تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
5
امروز با حضور شهرداران همدان، کرمانشاه و سنندج صورت پذیرفت:

انعقاد تفاهم‌نامه مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران بین شهرهای همدان، سنندج و کرمانشاه

  • کد خبر : 116087
  • 30 دسامبر 2023 - 10:05
انعقاد تفاهم‌نامه مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران بین شهرهای همدان، سنندج و کرمانشاه
دومین روز نشست مدیران گردشگری شهرداری های کلانشهرهای ایران با حضور شهرداران همدان، کرمانشاه و سنندج و روسای شورای اسلامی شهر کرمانشاه و سنندج برگزار شد و تفاهم‌نامه مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران در راستای شکوفایی گردشگری غرب کشور امضا شد.
به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، در ابتدای این جلسه سید مسعود حسینی با اشاره به دستاوردهای مثبت در بحث گردشگری غرب کشور عنوان کرد: پتانسیل های خوبی در غرب کشور وجود دارد که باید این ظرفیت ها به عنوان یک مسیر گردشگری مورد توجه قرار گیرد و استانهای غرب کشور  از مواهب آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به تجربه خوب ثبت جهانی هگمتانه و حضور ارزیابان یونسکو در شهر همدان افزود: همدان دارای مواهب طبیعی ، الهی و تاریخی و فرهنگی ارزشمندی نظیر کوه الوند، هگمتانه، عباس آباد ، غار علیصدر و شخصیتهای برجسته نظیر عین القضات ، بوعلی سینا و میر سید علی همدانی و سایر شخصیت ها است که باید در عرصه داخلی و خارجی معرفی شوند.
حسینی با تاکید بر اینکه باید سیاستگذاری خوبی در حوزه گردشگری رقم بخورد گفت: هر چند میراث فرهنگی متولی اصلی حوزه گردشگری است ولی در بعد اجرای این شهردارها هستند که باید وارد حوزه گردشگری شوند و در این راستا ۳۰۰ میلیارد تومان به بحث گردشگری اختصاص یافته است.
وی افزود: اقدامات خوبی در حوزه جداره سازی خیابانها  و میدان امام ره توسط شرکت عمارت خورشید، مرمت کاروانسراها و مساجد در بافتهای فرسوده و احیای خانه‌های واجد ارزش تاریخی به عنوان ثروت شهر صورت گرفته شده است.
خانه پوستی زاده قرار است به عنوان هتل بوتیک مورد استفاده گردشگران و شهروندان قرار گیرد
این مقام ارشد مدیریت شهری با بیان اینکه شهرداری همدان در حوزه گردشگری پا پیش گذاشته افزود: در این راستا خانه پوستی زاده قرار است به عنوان هتل بوتیک مورد استفاده گردشگران و شهروندان قرار گیرد و خوشبختانه کمتر شاهد تخریب خانه‌های تاریخی هستیم و بودجه مناسبی برای این موضوع اختصاص یافته است.
سید مسعود حسینی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های استانهای همدان، کرمانشاه و کردستان  باید تلفیق شوند گفت: اگر همکاری این سه استان ارتقا یابد سهممان از گردشگری افزایش خواهد یافت و راهی جز سرمایه گذاری برای ایجاد درآمدهای پایدار و ارز آوری نداریم.
در ادامه رییس کمیسیون مالی ، گردشگری و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تاریخچه انعقاد تفاهم‌نامه گردشگری غرب کشور اظهار داشت: مرداد سال ۹۹ یک اقدام بزرگی رخ داد که اقتصاد و گردشگری سه استان را تحت تاثیر قرار داد و این موضوع در کمیسیون ملی یونسکو و شورای عالی استانها پیگیری شد و منجر به انعقاد تفاهم‌نامه در کرمانشاه شد.
حمید بادامی نجات انعقاد تفاهم‌نامه را بارقه امیدی بر محور جدید گردشگری دانست و تصریح کرد: این سه استان با توجه به مواهبی که دارند می توانند به محور جدید گردشگری در حوزه گردشگری داخلی و خارجی تبدیل شوند. وی با اشاره به عظمت بیستون ، اورامانات و هگمتانه در سه استان افزود:باید تکلیف دبیرخانه دائمی گردشگری برای تحقق اهداف گردشگری  تعیین شود و در صورت پیش بینی بودجه مناسب تاثیر خوب این موضوع را خواهیم دید.
حمید بادامی نجات اظهار داشت: استان های غرب کشور به لحاظ جمعیتی جزو استان‌های پرتراکم‌  هستند که به عنوان یک ظرفیت می تواند مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه شهرداران و اعضای حاضر در جلسه به بیان پیشنهادات و نظرات خود پیرامون ارتقای همکاری های با موضوع گردشگری بین سه استان پرداختند.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، تفاهم‌نامه مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران بین شهرهای سنندج ، کرمانشاه و همدان منعقد شد.

مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها را در صنعت و توریسم دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=116087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.