تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 5 ذو القعدة 1445 Sunday, 12 May , 2024
8
شهردار همدان:

از ظرفیت های صنایع دستی برای معرفی دارایی های شهر همدان استفاده شود

  • کد خبر : 109374
  • 18 ژوئن 2023 - 10:33
از ظرفیت های صنایع دستی برای معرفی دارایی های شهر همدان استفاده شود
همزمان با هفته صنایع دستی، فعالان صنایع دستی همدان در نشستی با شهردار همدان در خصوص بهره گیری از ظرفیت صنایع دستی همدان و تعامل با مدیریت شهری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، همزمان با هفته صنایع دستی، فعالان صنایع دستی همدان در نشستی با شهردار همدان در خصوص بهره گیری از ظرفیت صنایع دستی همدان و تعامل با مدیریت شهری به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در ابتدای جلسه سید مسعود حسینی ضمن تبریک هفته صنایع دستی، هنرمندان را مایه افتخار شهر همدان دانست و اظهار داشت: وجود ۱۲۰۰ هنرمند و ۴۵۰۰ کارگاه نشان دهنده جایگاه بالای همدان در حوزه هنر و صنایع دستی است و نیازمند حمایت و توجه جدی از سوی مسئولین است. وی با اشاره به اینکه ثبت جهانی هگمتانه توجه همه را به خود جلب کرده افزود: برگزاری چنین رویدادی برای معرفی صنایع دستی همدان لازم است و شهرهای دیگر از این امتیاز به نحو احسن برای ارتقای گردشگری بهره برده اند. شهردار همدان برارائه یک محصولات صنایع دستی تاکید کرد و عنوان کرد: ما از طرح های مختلف فعالان صنایع دستی در حوزه فضاسازی، المان ها و گردشگری حمایت می کنیم و باید ارتباط خوبی بین شهرداری و میراث فرهنگی در حوزه تقویت صنایع دستی همدان شکل بگیرد.

شهردار همدان با بیان اینکه شهرک بنکداران و فضاهای فرهنگی شهرداری مجموعه خوبی برای عرضه صنایع دستی هستند گفت: خیابان اکباتان وکارونسراها محل مناسبی برای عرضه صنایع دستی و معرفی آثار تاریخی و ترویج گردشگری هستند و ما از این ایده در مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر حمایت می کنیم. این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: ارتباط بین صنایع دستی و گردشگری بر ایجاد مشاغل جانبی اثر می گذارد و باید زمینه برگزاری نمایشگاه، غرفه و ارائه امکانات مختلف به ویژه برای بانوان سرپرست خانواری که از این راه امرار معاش می کنند فراهم شود.

تبدیل یادمان عین القضات به موزه شهر همدان، یک پتانسیل گردشگری مهم

وی تبدیل یادمان عین القضات به موزه شهر همدان را یک پتانسیل گردشگری مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: همدان از جایگاه خوبی در حوزه چرم، مبل و منبت و سفال برخوردار است و باید از فضای مجازی و فرهنگسرای ولایت برای بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی بهره بگیریم. سید مسعودحسینی اظهار امیدواری کرد: انشالله با توجه جدی به فروش و بازاریابی شاهد حضور پررنگ همدان در حوزه های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی باشیم.
در ادامه رئیس کمیسیون مالی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با تاکید بر حمایت از هنرمندان و فعالان صنایع دستی عنوان کرد: فرهنگسراها و خیابان اکباتان ظرفیت بالایی برای آموزش، تولید و عرضه محصولات صنایع دستی هستند و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود. حمید بادامی نجات بر عرضه صنایع دستی در یک نقطه از شهر تاکید کرد و تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری از احداث سوغات سرا در محورهای مواصلاتی و ورودی های شهر کرمانشاه و تهران در قالب تخفیف عوارض و تسهیل فرایند عرضه محصولات صنایع دستی حمایت می کنند. وی با بیان اینکه باید کاری کنیم مشاغل غیر مرتبط در خیابان اکباتان به سمت عرضه محصولات صنایع دستی و گردشگری تغییر شغل دهند افزود: با توجه به برخی مشکلات در خیابان اکباتان نیازمند تسهیلگری هستیم تا انشالله صنایع دستی همدان در حوزه معرفی و فروش حرف برای گفتن داشته باشد.

برگزاری نمایشگاه‌های غرب کشور از ۱۴ تا ۱۷ تیرماه به میزبانی همدان
در ادامه این جلسه معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی استان همدان از برگزاری نمایشگاه‌های غرب کشور از چهاردهم تا هفدهم تیرماه به میزبانی همدان خبر داد و گفت: باید با تمام توان برای برگزاری نمایشگاه وارد شویم و زیرساخت‌های نمایشگاهی برای بازدیدکنندگان مسافران، گردشگران و همشهریان فراهم گردد. محمدرضا خلجی خواستار حمایت شهرداری در حوزه تبلیغات و زیرساختی از صنایع دستی شد عنوان داشت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از کارگاه ها در قالب مشاغل خرد و توسط بانوان سرپرست خانوار انجام می شود برای روز بازارها ویژه صنایع دستی به کمک شهرداری نیازمندیم.
لازم به ذکر است در ادامه جلسه فعالان صنایع دستی همدان به طرح پیشنهادهای خود از جمله تاسیس شرکت دانش بنیان رایان پژوهان در ایجاد بازار صنایع دستی مجازی، ساخت و نصب المان از تعدادى از تولیدات صنایع دستی شاخص همدان در ورودى های شهر، استفاده از تابلوهای تبلیغاتی ورودی شهر برای تبلیغ صنایع دستی همدان و مکان های دسترسی برای خرید، واگذاری مراکز فرهنگی شهرداری در قالب قرارداد با قیمت کارشناسی و برپایی نمایشگاه ها و بازارچه های عرضه صنایع دستی به صورت مداوم در طول سال پرداختند.
در پایان جلسه هنرمندان صنایع دستی با اهدای محصولات خود از شهردار همدان تقدیر به عمل آوردند.

مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها را در صنعت و توریسم دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=109374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.