرد اطلاع بدهد وهمچنین با یک  اپلیکیشن فرد  میتواند وضعیت خود را به دیگری گزارش کند

۴–   ویژگیهای دیگر: اینترنت اشیاء در فرودگاه کمک میکند که  ساک مسافر براحتی در بین ساکهای دیگر پیدا شودوحتی اگر از مسیر دیگری برده شود فرد متوجه میشود ، همچنین ایرلاین آگاه میشود که ساک به مسیر دیگری رفته  است.

۵ –  خدمات مشتری: اینترنت اشیاء کمک میکند که مشتریان اطلاعات خوبی برای بدست آوردن خدمات مسافرتی داشته باشند و براحتی آن را انتخاب کنند و شاغلان صنعت گردشگری در هر زمان می توانند خدماتی را به مشتریان ارائه دهند.

۶ –  مکانیزه شدن : اینترنت اشیاء باعث میشود که بسیاری از هتلها ومشاغل مربوط به مسافرت مکانیزه شوند واین مسئله  بیشتر در مورد ایرلاینها وهتلها شکل میگیرد

۷ – تجربه توریستی: در طول مسافرت گردشگر براحتی می تواند محل اقامت وخدماتی که نیاز دارد را انتخاب کند. بکارگیری تلفن هوشمند و اپلیکشنهایی برای پارک ماشین و جابه جایی وسایل  و موارد دیگری  مورد توجه است.

۸–  حفظ ونگهداری اطلاعات در مورد پروازو  شرایط و امکانات هواپیما از طریق اینترنت اشیاء بدست میاید.

اگر چه بکارگیری  اینترنت اشیاء  باعث میشود اطلاعات زیادی در یک جا جمع شود بطوریه به کمک این فن آوری گردشگر اطلاعات زیادی در مورد خدمات متنوع بدست میآورد  و استفاده از آن به تدریج  گسترده میشود. نو آوری در اینترنت اشیاء در آینده صنعت گردشگری را متحول میکند بطوریکه به گردشگر کمک میکند  خدمات را براحتی انتخاب کند و هزینه ها را هم  بپردازد. این مسئله نه تنها به شاغلان  حوزه گردشگری و کیفیت کار آنها کمک میکند بلکه به خدمات رسانی و ارتقاء نحوه خدمات رسانی  نیز کمک میکندو بکار گیری آن باعث افزایش همکاری بین سازمانهای زیر مجموعه صنعت گردشگری  میشود.

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=48320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.