تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
25

انتخاب پیمانکار نصب و راه‌اندازی ۴۹ دستگاه آسانسور برای خطوط ۳ و ۴ مترو

  • کد خبر : 65585
  • 12 آوریل 2020 - 14:30
انتخاب پیمانکار نصب و راه‌اندازی ۴۹ دستگاه آسانسور برای خطوط ۳ و ۴ مترو

مدیرعامل شرکت متروی تهران خبر داد : انتخاب پیمانکار نصب و راه‌اندازی ۴۹ دستگاه آسانسور برای خطوط ۳ و ۴ مترو علی امام از انتخاب پیمانکار نصب و راه‌اندازی ۴۹ دستگاه آسانسور برای خطوط ۳ و ۴ متروي تهران خبر داد و گفت: این نوع آسانسورها توانایی تحمل بار و فشار بسیار زیاد و متواتر […]

مدیرعامل شرکت متروی تهران خبر داد :

انتخاب پیمانکار نصب و راه‌اندازی ۴۹ دستگاه آسانسور برای خطوط ۳ و ۴ مترو

علی امام از انتخاب پیمانکار نصب و راه‌اندازی ۴۹ دستگاه آسانسور برای خطوط ۳ و ۴ متروي تهران

خبر داد و گفت: این نوع آسانسورها توانایی تحمل بار و فشار بسیار زیاد و متواتر براساس نیاز مترو

را دارند و  ضریب خطای آنها  بسیار اندک است . به گزارش  روابط عمومی و امور بین‌الملل  شرکت

راه‌آهن شهری  تهران و حومه (مترو)  علی امام مدیرعامل این شرکت  از انتخاب پیمانکار نصب  و

راه‌اندازی ۴۹ دستگاه آسانسور برای خطوط ۳ و ۴ متروي تهران خبر داد . امام با بیان اینکه در حال

حاضر در خطوط در حال بهره‌برداری، با کمبود حدود ۲۰۰ آسانسور مواجه هستیم، خاطرنشان کرد:

این در حالی است که این عدد برای ایستگاه‌هایی است که امکان نصب و راه‌ اندازی آسانسور برای

آنها وجود دارد و انتخاب پیمانکار برای ۴۹ دستگاه آسانسور فاز اول برنامه‌ریزی براي تامین ۲۰۰دستگاه

آسانسور است که باید در مدت زمان ۶ ماه به اتمام برسد. او با بیان این که نصب آسانسورهای جدید

به گونه‌ای است که مسافرین به صورت مستقیم به سکو هدایت نمی‌شوند، گفت: انجام این اقدام به

منظور رعایت موضوعات امنیتی و نیز ایمنی مسافران ضروری است. امام افزود : در نتیجه هر ایستگاه

مترو به ۲ برابر تعداد معمول  یعنی ۶ تا ۸ آسانسور نیاز دارد تا بتوان مسافران را ابتدا به سالن فروش

بلیت و سپس به سکو هدایت کرد. ذمدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه آسانسورهایی

که برای ایستگاه مترو تامین می‌شود دارای ویژگی‌های بسیار متفاوتی است، گفت: این آسانسورها

باید ضمن آنکه ضد حریق باشد باید بتواند حجم زیادی از جمعیت را در مدت زمان اندک و به صورت متوالی

و متواتر جابه‌جا کند. او افزود: در نتیجه آسانسورهای جدید که برای ایستگاه مترو تامین می‌شود از نظر

ظرفیت جابه‌جایی و تعداد نفرات بیشتر از آسانسورهای قدیمی است.

مدیرعامل شرکت متروي تهران با اشاره به اینکه این آسانسورها متفاوت از آسانسورهای معمول و اصطلاحاً

Heavy Duty می‌باشند، اظهار کرد: این نوع آسانسورها بر اساس استانداردهای طراحی و ساخت مترو باید

توانایی تحمل بار و فشار بسیار زیاد و متواتر را داشته و ضریب خطای آنها بسیار اندک باشد، در نتیجه هزینه

آنها چندین برابر آسانسورهای معمول است. امام با تاکید بر اینکه در نیمه دوم سال ۹۸ آسانسور هر ایستگاه

متروي تهران نهایتاً ۳ ماه پس از افتتاح نصب و بهره‌برداری شد، تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده

است که در سال ۹۹ هر ایستگاه مترو همراه با آسانسور به بهره‌برداری برسد. لذا علاوه بر برنامه‌ریزی‌ها برای

تامین آسانسور برای ایستگاه‌های جدید، کمبود آسانسور ایستگاه‌های قدیمی نیز تامین می‌شود و همانگونه

که عنوان شد مناقصه صورت گرفته فاز اول تامین ۲۰۰ دستگاه آسانسور شامل ۴۹ دستگاه برای خطوط ۳ و ۴

است.

منبع :شرکت راه‌آهن شهری  تهران و حومه (مترو)

مطالب دیگر در حوزه شرکتهای مترو را در حوزه توریسم پرس دنبال کنید.

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=65585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.